וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב כהן: "לא חיסלתי הרוצח מראשל"צ; ברסיסי שניות הוא התאבד ונורה"

8.6.2016 / 19:14

בהתייחסות ראשונה לאירוע שבו נורה יאן גבריאלוב למוות בתום מצוד משטרתי, אמר מפקד מחוז המרכז כי הוא ירה לעברו על מנת לנטרלו - אך הוא הספיק לירות גם בעצמו. על חוסר הקשר עם הציבור: "סיקור האירוע באקלים ביקורתי היה מרפה את ידי השוטרים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמרי וייס

מפקד מחוז המרכז, ניצב מוטי כהן, התייחס היום (רביעי) לראשונה לאירוע שבו נהרג יאן גבריאלוב, החשוד ברצח אשתו לשעבר אנסטסיה רוסנוב ובן זוגה אליעזר קנדינוב, לאחר מצוד משטרתי. בתחילה דווח כי ניצב כהן ירה למוות בגבריאלוב, אולם לאחר מכן טענה מח"ש שהחשוד מת כתוצאה מירי שלו בעצמו, בסמוך לזמן שבו נורה על ידי הניצב.

"בשבריר שנייה ניצלתי את עצירת רכב החשוד, זיהיתי את ידי החשוד מונפות בתנועת אחיזה של חפץ, ואת פוטנציאל הסכנה המידית לחיי אזרחים והכוח המשטרתי", אמר ניצב כהן. "יריתי לעבר החשוד על מנת לנטרלו. זה היה רצף מבצעי של רסיסי שנייה לקבלת החלטות. ברכב החשוד נמצאו שני חורי כניסה של הירי, בכיסא הנהג ובמשקוף הדלת. מותו של החשוד נגרם מירי עצמי שבוצע במקביל, באותו שבריר שניה, לירי שבוצע עליו. דבר הירי העצמי של החשוד נודע לגורמי הזיהוי הפלילי רק לאחר נתיחת הגופה במכון לרפואה משפטית ולא ניתן היה לזהותו בתנאי הזירה".

עוד בנושא:
מח"ש: החשוד ברצח הכפול בראשל"צ התאבד - ולא נהרג מירי מפקד המחוז
הרצח הכפול בראשון לציון: נעצר אדם בחשד שסייע ליאן גבריאלוב
מסע בריחה עם אקדח טעון: מסלול ההימלטות של החשוד ברצח הכפול

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בלוד, באזור שבו נורה למוות חשוד ברצח הכפול בראשון לציון, 28 במאי 2016. משטרת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
המפכ"ל אלשיך ומפקד מחוז המרכז ניצב מוטי כהן/מערכת וואלה! NEWS, משטרת ישראל

כהן התייחס גם לביקורת החריפה על המשטרה בכל הנוגע לשקיפות עם התקשורת והציבור, והסביר מדוע לא פורסמה תמונתו של גבריאלוב – אף שהמצוד אחריו נמשך כמה ימים – עד לרגע חיסולו. "פרופיל הרוצח שהוכן הגדיר אותו כעבריין ערמומי, מתוחכם וקר רוח הבקיא ביכולות רשויות האכיפה. הנחת העבודה הייתה כי כל עוד קיים היתרון הטכנולוגי של הכוחות על החשוד, לצד החשש שפרסום תמונתו יגרום לו לרדת למחתרת ואף יהפוך אותו למסוכן, ביתר שאת לסביבתו, שיש להימנע מפנייה יזומה לציבור הרחב, לקבלת סיוע", אמר. "שיקול הדעת להימנע מפרסום היה נכון ואפשר את ניתובו, של החשוד ברצח, למפגש עם כוח משטרתי ולא עם אזרחים תמימים".

עוד הוא הוסיף כי חשוב היה לא לפרסם הודעה רשמית בנושא מצד המשטרה, כדי למנוע סיקור ביקורתי ש"ירפה את ידי השוטרים". "אני מאמין בחופש העיתונות ובהיותה גוף ביקורת חיוני במדינה דמוקרטית. יחד עם זאת, יש חשיבות לסיקור עובדתי שאינו מושפע מגל פרסומים כזה או אחר", אמר. "במקרה זה, סיקור אירוע שהוא הישג מבצעי ברור, כחלק מאקלים ביקורתי כלפי המשטרה, יש בו כדי לרפות את ידם של עשרות שוטרים חדורי מוטיבציה, שפעלו מסביב לשעון לאורך המבצע".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
האקדח של החשוד ברצח הכפול בראשון לציון, 28 במאי 2016. משטרת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
האקדח שבו השתמש גבריאלוב/מערכת וואלה! NEWS, משטרת ישראל

לסיום, טען: "ערכי הליבה של משטרת ישראל באו לידי ביטוי בהתנהלות מפקדים ושוטרים באירוע זה - עמידת מפקדים בראש הכוח, חתירה למגע, נחישות ודוגמא אישית. במבחן התוצאה, חשוד ברצח כפול, חמוש ומסוכן, נמצא בבריחה תוך קבלת סיוע מאחרים, מאותר באופן מקצועי, תוך שלושה ימי מצוד, ולבסוף מנוטרל ללא פגיעה באזרחים. זו הייתה התכלית וכל השאר שולי".

יאן גבריאלוב  - חוסל על ידי השמטרה כשנתפס – בלוד. ניב אהרונסון
"אותר ונוטרל באופן מקצועי. כל השאר שולי". תום המצוד/ניב אהרונסון

רוסנוב בת 29 וקנדינוב, בעל חברת הניקיון "יהלום", בן 34, נורו למוות בביתה של רוסנוב. גבריאלוב, החשוד המרכזי ברצח, הוא בן זוגה לשעבר של רוסנוב ומוכר היטב למשטרה גם בשל עבירות אלימות קודמות שכללו איומים על חייה.

המצוד אחר גבריאלוב נמשך שישה ימים, עוד לפני הרצח שאירע ביום ששבה רוסנוב ממקלט לנשים מוכות בעקבות איומים שספגה ממנו. במשטרת ראשון לציון פעלו באותה עת כדי לאתר את בן הזוג לשעבר ללא הצלחה. כשהגיעה לביתה, הצליח גבריאלוב לחמוק ממאמצי המשטרה ולארוב לה ולבן זוגה ולהימלט מבלי להותיר עקבות - עד למצוד שבו אותר ונורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully