וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים אישרה: מפרסמי הימורים יצטרכו לציין הסתברות הזכייה

20.3.2016 / 19:45

הצעת החוק של ח"כ רועי פולקמן צפויה להגביל את הפרסומות על הגרלות והימורים, כך שהמפרסמים יצטרכו לציין את סיכויי הזכייה ואת ההשלכות השליליות שעלולות להיות להימורים. "יש צורך להגדיר מחדש את הקווים האדומים"

בית מפעל הפיס, תל אביב, יוני 2015. ראובן קסטרו
"התמכות להימורים מתפתחת לרוב בחשאי וללא ידיעת המשפחה". בית מפעל הפיס בתל אביב/ראובן קסטרו

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של חבר הכנסת רועי פולקמן (כולנו) ולפיה יוגבלו הפרסומות על הגרלות והימורים בישראל. על פי ההצעה, שתעלה ביום רביעי לקריאה טרומית בתמיכת הקואליציה, בכל פרסומת שכזו יצטרך המפרסם לציין את ההסתברות לזכות בפרס המרבי באותו הימור או הגרלה, ולפרסם מידע על ההשלכות השליליות שעלולות להיות להשתתפות בהימורים ובהגרלות.

לדברי פולקמן, "בשונה מהתמכרויות אחרות, ההתמכרות להימורים מתפתחת בדרך כלל בחשאי וללא ידיעת בני המשפחה. היא מתגלה, לעתים קרובות, כאשר כבר לא ניתן להחזיר את המצב לקדמותו וכל סביבתו של המהמר ניזוקה. הנתונים מראים ש-36% מהמהמרים הם מובטלים ו-38% משתכרים עד 4,800 שקלים בחודשים. יש צורך להגדיר מחדש את הקווים האדומים, ההגבלות וההיתרים באופן שהפרסומת תציג בשקיפות את הנאת המשחק מול הסיכונים שיש בו. רבים מהמרים לא מצליחים להיגמל וכך נוצרים משברים כלכליים ומשפחתיים שאסור לנו כחברה להתעלם מהתופעה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בשל המתיחות: צה"ל הסיר סמלי חיל האוויר ממטוס המשלחת לטורקיה
חשד לרצח והתאבדות: בת 17 מצאה את הוריה ירויים במושב ליד לוד
אבי ארגן לשמחה מסיבת הפתעה - אך כעת ייאלץ לשבת שבעה

פולקמן הציג בפני ועדת השרים נתונים השוואתיים לגבי הגבלת פרסומות על הימורים בעולם, והסביר כי "באוסטרליה למשל, בכל סוגי ההימורים נדרש שבנקודות המכירה יוצגו עלוני מידע המביאים מידע על סיכויי הזכייה בכל אחד מהפרסים. תוכנם של עלונים אלו צריך לקבל את אישורו של השר הממונה. בהימורי הלוטו באנגליה, הזכיין או המפעיל צריך לוודא שעותקים מדף המידע בנוגע לסיכוי הזכייה, יהיו זמינים בכל נקודת מכירה".

עוד הוסיף יו"ר סיעת כולנו, כי "בדוח מבקר המדינה משנת 2011 נכתב: 'מפעל הפיס הוא גוף בעל אופי ציבורי, ועליו לקיים איזון בין פעילותו כמארגן הימורים והגרלות לבין שמירה על טובת הציבור הרחב - כולל אותו חלק מן הציבור המשתתף בהגרלות ובהימורים העלול להיפגע מכך'. הממצאים העלו כי מפעל הפיס לא פעל באופן נאות ליצירת האיזון כדי להבטיח את טובת הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully