וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשע שנאה: האנדרטה של "הסנדק של צה"ל" הוצתה בצפון אירלנד

המשטרה חוקרת מעשה ונדליזם לאנדרטה של ג'ון הנרי פטרסון בבלפסט והחשד הוא פשע שנאה. פטרסון שימש מפקד לשני הגדודים העבריים הראשוניים ונחשב לחבר קרוב של אביו של ראש הממשלה. יוני נתניהו אף נקרא על שמו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נזקים קשים. האנדרטה, לאחר ההצתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנדרטה בבלפסט של גיבור אירי ציוני שהיה תומך נלהב בהקמת מדינת ישראל ניזוקה בהצתה שנחקרת על ידי המשטרה כפשע שנאה. שני מכלים שהוצבו בסמוך לאנדרטה לזכר לויטננט קולונל ג'ון הנרי פטרסון הוצתו בליל חמישי וגרמו לנזקים קשים. המשטרה פנתה לציבור לקבלת מידע על האירוע.

פטרסון, שנולד ב-1867, שימש במהלך מלחמת העולם הראשונה מפקד שני הגדודים העבריים הראשוניים - גדוד נהגי הפרדות בחזית גליפולי, והגדוד ה-38 של קלעי המלך, שנלחם בישראל. הוא נחשב לחבר קרוב של בנציון נתניהו, אביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על האנדרטה מופיע מגן דוד גדול שעליו נכתבו מילותיו של נתניהו: "בכל ההיסטוריה היהודית מעולם לא היה לנו חבר מבין ומסור כזה". בעבר כינה אותו נתניהו "הסנדק של צה"ל". ראש הממשלה סיפר כי "לפטרסון היה אמון מוחלט שהיהודים יהפכו לחיילים יוצאי דופן – לא הולמים, אלא יוצאי דופן. אני חושב שהיה לו חלק גדול בזה. הוא החל למעשה את ההקמה מחדש של היכולת של היהודים להגן על עצמם".

במרץ 1946, בנציון וצילה נתניהו קראו לבנם הבכור יונתן, שלימים נפל במבצע אנטבה, על שמו הפרטי של פטרסון. הוא אף שימש סנדק בבריתו. פטרסון מת בארצות הברית ב-1947, שנה לפני קום המדינה. אפרו, יחד עם אפר אשתו פרנסיס, הועלו לישראל ב-2014.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"אבי מתהפך בקברו": קבלנים הפכו בית עלמין בלוד לאתר להשלכת פסולת
ינסה לעשות יותר ולדבר פחות: השיעור שהפיגוע בתל אביב לימד את ליברמן
מחבל איים בסכין על חיילים ליד שכם ונורה; הפלסטינים: "מעורער בנפשו"

(עדכון ראשון: 21:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully