וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזן ממעלה אדומים הואשם באונס - רב העיר ייעץ לא לפנות למשטרה

6.6.2016 / 19:30

הוריה של מ' פנו לרב של מעלה אדומים לאחר שסיפרה על התקיפה המינית. מעדויות שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי הרב ביקש מההורים להשאיר את המקרה בקהילה: "אשתו מטופלת בדיאליזה". הרב בתגובה: "הורים לא צריכים להפיל את התיקים שלהם על אחרים"

עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

רק כחודש לאחר שנאנסה, אזרה מ' את הכוח לספר לבני משפחתה על הטראומה הנוראית שחוותה. מתוך מצוקתם הם פנו למרדכי נגארי, הרב של מעלה אדומים, וביקשו את עצתו. אך מממצאים ומעדויות של הצעירה, אז בת 24, אביה והרב, שהגיעו היום (שני) לידי וואלה! NEWS, עולה כי הרב ניסה להניא את אביה של הנאנסת מלהגיש תלונה על האירוע למשטרה, להותיר את המקרה בתוך הקהילה ולא לערב בו גורמים חיצוניים. בחקירתו הסביר כי אביה של הצעירה כלל לא סיפר לו שהיא נאנסה ושבהתאם לתמונת המצב שלפניו, הוא בחר לפעול בדרכים חלופיות.

המקרה אירע לפני כחמש שנים בשעת בוקר מוקדמת בעיר מעלה אדומים. מ', תושבת העיר, המתינה לאוטובוס בתחנה, כשלפתע עצר במקום משה שבן, גבר כבן 77, ששימש חזן בבית הכנסת שבו התפללו הוריה. "אני מכירה אותו, הוא שכן של ההורים וחזן בבית הכנסת אז החלטתי לעלות איתו. לא דמיינתי שיהיה משהו אחר", אמרה בחקירתה.

במהלך הנסיעה, סיפרה מ' בעדותה במשטרה הנחשפת לראשונה, החל שבן לשאול אותה "שאלות אינטימיות". "הוא שאל אם יש לי חבר ועניתי שכן. הוא שאל אם אני בתולה ולא עניתי. הוא המשיך לדבר וסיפר לי שאשתו חולה ושהוא מחפש סיפוק מאישה. הוא אמר שהוא מוכן לקנות לי מתנות ולעשות לי טוב בתמורה שאני אספק אותו ואענג אותו מינית. מאוד נלחצתי ממנו", העידה.

עוד בוואלה! NEWS:
חיים רמון תוקף: "אתם לא מתביישים לעסוק בביקורים של אולמרט?"
12 אלף תיקים של ההוצאה לפועל פתוחים במשך יותר מ-20 שנה
נאשם ברצח אחיו ליד שפרעם: "הזירה דמתה לאתר פיגוע"

מעלה אדומים. ויקיפדיה, ד"ר אבישי טייכר, אתר רשמי
"סיפר שאשתו חולה והוא מחפש סיפוק". מעלה אדומים/אתר רשמי, ויקיפדיה, ד"ר אבישי טייכר

בשלב מסוים, הבחינה מ' כי שבן סוטה ממסלול הנסיעה שהיה אמור להוביל אותה ליעדה, ומתחיל לנסוע לעבר מישור אדומים. "הוא אמר שהוא צריך לקחת משהו קטן מהמישור, אמר שאני אחכה לו ואז הוא ייקח אותי לקניון. הייתי המומה ולא עשיתי כלום".

שבן עצר את הרכב באזור מוסכים במישור אדומים, עזב אותו לכמה דקות ואז חזר והתיישב במושב האחורי. "הוא התיישב לידי וסגר את הדלת. הוא אמר לי שאני יפה ושאני מושכת אותו מאוד. הוא אמר שהוא רוצה לעשות לי ילד", סיפרה. כשנשאלה כיצד הגיבה לדבריו אמרה מ': "הייתי בהלם. לא עשיתי כלום. אני מכירה אותו בתור בחור דתי, עם ציציות, ופתאום הוא מדבר אליי ככה. מאוד פחדתי. השתתקתי. לא דיברתי".

בשלב זה החלה התקיפה המינית. "הוא הרים לי את החצאית וסתם לי את הפה כדי שלא אצעק", תיארה מ'. "ניסיתי להיאבק בו אבל כאב לי ולא הצלחתי לעשות כלום. אחרי זה הוא הוריד את המכנסיים שלו וגם את התחתונים, לקח את היד שלי ושם אותה על איבר המין שלו. פחדתי. לא יכולתי לעשות כלום". מ' תיארה כי לאחר ששבן בא על סיפוקו, הוא הציע לה כסף ומתנות בתמורה לשתיקתה ואף בעבור מפגשים עתידיים נוספים. "לא עניתי לו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תחנת המשטרה במעלה אדומים , אוקטובר 2012. עומר מירון
"הוא הרים לי את החצאית וסתם לי את הפה", אמרה בחקירתה. תחנת משטרת מעלה אדומים/עומר מירון

מ' סיפרה כי לאחר שירדה מהרכב, שבן שאל אותה מתי יוכל לראות אותה שוב. "אמרתי לו 'לא יודעת' ויצאתי. פחדתי מאוד. לא ידעתי מה לעשות. כאב לי. הייתה לי טראומה ופחד שהוא יבוא שוב. חששתי מאוד לדבר על זה ולא סיפרתי לאף אחד בהתחלה".

לפני שבועיים הוגש נגד שבן כתב אישום בגין אונס מ' וכן בגין מעשה מגונה בנערה בת 16 (שכונתה ב.ב), שגם למשפחתה הייתה היכרות עמו. ב.ב. ציינה בחקירתה כי "קפאה" במהלך ביצוע המעשים, משום ששבן היה "סבא כזה", והוסיפה כי הוא הזכיר לה את סבתה, לאחר שנתן לה 100 שקלים.

"הרב אמר לא לעשות כלום כי אשתו של שבן מטופלת בדיאליזה"

אמה של מ': "הרב אמר לי: 'אל תיקחי את מ’ למשטרה'. עשו לו בית דין רבני ואמרו לי שהוא הודה בבית הדין ונדר נדר לא לעשות את זה יותר לאף אישה"

רק כחודש לאחר האירוע סיפרה מ' על המעשה לאמה שהפנתה אותה לרופאת משפחה. בתגובה פנו בני המשפחה גם לרב נגארי, שהכיר את שבן מבית הכנסת "יצחקי". כשאביה של הנאנסת מסר לשוטרים כי בתו סיפרה לו ששבן ניסה לאנוס אותה ברכבו, הסביר כי היא לא פירטה רבות על המקרה. "היא התביישה לספר לי בדיוק מה היה שם ורצתה לטייח את זה, ולכן לא הוסיפה פרטים נוספים", הסביר. לדבריו, לאחר שסירבה ללכת למשטרה, הוא התייעץ עם הרב נגארי, שאמר לו: "נעשה בירור בבית הדין רבני וניתן לו אזהרה". גם מחקירתה של מ' עלה כי הרב ייעץ לבני המשפחה להניח לנושא ולא דיווח למשטרה.

חוקרת: אבא שלך אמר לרב את כל מה שהיה?

מ': כן.

חוקרת: את שמעת את השיחה?

מ': לא. אבא שלי סיפר לי אחרי זה.

חוקרת: את דיברת עם הרב נגארי?

מ': לא. אחרי חודשיים וחצי פניתי לאשתו וסיפרתי לה. היא דווקא עודדה אותי להתלונן ואמרה לי לא לשתוק.

חוקרת: את יודעת בדיוק מה אביך אמר לרב?

מ': לא. רק מה שאבי סיפר לי, שהרב אמר לו לא לעשות כלום כי אשתו של משה חולת דיאליזה.

חוקרת: מה עשית אחרי שדיברת עם הרבנית?

מ': היא אמרה שאם יקרה עוד משהו לא לשתוק וללכת להתלונן.

אמה של מ' אישרה אף היא כי הרב נגארי אמרה לה לא לפנות למשטרה. "הרב אמר לי: 'אל תיקחי את מ' למשטרה'. עשו לו בית דין רבני ואמרו לי שהוא הודה בבית הדין ונדר נדר לא לעשות את זה יותר לאף אישה", סיפרה.

רחוב חשוך. מגד גוזני
"שמעתי שאביה לוקח כל הזמן טרמפיסטיות"/מגד גוזני

ואולם, כשהרב נגארי נשאל במשטרה אם שמע מאביה של הנאנסת על התקיפה המינית שעברה, השיב הרב בשלילה. הוא הוסיף כי הוא קיבל רק אינפורמציה הנוגעת ל"התנהגות לא נאותה" של שבן. "שמעתי עליו שהוא בטלן שמסתובב בעיר ולוקח טרמפיסטיות", העיד בחקירתו.

"יום אחד התקשרה אליי בתו של משה וסיפרה שאביה לוקח כל הזמן טרמפיסטיות ומדבר אליהן לא יפה", המשיך. "היא סיפרה שיום אחד הוא העלה טרמפיסטית ואמר לה שהוא לא מקבל סיפוק מרעייתו כי היא חולה. עניתי לה שעליהם לקחת אותו למרפאה פסיכיאטרית (שבן אכן קיבל מרשם לתרופות לדיכוי החשק המיני – א"ס). במקביל, פנו אליי נשים שתהו למה שבן משמש גבאי כשיש נגדו תלונות שהוא מטריד נשים. מיד אמרתי שזה חילול ה', ואז הורדתי אותו מהחזנות".

"לא רציתי להיות האיש הרע"

"אני מתפלל איתו 32 שנים והרגשתי לא טוב עם העניין. רציתי שהרבנים יוציאו פסק דין ושידירו אותו מכל פעילות בקהילה"

בהמשך חקירתו של הרב הוא סיפר על הגרסה שנמסרה לו על ידי אביה של מ'. "אבא שלה אמר לי שכשהוא (שבן – א"ס) לקח את מ' טרמפ, פתאום רעייתו התקשרה, ואז מ' השתחררה ממנו. הוא לא סיפר בדיוק איך", הסביר. הרב נגארי החליט לפנות לרבנים נוספים "כדי שהם ישבו ויתדיינו ויוציאו אותו (את שבן – א"ס) מהקהילה. לא רציתי להיות האיש הרע", אמר.

לדבריו, "אני מתפלל איתו 32 שנים והרגשתי לא טוב עם העניין. רציתי שהרבנים יוציאו פסק דין ושידירו אותו מכל פעילות בקהילה". הרבנים סירבו לשתף פעולה והרב נגארי פנה לגבאי בית הכנסת שבו התפלל שבן וביקש ממנו "שלא יקרא בתורה ולא יהיה גבאי". הרב הסביר שהוא עשה זאת כדי "שלא יהיה חילול ה' וגם כדי שהקהילה תבין שבתור רב אני לא מעלים עין".

לאחר מכן כינס הרב את בית הדין הרבני במטרה שירתיע את שבן. "זימנתי אותו ואמרתי לו שהוא מקבל עליו נדר שהוא יותר לא מסיע נשים, והוא הסכים". אך כשהבין שהסנקציות נגד שבן לא מועילות, כתב לו הרב אזהרה אנונימית חמורה שאותה הניח בתיבת הדואר שלו. "כתבתי לו שאנחנו מזהירים אותו באזהרה חמורה שאם נשמע שוב שהוא לוקח בטרמפים אז נשים עליו חרם".

בסיום חקירתו, הדגיש שוב הרב כי מעולם לא נאמר לו שמ' נאנסה על ידי שבן. "אם אבא שלה היה אומר לי שהיא נאנסה או שעברה משהו מיני, ישר הייתי מפנה למשטרה. המדיניות שלי היא לא לטאטא או לפתור בקהילה".

הרב נגארי: "הורים לא צריכים להפיל את התיקים שלהם על אחרים"

עורך הדין של שבן: "עדויותיה של מ' מאופיינות באינספור סתירות, הן לגבי תיאור האירוע, על כל חלקיו, והן לגבי התיאורים האקרובטיים של יחסי מין ברכב"

בתגובה לפניית וואלה! NEWS בעקבות קבלת הממצאים והעדויות, מסר הרב מרדכי נגארי: "אבא של מ' תפס אותי ודיבר איתי ברחוב. הוא לא הזכיר דבר בנוגע לתקיפה מינית שעברה". לדבריו, "אם קרה משהו למה היא לא הלכה למשטרה? יש הורים שאחראים על הילדים שלהם והם לא צריכים להפיל את התיקים שלהם על אחרים". הרב נגארי הוסיף כי האב בעצמו לא ידע. "היא העלימה את זה גם מהם (ההורים). אם היא סיפרה לו על האונס והוא לא עשה דבר, הוא אבא מופקר. אמרתי לאב שאני אחראי שלא יהיה לו שום תפקיד והדרנו אותו מכל תפקידיו בקהילה. אף אחד לא האמין בכלל שהזקן הזה יגיע למעשים כאלו".

עו"ד אריאל עטרי, המייצג את שבן, מסר כי "תלונתה של מ' על אונס היא עלילה שפלה של אישה שכבר ראתה איך נראה בית חולים פסיכיאטרי מבפנים. כבר בהודעתה במשטרה הודתה מ' שהדבר שהניע אותה להגיש את התלונה, חמש שנים לאחר האירוע הנטען, הוא בצע כסף ותקוותה להרוויח כסף ממרשי, רגע לפני שיילך לעולמו. עדויותיה של מ' מאופיינות באינספור סתירות, הן לגבי תיאור האירוע, על כל חלקיו, והן לגבי התיאורים האקרובטיים של יחסי מין ברכב".

עורך דין אריאל עטרי. באדיבות המצולמים
"עלילה שפלה". עו"ד עטרי/באדיבות המצולמים

עו"ד עטרי ביסס את טענתו על עדותו של רופא הנשים, ד"ר בכור גולייב, שאליו הגיעה מ' יום למחרת המקרה. ד"ר גולייב העיד כי מ' לא סיפרה לו שנאנסה, ושהיא לא דיממה במהלך הבדיקה. בדיקתו הרפואית של גולייב סתרה את עדותה של מ' שטענה כי הייתה בתולה בזמן המעשה, והפכה לראיה חשובה מצד ההגנה.

עטרי אמר כי "הגניקולוג שבדק אותה אישר כי מ' שיקרה בנושא מרכזי וכי למרות טענתה העקבית שבזמן האירוע הייתה בתולה – הרי שכבר לפני שנים, כשבדק אותה, גילה שאיבדה אותם שנים קודם לכן. גם החבר של מ' לשעבר סתר את עדותה. יתר על כן, הסתבר שלא פחות מחמישה אנשים כבר 'זכו' לתלונות מצד מ' על כך שתקפו אותה מינית וניסו לאנוס אותה בשנים האחרונות; שכנים, מטפלים ועוד. תטיב הפרקליטות אם תחזור בה מכתב האישום, כדי שמרשי, שכל ימיו רק סייע ועזר לאחרים, יוכל לבלות את ימיו האחרונים עם נכדיו ולא בבתי משפט".

באשר לאישום השני מסר עו"ד עטרי: "מרשי הסיע את ב.ב. לפני יותר משנה ונשק על לחיה כשירדה מרכבו, כמו סבא, ממש כפי שתיארה, ללא שום כוונה מינית. מדובר באישום גבולי שיש להניח שיבוטל - בשל היעדר כוונה מינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully