וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סגולה להצלחת הילדים": התפילה שמשגעת את המדינה

6.6.2016 / 14:32

מקובלים, רבנים, ידוענים ואנשים פרטיים – כולם נשבו בקסמי "תפילת השל"ה הקדוש", שצברה פופולריות בשנים האחרונות ומופצת משעות הבוקר ברשתות החברתיות. עדן הראל: "אם אומרים שהתפילה הזו יכולה לסייע, למה לא?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבר לא רק נחלת הציבור החרדי והדתי. "תפילת השל"ה הקדוש" בווטסאפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תפילת השל"ה הקדוש", שידועה כסגולה להצלחת הילדים בקרב המאמינים, הופצה היום (שני) ברשתות החברתיות. בשנים האחרונות הפכה התפילה לפופולרית במיוחד – במיוחד היום, ערב ראש חודש סיוון, מועד הנחשב לסגולה מיוחדת לאמירת התפילה. מקובלים, רבנים, ארגוני צדקה, ידוענים וגם אנשי פרטיים ממליצים בחום לומר את התפילה.

החל משעות הבוקר מופצת התפילה במיילים, במסרונים ובהודעות ווטסאפ. הרשתות החברתיות הן בין הסיבות לכך שהתפילה הפכה לידועה מאוד ואינה רק נחלת הציבור החרדי והדתי. את התפילה תיקן רבי ישעיה הלוי הורביץ, המכונה השל"ה הקדוש על שם ספרו הידוע "שני לוחות הברית". מיוחסים לו ניסים רבים ומאות בני אדם פוקדים היום את קברו בטבריה, מרביתם כדי לומר את התפילה. התפילה נאמרת להצלחת גידול הילדים, לחינוך טוב ולהצלחה בכל עתידם.

התפילה צברה פופולריות כה גדולה עד שבשנה שעברה הזמר החסידי הידוע אוהד מושקוביץ חיבר על חלק ממילותיה שיר שיצא באלבומו האחרון. "ישבתי לעבוד על האלבום האחרון שלי. זה היה ערב ראש חודש סיוון ובמהלך היום קיבלתי המלצה לומר את התפילה מכמה אנשים. פתחתי את התפילה וקפצו לי המילים המרגשות האלה. אנשים מתחברים יותר לתפילה כשהיא מגיעה עם ניגון שנותן להם את הקשר המיוחד למילים. יש המון אנשים שנחשפו לתפילה בזכות השיר וזו זכות גדולה שלי".

מתפללים בכותל המערבי, חג הפסח. אפריל 2016. AP
"לפני 20 שנה איש לא שמע על התפילה"/AP

הרב חיים פוקס, העומד בראש מכון "סגולת אמת", הסביר כי "בערב ראש חודש סיוון יש עניין מיוחד לומר אותה". לדבריו, "זהו ערב חג השבועות ואנחנו מייחלים שהילדים שלנו ילכו בדרך התורה והטוב". פוקס מסכים עם הקביעה שבשנים האחרונות התפילה הפכה להיות טרנד בציבור: "כשאנחנו היינו ילדים, לפני 20 או 30 שנה, אף אחד לא שמע על התפילה הזו".

פוקס הסביר את סוד הקסם של התפילה. "היום זה כבר טרנד. הווטסאפ, הפייסבוק וכל האמצעים הטכנולוגיים מפוצצים עם התפילה הזו בכל שנה מחדש אבל אפשר להגיד אותה כל יום או כל ערב ראש חודש. יש עוד הרבה תפילות שנאמרות במהלך השנה, אבל כנראה השל"ה עשה חסד גדול שמשמיים גלגלו שהתפילה הזו תהפוך לידועה ופופולרית מאוד בציבור".

מגישת הטלוויזיה עדן הראל נמצאת בתקופה האחרונה יחד עם בעלה וילדיה בשיאו של הליך התקרבות לדת, אך עוד בתחילתו נחשפה לתפילה. "זו תפילה שאני אומרת בכל שנה ביום זה כבר כמה שנים טובות. אני מרוקאית אז מאוד היה קל לשכנע אותי לומר אותה. אבל אני בעיקר מבינה את החשיבות והצורך של חינוך טוב וההצלחה בילדים. כל הורה, חילוני, דתי או חרדי, רוצה שהילדים שלו ייצאו מחונכים וטובים. אם אומרים שהתפילה הזו יכולה לסייע, למה לא?", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully