וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם ברצח אחיו ליד שפרעם: "הזירה דמתה לאתר פיגוע"

6.6.2016 / 14:22

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד חסן נבלסי, שלכאורה ירה בשוגג באחיו במהלך אירוע שבו נורה למוות אדם נוסף. המקרה אירע בעקבות סכסוך, כשניסיון הפיוס בין שתי המשפחות המעורבות כשל. "רבים מהנוכחים באירוע נהרגו או נפצעו אנושות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרחץ דמים. זירת הירי באעבלין, בחודש אפריל/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אחד מהחשודים באירוע בחודש אפריל, שבו נורו למוות שני תושבי אעבלין שליד שפרעם, ושלושה נפצעו באורח אנוש. הנאשם הוא חסן עלי נבלסי, ומיוחסות לו עבירות רצח, ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה ועבירות בנשק. הפרשה שהחלה בסכסוך בין שתי משפחות, המשיכה בניסיון לפיוס והפכה בתוך דקות למסע של קטל. לפי כתב האישום, במהלך האירוע ירה נבלסי בשוגג באחיו איברהים שניסה לחצוץ בין הצדדים הנצים והרג אותו. אדם נוסף שנהרג באירוע הוא מוחמד חסנין שנשלח כנציג הפיוס של משפחתו. המעורבים באירוע הירי הם בעלי עבר פלילי.

"הגענו לזירה יחד עם יחידות הזיהוי המיוחדות שלנו, הפיקוד של מחוז צפון, הפיקוד של היחידה המרכזית (ימ"ר) והיחידה המיוחדת (יח"ם). מהר מאוד זיהינו שהזירה דומה יותר לזירת פיגוע מאשר לזירה עבריינית", סיפר רב פקד אייל הררי, ראש מחלק רצח בימ"ר צפון. "בזירה התחלנו להבין את גודל האסון שנפל על המשפחות ואת המורכבות של החקירה, לנוכח העובדה שרבים מהמעורבים נהרגו או נפצעו באורח אנוש באירוע. המשטרה המקומית יצרה חיץ בין המשפחות בניסיון להרגיע את הרוחות".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
אוקראינה: סיכלנו 15 מתקפות טרור שתוכננו ליורו 2016 בצרפת
סערת "מסמך הנגבי": השר התנצל בפני שלח על שהאשימו בהדלפה
ירדן: חמישה אנשי ביטחון נהרגו במתקפת חמושים חריגה במחנה פליטים

תחילת הפרשה - סכסוך בין משפחות

לרצח, שאירע ב-26 באפריל, קדם סכסוך בין מוחמד בן מחמוד נבלסי, לבין מוסטפא חסנין, משתי המשפחות שמעורבות בפרשה. בעקבות הסכסוך, לפי כתב האישום, הגיעו ארבעה מבני משפחת חסנין לביתה של משפחת נבלסי כדי להתפייס. ואולם, לא מצאו איש בבית ושבו על עקבותיהם.

כשהגיעו לביתם, סמוך לשעה 21:30, המתין להם הנאשם, אחיו אברהים שנהרג ובני משפחה וידידים נוספים. כשהחלה שיחה בין הצדדים פתח לכאורה בירי אחד מבני משפחת נבלסי, מוחמד עלי, אח נוסף של הנאשם. לאחר מכן, הנשק הגיע לידיו של הנאשם חסן נבלסי, וגם הוא פתח בירי. הוא ירה לעבר שניים מהנוכחים, "בכוונה לגרום למותם ולאחר שהחליט לעשות כן" - כך לפי כתב האישום. הם נפצעו קשה, אך מהירי נפגע גם אחיו אברהים ונהרג. עוד תואר כי הנאשם הכה אדם נוסף שנכח במקום באמצעות הנשק, "בכוונה להטיל בו נכות או מום או לגרום לו חבלה חמורה, וגרם לו לחבלות חמורות בפניו".

פיענוח אירוע רצח זה מצטרף לפענוח שני מקרי הרצח הנוספים שאירעו בחודשיים האחרונים במחוז הצפון: הרצח בגבעת המורה של יובל אוסדון, והרצח של מרוואת אבו ג'ליל בשפרעם. פענוח שלושת המקרים הושג בפרק זמן קצר על ידי המשטרה המשטרה, בפעילות שכללה שילוב כוחות של כלל היחידות השונות בתחומי החקירה, הפעלת אמצעים מיוחדים והמחלקה לזיהוי פלילי (מז"פ).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully