וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על דברי סדן: ישיבת ועדה בכנסת בוטלה, דרעי החרים דיון

טל שלו, כתבתנו הפוליטית, ויקי אדמקר

8.6.2016 / 10:15

הישיבה הראשונה של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בוטלה על ידי היו"ר אלאלוף במחאה על ההתבטאויות המיוחסות ליו"ר חדשות 10 הנכנס רמי סדן: "דברים מחרידים, לא נעבור לסדר היום". יו"ר הקואליציה ודרעי, שהחרים דיון בוועדת הפנים, יפגשו במטרה לפתור את המשבר

צילום סטילס: מתוך פייסבוק, עריכת אודיו: אביב אירגז

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, חבר הכנסת אלי אלאלוף (כולנו), ביטל הבוקר (רביעי) את הישיבה הראשונה של הוועדה במחאה על הדברים המיוחסים ליו"ר הנכנס של חדשות 10, רמי סדן. "נחרדתי לשמוע את הדברים. אין מקום לאדם, במיוחד במעמדו החדש, להפיץ שיח של שנאה, בידול ופלגנות", נימק אלאלוף את החלטתו.

לדברי אלאלוף, אמירותיו של סדן אינן יכולות לעבור בשתיקה. "ניחוח ההתנשאות שעולה מדבריו, מהדהד בנשמתם של כל מי שחוו בחייהם את אותה התייחסות גלויה או נסתרת, ברגעים רבים מדי בחייהם. כחבר במפלגה חברתית ואדם שעוסק כל חייו בצמצום פערים וחיזוק הפריפריה, לא אתן להתבטאויות כאלה לעבור על סדר היום". ישיבות הוועדה חזרו לסדרן בשעה 09:30.

גם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מחה בהפגנתיות נגד דברי סדן. שר הפנים החרים הבוקר ישיבה של ועדת הפנים, כפי שהודיע אתמול בצהריים. גם סגן השר משולם נהרי, שהיה אמור להחליפו, לא הגיע לדיון.

לקריאה נוספת:
יו"ר חדשות 10 החדש מגיב לסערה: "לאנשים בתקשורת קשה עם חובש כיפה"
דרעי שוחח עם נתניהו: "ש"ס לא תעבור לסדר היום על דברי יו"ר חדשות 10"
גולן יוכפז: "רמי סדן אמר 'אני שונא את ש"ס ודרעי כמותכם באליטה'"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המשבר מאיים על עבודת הקואליציה. רמי סדן/מערכת וואלה, צילום מסך

המהלך של דרעי הוא החרפת המאבק מצד ש"ס. אתמול הבהיר היו"ר כי כל עוד סדן ממשיך בתפקידו, ש"ס תצביע בקואליציה כראות עיני חבריה. גורם בכיר בש"ס אמר אמש כי חברי המפלגה לא מתכוונים להופיע היום להצבעות או לפגישות בכנסת. על רקע המתיחות בין הצדדים, ייפגש יו"ר הקואליציה דוד ביטן עם דרעי בשעות הבוקר במשרד הפנים.

משבר סדן מאיים לפגוע בעבודת הקואליציה. ב-12:00 צפויה חקיקה פרטית בכנסת, אולם לפי שעה אין לקואליציה רוב. ביטן פנה לח"כים באופוזיציה בניסיון לקזז כמה חברי קואליציה, אולם כרגע אלו מסרבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מנכ"ל ערוץ 10: "סדן אמר לי 'אני שונא את ש"ס ודרעי'"

על אף הטענות מצד ש"ס, בקואליציה מתעקשים כי הבדיקות שהתבצעו ברשות השנייה ובמשרד התקשורת בנוגע לדברים המיוחסים לסדן אמינה. "על פי ממצאי הבדיקה של משרד התקשורת, כמו גם בדיקת הרשות השנייה שהגיעו אליי, הדברים שנטען שנאמרו על ידי סדן על תנועת ש"ס והעומד בראשה לא נאמרו", אמר אתמול ביטן. "יש לנו את זה בסימוכין מחברי הדירקטוריון. בכוונתי להציג את הממצאים ליו"ר ש"ס מחר בבוקר ובכך אני מאמין שנפתור את המשבר".

אתמול דרש דרעי מראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו לפטר מידית את סדן, שנבחר שלשום לתפקיד יו"ר הדירקטוריון. הדברים המיוחסים לסדן דווחו לראשונה ב"הארץ", ולפיהם אמר בישיבה כי "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי, אבל אנחנו כאליטה צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ ולפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, אמר אמש כי שמע באוזניו את סדן מדבר כך.

(עדכון ראשון: 09:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully