וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של הנער שטבע למוות מברכת על האישום: "הפקירו את הילד"

משה שטיינמץ

8.6.2016 / 0:01

עו"ד מירב זמיר, אחותו של נתנאל איראני שטבע למוות בטיול שנתי ב-2009 וניהלה מאבק משפטי נגד סגירת התיק, סיפרה כי כתבי האישום נגד רכז השכבה והמציל הם סגירת מעגל, אבל לא בשורה משמחת. "הורים צריכים לדעת איך מתנהלים טיולים שנתיים", אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEW

עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

משפחתו של נתנאל איראני, תלמיד כיתה י' בן 16 שטבע למוות במהלך טיול שנתי ב-2009, בירכה אתמול (שלישי) על ההחלטה להגיש כתב אישום נגד רכז השכבה והמציל בגין גרימת מוות ברשלנות. אחותו של זמיר, עו"ד מירב זמיר, שניהלה בשנים האחרונות מאבק נגד ההחלטה לסגור את התיק, אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS: "זה לא יום משמח בשבילנו, אבל אנחנו רואים בזה סגירת מעגל".

עו"ד זמיר הגישה ערר לפרקליט המדינה על החלטת הפרקליטות לסגור את התיק. בנובמבר 2014 התבשרה כי מאמציה נשאו פרי, לאחר שעוזר ראשי לפרקליט המדינה, עו"ד אמיר רבי תשובה, הודיע לה: "המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, אלי אברבנאל, בחן את פנייתכם והחליט לקבל את הערר".

אתמול הוגש כתב אישום נגד צחי אברהם, ששימש רכז שכבה בתיכון "אורט גבעת רם" ירושלים, ונגד גיא ריבק, מציל במרחצאות חמי טבריה, בגין גרימת מותו ברשלנות של איראני, שטבע במהלך טיול שנתי בבריכת גופרית.

נתנאל איראני, בן 16, שטבע למוות בבריכת גופרית בחמי טבריה בטיול שנתי. באדיבות המשפחה
נתנאל איראני/באדיבות המשפחה

זמיר סיפרה כי הסיפור צריך להדליק נורת אזהרה לכל ההורים. "אמרנו שלא נשקוט ולא ננוח עד שהאשמים יובאו לדין. לא יכול להיות שילד יופקר ואף אחד לא ייתן את הדין, על אחת כמה וכמה שיש ראיות חותכות לרשלנות. זה עניין שצריך להיות חשוב לכל הורה בישראל על הדרך שבה מתנהלים הטיולים השנתיים", אמרה.

משפחתו של איראני, אמרה זמיר, טרם התאוששה מהמוות של נתנאל. "לאבא קשה מאוד היום. כל דבר מחזיר אותך חזרה. התחושה של אבא שלי הייתה שממסמסים את העניין, אבל נלחמנו בכל הכוח. אני מאמינה שבית המשפט יעשה את הצדק, הרי השאירו את הילדים לנפשם. הילדים הופקרו לאנחות ובסופו של דבר אחי טבע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

רכז השכבה לא נקט אמצעי זהירות, המציל לא הבחין בטביעה

ההחלטה על העמדתם לדין פורסמה לראשונה בוואלה! NEWS. בכתב האישום, שהוגש באמצעות על ידי מייסא זועבי מפרקליטות מחוז צפון, נכתב כי בשנת 2009 יצאו כ-300 תלמידי כיתות י' בבית הספר אורט גבעת רם לטיול שנתי לצפון, שכלל לינה בבית ספר שדה והגעה ביום השני לטיול לחמי טבריה, ארוחת ערב ושחייה במרחצאות.

מנהל בית הספר אישר את הטיול לחמי טבריה והטיל על אברהם, ששימש רכז שכבת כיתות י' ורכז טיולים, ומכוח תפקיד זה היה אחראי על הטיולים בבית הספר, את אחריות התכנון והביצוע של הטיול - הן מבחינת ארגון הטיול והן מבחינת קיום הוראות הבטיחות.

לפי כתב האישום, לאחר שאכלו במקום ארוחת ערב, התיר אברהם לתלמידים להיכנס לבריכות בחמי טבריה, ובכלל גם לאיראני, שנכנס לבריכת הגופרית יחד עם עוד ארבעה תלמידים. זאת, מבלי שאברהם נקט אמצעי זהירות שהיה מחויב לנקוט בטרם התרת כניסת תלמידים לבריכות.

במקביל, נכתב בכתב האישום, קיים אברהם אסיפת מורים, במקום להציב כמתחייב את המורים כמשגיחים בבריכות, בנוסף למציל שהיה במקום. בכך מנע הנאשם פיקוח מספק ויעיל על הנעשה בבריכות. זמן קצר לאחר מכן טבע איראני למוות בבריכה.

המציל ריבק, לפי כתב האישום, לא שם לבו כנדרש מתוקף תפקידו לנעשה בבריכה ולא הבחין בטביעתו של איראני במשך דקות ארוכות. זאת, למרות שהיו בבריכה מתרחצים בודדים בלבד. רק כעבור דקות ארוכות הוא הבחין שהמנוח שוכב עם פניו למטה בתחתית הבריכה. גם אז לא פעל מיד לחילוצו, ובמקום זאת קרא לתלמיד מבית הספר, ששחה אף הוא בבריכה אותה עת, וביקש ממנו לצלול אל תחתית הבריכה ולבדוק אם המנוח שוחה. הקטין צלל אל תחתית הבריכה, נגע במנוח וראה כי אינו זז והחל בהוצאתו מהמים. רק בשלב זה הצטרף המציל למאמצי ההצלה, משה את המנוח מן המים וביקש לקרוא לעזרה.

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully