וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היום בלילה אתה מת": שיחת האיומים לחרדי המעודד לגיוס. האזינו

8.6.2016 / 6:00

בשנתיים האחרונות סובל אלי אדלר העובד בארגון שמעודד נוער חרדי להשתלב בשוק התעסוקה ובצה"ל מהטרדות ואיומים. השבוע חלה עליית מדרגה כשאלמוני התקשר לביתו ואיים על חייו. "אתה והילדים שלך תשרפו"

צילום סטילס: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

"היום בלילה אתה מת, כלב, תיחנק" - אלו חלק מהאיומים והקללות שספג השבוע אלי אדלר, חרדי תושב אלעד בן 54, שעובד בארגון "שחר" המעודד נוער חרדי נושר להשתלב בשוק התעסוקה, האקדמיה או בשירות בצה"ל. השיחה שהגיעה מאדם חרדי שסירב להזדהות אינה הראשונה בהטרדות והאיומים שסופגים בשנתיים האחרונות אדלר ובני משפחתו. גורמים חרדים קיצוניים האשימו אותו בכך שהוא "מטפל בנוער נושר על ידי שליחתם לצה"ל, ובמקום להשיבם למוטב - זורקם לתהום".

בשיחה שקיבל אדלר, המכהן כמנהל תחום חינוך ונוער נושר ב"שחר", נשמע האלמוני מקלל את אדלר שוב ושוב: "אתה זבל מסריח, חמור, אתה והילדים שלך תשרפו באש, מיתה משונה, שיעשו ממך קציצות וישחטו אותך, יחתכו לך אצבע אצבע ויכניסו אותן למלח". האלמוני הוסיף כי "כל קללה מגיעה לך בצדק. אתה תקבל את כל זה. כל הקללות שכתובות בתורה, מגיע לך פי אלף מזה".

לקריאה נוספת:
בסרטון נגד גיוס חרדים, החיילים הפכו ל"חללים שנפלו בצבא השמד"
תיעוד: הנשק החדש בהפגנות החרדים נגד גיוס לצה"ל
הפכו ניידת ויידו אבנים: עשרות חרדים התעמתו עם לוכדי עריקים באשדוד

אלפי חרדים הפגינו בירושלים נגד חוק הגיוס המתוקן. מור שאולי
הפגנה נגד גיוס חרדים בירושלים, דצמבר 2015/מור שאולי

אדלר מסר כי הוא מנוע מלהגיב, אך רעייתו סיפרה לוואלה! NEWS כי בשנתיים האחרונות הוא והמשפחה חשופים לאיומים וקללות מצד חרדים קיצוניים. לדבריה, השיחה שהתקבלה ביום ראשון בלילה היא "עליית מדרגה וחציית קו אדום".

לדבריה, "קיבלנו עד היום הרבה שיחות שבהן אמרו לו 'תתבייש לך', 'יימח שמך' או דברים מהסוג הזה. איום מפורש לרצח עוד לא היה. זה לא מפחיד או מבהיל אותנו - אנחנו לא אנשים פחדנים אך עיקר הבעיה היא שהפרקליטות לא מזיזה את עצמה במשך תקופה ארוכה. כבר שנים שאנחנו חשופים לאיומים, קללות והטרדות ואין אף אחד במדינה שנותן לכך מענה הולם".

שילוב חרדים בשוק התעסוקה או הצבא הצליח פעמים רבות לעורר גורמים חרדים קיצוניים. לפני כשנה, הפיצו גורמים קיצוניים ב"פלג הירושלמי" בציבור החרדי-ליטאי את חוברת "הציידים" שבה פרסמו רשימה של חרדים שפועלים מטעם צה"ל או מטעם עצמם לעודד גיוס חרדים או את שילובם בשוק האקדמיה והתעסוקה. המשטרה עצרה גורמים שלכאורה חיברו את החוברת, בהמשך הפרקליטות הגישה נגדם כתבי אישום וההליך המשפטי נמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully