וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: יותר מחצי מהסטודנטים קיבלו סיוע כלכלי כדי לממן שכר לימוד

7.6.2016 / 4:45

מדוח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי סטודנטים לתואר ראשון נדרשים לתמיכה כספית מהוריהם למימון לימודים ומחייה. מחצית מהסטודנטים קיבלו יותר מעשרת אלפים שקל בשנה. עוד עולה כי הורים לסטודנטים ערבים מסייעים יותר

תחילת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
57% נדרשו לסיוע בגין מחייה. סטודנטים באוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

51% מהסטודנטים קיבלו תמיכה כספית מהוריהם לצורך מימון שכר הלימוד - כך עולה מדוח חדש שפרסמה אתמול (שני) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הדוח בוחן סטודנטים בשנת לימודיהם השנייה לתואר הראשון, ומבוסס על סקר שנערך ב-2014. עוד עולה ממנו כי 55% מהסטודנטיות קיבלו תמיכה כלכלית ממשפחותיהן למימון הלימודים, לעומת 45% מהסטודנטים. 50% מהסטודנטים שנעזרו על ידי המשפחה, קיבלו יותר מעשרת אלפים שקלים במהלך שנת הלימודים.

אחוז גבוה עוד יותר של סטודנטים נעזר בהורים למימון הוצאות המחיה. כך, 57% מהסטודנטים קיבלו תמיכה כלכלית ממשפחתם לשם מימון הוצאות המחייה, וכשליש מהם שברו חסכונות לטובת מימון המחייה בזמן הלימודים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
עורכת הדין העיוורת שמתקשה למצוא עבודה: "מאמינה בסיכוי שווה"
המאבק במכונות המזל: "מהמרים על הכל ונשארים עם התחתונים ביד"
"סגולה להצלחת הילדים": התפילה שמשגעת את המדינה

תחילת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
89% מהסטודנטים עובדים בשביל הצורך בפרנסה/ראובן קסטרו

ככלל, שני שליש מהסטודנטים עבדו במהלך שנת הלימודים השנייה לתואר ראשון, כאשר נשים (68%) עבדו יותר מגברים (63%). ממוצע שעות העבודה של סטודנט עומד על 24.7 שעות שבועיות. 89% מהסטודנטים שעבדו דיווחו כי עשו זאת בשל הצורך בפרנסה. רק 40% השיבו שיצאו לעבוד גם בשביל הניסיון המקצועי.

28% מהסטודנטים קיבלו מלגות. חציון הסכום שהתקבל במלגות הוא 6,000 שקלים. רק 11% מהסטודנטים לקחו הלוואות למימון שכר הלימוד. עוד מציג הדוח, כי ישנם פערים בין האוכלוסייה היהודית לערבית. אחוז גבוה יותר של סטודנטים ערבים קיבלו סיוע למימון שכר לימוד מהוריהם לעומת יהודים, 65% לעומת 50%, בהתאמה. נוסף לכך, אחוז גבוה יותר מהאוכלוסייה היהודית קיבל מלגות – 38% בקרב היהודים, לעומת 27% בקרב הערבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully