וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר חדשות 10 החדש מגיב לסערה: "לאנשים בתקשורת קשה עם חובש כיפה"

יקי אדמקר וטל שלו

7.6.2016 / 18:23

רמי סדן מכחיש בתוקף את הטענה כי התבטא באופן גזעני נגד ש"ס ואריה דרעי בישיבת דירקטוריון ואמר כי מדובר ברדיפה: "לאנשים מאוד קשה שאני מתיישב גאה בגוש עציון". לדבריו, "שוקל בחיוב וברצינות תביעת דיבה". כחלון: "לדרעי מגיעה התנצלות"

הקלטה: באדיבות גל"צ, עריכה: אוהד פיטר

יו"ר חדשות 10 הנכנס, רמי סדן, הכחיש הערב (שלישי) את הדברים המיוחסים לו מישיבת הדירקטוריון הראשונה שלו, שבה נטען כי אמר "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי". לדבריו, לא היו דברים מעולם והוא אף שוקל לנקוט בצעדים משפטיים. "צר לי שהבוקר אומרים אנונימית דברים שמעולם לא אמרתי. שוקל בחיוב וברצינות תביעת דיבה", כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

סדן דיבר בשבחה של ש"ס ואמר כי ניסה לתפוס משעות הבוקר את היו"ר אריה דרעי. "תנועת ש"ס יצרה מהפכה במדינת ישראל. מהפכה שהעלתה את קרנה של התורה ושל ההלכה והמורשת הספרדית העשירה והמפוארת. מהבוקר ניסינו ליצור קשר עם השר הרב אריה דרעי שטרם ענה, וחבל להיזון ממידע שגוי ואנונימי, ולא במקרה. התקשורת צריכה להיות פתוחה לכל הדעות ולכל מגזרי הציבור באהבה. רק נרוויח מכך", אמר.

לקריאה נוספת:
דרעי שוחח עם נתניהו: "ש"ס לא תעבור לסדר היום על דברי יו"ר חדשות 10"

רמי סדן מועמד לתפקיד יו"ר ערוץ  10. פייסבוק, צילום מסך
"לא היו דברים מעולם". סדן/צילום מסך, פייסבוק

קודם לכן אמר סדן כי ההתקפה עליו היא רדיפה פוליטית בשל היותו דתי. "אני שומע יום שלם בשמי דברים שמעולם לא נאמרו, שאני לא חושב שאפשר אפילו לחשוב או להרגיש אותם. איך אפשר לומר שונא ספרדים? איך אפשר ככה לדבר על אריה דרעי, שבכלל לא עלה בדיון. זה לא נאמר, לא קיים. כל זה לדעתי כי יש אנשים מתוך מערכת התקשורת שמאוד קשה להם שבא אדם עם כיפה, שגאה בזה שהיה ממתיישבי גוש עציון והרובע היהודי, והוא לא בא מהמיינסטרים. אולי יש אנשים שזה מאוד קשה להם", אמר בריאיון לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגל"צ.

סדן נשאל בריאיון לרשת ב' אם התבטא בדיון נגד ש"ס ודרעי. "מעולם לא, בישיבת דירקטוריון יוצאים סיפורים שלא היו. יש פרוטוקול. אני מדגיש עוד פעם – השם אריה דרעי והשם תנועת ש"ס לא עלה בישיבת הדירקטוריון בשום צורה".

עוד באותו נושא

מתן חודורוב: "בלתי נסבלת המחשבה שחברת החדשות תעמיד בראשה אדם שאמר דברים גזעניים"

לכתבה המלאה
נתניהו: "צריך לברר אם הדברים נאמרו. אם כן, זה חמור מאוד וסדן יצטרך להתנצל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסערה במהלך ביקורו המדיני במוסקבה. "סדן מכחיש שאמר את הדברים. קודם כל צריך לברר מה נאמר ומה לא. אם הם נאמרו, זה חמור מאוד. הוא יצטרך להתנצל, אבל קודם נברר את הדברים", אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

מוקדם יותר שוחח נתניהו עם דרעי, שהציב לו אולטימטום - כל עוד סדן ממשיך בתפקידו, חברי הכנסת מטעם המפלגה יצביעו כראות עיניהם. דרעי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הבהרתי לו בצורה ברורה - ש"ס לא תעבור לסדר היום על דברי הבלע והגזענות של סדן. מזרחים לא שותקים יותר".

כחלון: "לדרעי מגיעה התנצלות"

שר האוצר משה כחלון התייחס לסערה בעקבות הדברים המיוחסים לסדן. "אם הדברים אכן נאמרו מדובר באמירות חמורות ואומללות. לשר דרעי ולמצביעי ש"ס מגיעה התנצלות. אם הוא (סדן) לא יתנצל, צריך לחזור ולבדוק מי מינה אותו. אני אומר לכל אנשי הציבור, יש מספיק שסעים ופילוג בחברה ואין צורך להחמיר את המצב. כפי שנאמר חכמים היזהרו בדבריכם", אמר בוועידת גלובס.

גם סיעת מרצ גינתה את ההתבטאויות לכאורה של סדן. "הגזענות הכעורה והנמוכה ביותר מרימה את ראשה בשנית. אין פלא כשמדובר במקורב לראש הממשלה, נתניהו, שכל משנתו ודרכו שזורות בגזענות, הפרדה והתנשאות. אם הדברים אכן נכונים, אין זה מן הראוי שסדן ישמש בתפקיד זה או בכל תפקיד ציבורי אחר".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר במליאת הכנסת כי יש לפטר את סדן לאלתר. "שמעתי את דברי רמי סדן בזעזוע גדל. לא יעלה על הדעת שאדם שמתבטא בגזענות והתנשאות יוביל מערכת חדשות בישראל. אני מציע לחברי הכנסת באופוזיציה ובקואליציה להצטרף לדרישת ש"ס שלא להסכים למינוי, וקורא לראש הממשלה, שעמד מאחורי המינוי, להביא להדחתו המידית של מר סדן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully