וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק במכונות המזל: "מהמרים על הכל ונשארים עם התחתונים ביד"

אור רביד ודב גיל-הר

6.6.2016 / 23:50

יוזמת האוצר להסרת המכונות משמחת חלק מהמהמרים, שלטענתם מדובר ב"מכת מדינה". ח"כ מיכאלי, שיזמה בעבר הצעת חוק דומה, באולפן וואלה! NEWS: "המזל היחידי שהמכונות מביאות הוא למפעל הפיס"

עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: גדעון צנטנר וניב אהרונסון

יוזמת שר האוצר משה כחלון, שתמנע מבני השכבות החלשות לבזבז כספים במכונות מזל, זוכה לתגובות מעורבות מצד המהמרים. לדברי דוד (שם בדוי), מובטל מאזור, "זו מכת מדינה. כל הכבוד שרוצים לסגור את התחנות האלו. מגיעים לכאן אנשים קשיי יום, שלא עובדים, עם מעט הגרושים שנשארו להם, וחושבים שככה יוכלו לשפר את מצבם. כשהם יוצאים, העיניים שלהם אומרות הכול. זו אשליה, עוד קומבינה של המדינה כדי לעשות עלינו כסף".

לעומתו, שלמה (שם בדוי), שנוהג להמר באחת מתחנות מפעל הפיס, סיפר: "אני מגיע לפה בשביל הכיף, לנקות את הראש מהצרות של היומיום, ובעל המקום הוא כמו משפחה שלי". עם זאת, הוא הוסיף, "יש פה נשים מבוגרות שמגיעות כל יום לתחנה, מהמרות על כל הביטוח לאומי שלהן ונשארות בסוף היום רק עם התחתונים ביד".

גם עבור שרה (שם בדוי), גמלאית מראשון לציון, הבעלים של התחנה המקומית הוא כמו משפחה. "המקום שלו הפך להיות מקום המפגש השכונתי שלנו", סיפרה. "אני אוהבת אותו כמו בן. מאז שבעלי נפטר אני מגיעה לפה הרבה יותר. מה יקרה אם יסגרו לו את התחנה? לאן ילך? איפה יעבוד? משחקי המזל האלה הם לא העיקר פה, החברה היא העיקר. אפשר שעות לשבת פה, לדבר על הצרות, כל אחד מגיע עם המזוודה שלו, והכסף? כסף בא וכסף הולך".

עוד בוואלה! NEWS:
כחלון קרא למחנה הציוני: "הצטרפו לממשלה, יש חלון הזדמנויות היסטורי"
ח"כיות תקפו את נתניהו על תגובתו לאונס הלאומני; רה"מ: "מצר על כך"
ועדת השרים אישרה: מפרסמי הימורים יצטרכו לציין הסתברות הזכייה

חנות מפעל הפיס ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב. ניב אהרונסון
"זו מכת מדינה". חנות מפעל הפיס, רחוב קינג ג'ורג', תל אביב/ניב אהרונסון

לעומת המהמרים, בעלי התחנות היו פחות נלהבים מלשוחח על המלחמה של כחלון במכונות. "רוצה לדבר על פוליטיקה? בכיף", אמר אחד מהם. "רוצה שאתן לך טיפים למשחקים בקופה אמריקה? באהבה. אבל על זה אסור לנו לדבר. רוצה תשובות? תפנה לקודקודים במפעל הפיס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"גם ממכונות קוקאין אפשר לעשות יופי של כסף"

ראשת סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי, שבעבר הגישה בעצמה הצעת חוק דומה ליוזמת האוצר, שנדחתה, הגיבה לדברים בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "צריך להפסיק לקרוא להן מכונות מזל, כי המזל היחידי שהן מביאות הוא למפעל הפיס, לא לאף אחד אחר", אמרה. עם זאת, הוסיפה, "נכון, השכבות המוחלשות סובלות יותר – אבל האם עידוד הימורים והתמכרות להן בקרב מי שאינו חלש זה יותר הגיוני?".

לדברי מיכאלי, הצד החיובי לכאורה של מכונות המזל, בניית בתי ספר ומגרשי ספורט מטעם פיס וטוטו, הוא "מיסוי עקיף וסלקטיבי, שעל הדרך גורם להתמכרויות קשות וחמורות שממוטטות משפחות וחיים שלמים. למה שהמדינה לא תפתח חנויות לממכר הרואין וקוקאין? גם מזה אפשר לעשות יופי של כסף ולבנות מהם בתי חולים". לכיתות לימוד, לדבריה, צריכה המדינה לדאוג מתוקף חוק חינוך חינם וחוק חינוך חובה, ולהפנות מיסים לבנייתן.

לדברי מיכאלי, "המכונות הן הכי ממכרות כי הן מהפנטות ומהבהבות וכל עשר שניות יש זכייה או הפסד". זאת, לעומת הגירודים או הלוטו, שם התוצאות מתקבלות אחרי שבוע. "ככל שדחיית הסיפוקים היא קצרה יותר, כך האדרנלין חזק יותר וההתמכרות עזה יותר", הסבירה. עם זאת, הביעה מיכאלי תקווה "שלא ייעשה איזשהו דיל עם מפעל הפיס, שיספוג מכה קשה לאחר הוצאת המכונות, ויגדילו כפיצוי את ההימורים באינטרנט או בסלולר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully