וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצרפת: כוחותינו מסייעים למורדים בסוריה במאבק נגד דאעש

לפי הגורם ממשרד ההגנה הצרפתי, כוחות מיוחדים של הצבא הצרפתי מייעצים ללוחמים הנתמכים בידי ארצות הברית ופועלים לכיבוש א-רקה. "המתקפה נתמכת בידי כמה מדינות, בהן צרפת", הודה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צרפת הציבה כוחות מיוחדים בצפון סוריה כדי לייעץ לכוחות הנאבקים בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) - כך אמר היום (חמישי) גורם במשרד ההגנה של צרפת לסוכנות הידיעות הצרפתית. בכך, מצטרפת צרפת לארצות הברית, שחייליה מייעצים ומאמנים את "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" - ארגון הכולל בעיקר לוחמים כורדים, אך גם כוחות ערביים, הפועלים לכיבוש מעוז הארגון א-רקה.

הגורם ציין כי הכוח מסייע במאמצי הכוחות לכבוש את העיירה מנבג', הנמצאת בצפון א-רקה ונחשבת למקום אסטרטגי הנמצא בדרך בין העיר לגבול עם טורקיה. "המתקפה באזור העיירה מנבג' נתמכת בידי כמה מדינות, בהן צרפת", אמר הגורם והוסיף: "מדובר בתמיכה הרגילה שאנו מספקיד, ייעוץ". הכוחות הסוריים הדמוקרטיים פועלים גם בעיירה טבקה, המוחזקת גם היא בידי הארגון הקיצוני ונמצאת ליד הסכר הגדול ביותר בסוריה, ממערב לא-רקה.

עד כה צרפת הכירה בנוכחות של 150 מחיילי כוחותיה המיוחדים באזור הכורדי שבעיראק, אך לא בסוריה.הכוחות המיוחדים של צרפת מונים 2,500 חיילים, ו-400 מתוכם מוצבים ב-17 מדינות, בעיקר באפריקה.

עוד כתבות בנושא:
דיווח בבריטניה: כוחות מיוחדים נלחמים בסוריה נגד דאעש
תיעוד: דאעש בעיראק מחריב מקדשים עתיקים - ומאיים על הפירמידות
בחסות צבא רוסיה: כוחות אסד נכנסו למעוז דאעש במחוז א-רקה

כוחות סורים מתאמים לצד חיילים אמריקנים בצפון סוריה, מאי 2016. AP
חייל אמריקני מאמן את הכוחות הסורים הדמוקרטיים, בחודש שעבר/AP

שר ההגנה של צרפת, ז'אן איב לה דריאן, רמז בשבוע שעבר בריאיון לערוץ טלוויזיה במדינתו כי חיילים צרפתיים מסייעים למבצע במנבג', אך לא אמר במפורש כי ישנם יועצים צבאיים בשטח. "אנו מעניקים תמיכה באמצעות אספקת נשק, תקיפה אווירית וייעוץ", ציין.

בתוך כך, יותר מ-22 בני אדם נהרגו ו-70 נוספים נפצעו בשתי מתקפות שונות בבגדאד, בירת עיראק. באחת המתקפות, מכונית ממולכדת התפוצצה באזור מסחרי במזרח הבירה, והובילה למותם של 15 בני אדם. מכונית נוספת התפוצצה ליד מחסום צבאי מרכזי מצפון לעיר, וגרמה למותם של שבעה חיילים. אף ארגון לא לקח אחריות לפיגועים, אך הם מגיעים בזמן שהכוחות העיראקיים פועלים לכיבוש העיר פלוג'ה מידי דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully