וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 13 שנה: "המשסף מאינטל" צפוי להשתחרר מהכלא

8.6.2016 / 17:25

ב-2003 נגזרו על טל מוסקוביץ', עובד במפעל בחיפה של חברת הטכנולוגיה העולמית, 18 שנות מאסר בגין ניסיון לרצוח את חברתו לעבודה. כעת, לוואלה! NEWS נודע כי ועדת השחרורים קיבלה את בקשתו לקיצור עונשו. בשבוע הבא יחליט בית המשפט בנוגע לערעור המדינה

טל מוסקוביץ', הורשע בניסיון רצח אישה בחיפה. חדשות 10, מערכת וואלה! NEWS
"הייתה קורבן קל". מוסקוביץ'/מערכת וואלה! NEWS, חדשות 10

טל מוסקוביץ', בן 36 מחיפה, שניסה לרצוח עמיתה לעבודה בחברת אינטל, שיסף את גרונה בסכין ודקר אותה בגופה כמה פעמים, צפוי להשתחרר מהכלא אחרי 13 שנות מאסר – כך נודע לוואלה! NEWS. זאת לאחר שוועדת השחרורים קיבלה את בקשתו לקיצור עונשו בשנית.

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר על מוסקוביץ' 18 שנות מאסר בדצמבר 2003. ועדת השחרורים קבעה באחרונה כי מוסקוביץ' השתקם ואינו מסוכן יותר, ולכן ניתן לקצר את עונשו. משפחתה של האישה שהותקפה, תושבת חיפה בת 43, התנגדה לשחרורו.

לאחר שחלפו שני שליש מתקופת מאסרו, הגיש מוסקוביץ' בקשה לקיצור תקופת העונש. ועדת השחרורים נעתרה לבקשה ואישרה את שחרורו המוקדם במסגרת תכנית שיקום, המשלבת תעסוקה. פרקליטות מחוז צפון ערערה על החלטה זו, אולם בחודש פברואר האחרון, דחה בית המשפט המחוזי בנצרת את העתירה. המדינה ערערה על כך לבית המשפט העליון, שהורה לערוך לו חוות דעת פסיכיאטרית על ידי שני אנשי מקצוע.

עוד בוואלה! NEWS:
נער בן 14 נפצע בינוני מפיצוץ נפץ בגן ילדים בתל אביב
אישום: שישה תושבי נתניה הונו חברות אירופיות גדולות במיליונים
"איפה שליסל?": נער שהסית נגד להט"ב הורחק ממצעד הגאווה בי-ם

בית משפט המחוזי, חיפה. Google street view, צילום מסך
בית המשפט המחוזי בחיפה/צילום מסך, Google street view

אלא שלפני שבוע התכנסה שוב ועדת השחרורים והחליטה כי יש מקום לשחרר את מוסקוביץ'. בין היתר קבעה הוועדה, בהסתמך על חוות הדעת שהוגשו לה, כי מוסקוביץ' עבר הליך שיקומי בכלא, שיש בו להפחית ממסוכנותו ולגבור על בעיותיו האישיות. בין היתר נקבע כי מוסקוביץ', שכונה "המשסף מאינטל", ישוחרר בתנאים מגבילים, כולל השארתו תחת פיקוח, וכי ייאסר עליו ליצור קשר עם המתלוננת בתיק.

במהלך הדיונים בוועדת השחרורים הביע מוסקוביץ' חרטה על מעשיו. "ביצעתי פשע זוועתי ואני עד היום אכול חרטה... אני לא יכול למחוק את מה שעשיתי, אך אני משתדל להיות אדם טוב יותר. אני לא ראוי לרחמים, רק מבקש הזדמנות לחזור לחברה".

בעקבות ההחלטה על שחרורו המוקדם של מוסקוביץ' פנתה השבוע פרקליטות מחוז הצפון לבית המשפט המחוזי בנצרת בבקשה לבטלה - זאת, בטענה כי מסקנת ועדת השחרורים, לפיה השחרור המוקדם לא יסכן את שלום הציבור, לוקה באי סבירות קיצונית. בשבוע הבא צפוי בית המשפט להכריז אם לקבל את עמדת המדינה או לשחרר את מוסקוביץ' לחופשי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אני רוצה להרוג אנשים כבר זמן רב"

ניסיון הרצח אירע ביולי 2003 ועורר סערה לאור העובדה כי מוסקוביץ' היה אדם נורמטיבי שעבד במפעל אינטל בחיפה. התוקף והקורבן עבדו במחסן החברה וההיכרות ביניהם היתה שטחית.

ב-2 ביולי 2003, בשעות הבוקר כשהשניים צעדו לעבודתם במנהרה העוברת מתחת לכביש, קרא מוסקוביץ' בשמה של האישה, הגיח מאחור, שיסף את גרונה, דקר אותה בפלג גופה העליון ונמלט מהמקום. האישה המותקפת נפצעה אנוש, הצליחה להגיע בכוחותיה האחרונים לכביש הראשי וחייה ניצלו לאחר שעוברי אורח הגישו לה עזרה. היא עברה כמה ניתוחים בבית החולים, שהצילו את חייה.

בחקירתו אמר מוסקוביץ': "רציתי להרוג אותה כי היא תמיד מרוצה ומחייכת (...) כי היא קורבן קל (...) אני רוצה להרוג אנשים כבר זמן רב". בביתו נמצא אוסף סכינים וחוברות וסרטי סנאף, שבהם מוצגים מעשי רצח, אונס והתעללות. למרות זאת, מוסקוביץ' נמצא כשיר לעמוד לדין.

עו"ד שלומי שרון, סנגורו של מוסקוביץ', מסר: "במהלך 13 השנים האחרונות מרצה טל את עונשו ולא נרשמה לחובתו ולו עבירת משמעת אחת. כל גורמי הטיפול בבית הכלא תומכים בשחרורו המוקדם. קיים אינטרס חברתי עליון בשיקום. חשוב לעשות שימוש לא רק במקל אלא גם בגזר. אסיר שהוכיח במשך תקופה כל כך ארוכה את השינוי שחל בו ראוי להזדמנות לחזור כאדם משוקם לחברה. אני מקווה שגם בית המשפט המחוזי בנצרת יאמץ גישה זו ויאשר את שחרורו המוקדם כאדם משוקם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully