וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת "מסמך הנגבי": השר התנצל בפני שלח על שהאשימו בהדלפה

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

6.6.2016 / 11:25

יו"ר ועדת חוץ וביטחון היוצא אמר כי דבריו על ח"כ מיש עתיד, ולפיהם הדליף מסמכים מדיוני הוועדה, נאמרו "שלא בצדק". שלח: "האשמת אותי למרות שידעת שהעובדות לא נכונות, מגיעה לי התנצלות פומבית"

עריכה: ניר חן

(ליברמן בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על דוח מבקר המדינה בנוגע למבצע "צוק איתן")

יו"ר ועדת חוץ וביטחון היוצא, השר צחי הנגבי, התנצל היום (שני) בפני חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד) על שהאשים אותו בהדלפת מסמכים מדיוני הוועדה. במהלך ישיבת סיכום תפקידו של הנגבי, שמונה לשר בלי תיק, חזר בו הנגבי מדבריו, שנאמרו "לא בצדק", והוסיף את התנצלותו.

ח"כ שלח אמר כי הנגבי המשיך עם התקפותיו על אף שידע שהוא אינו המדליף. "עד סוף השבוע האחרון הוכחנו שאפשר לריב גם בדרכי נועם ואפילו בידידות, אבל בסוף השבוע האשמת אותי למרות שידעת שהעובדות שאתה משתמש אינן נכונות. אני חושב שמגיעה לי התנצלות פומבית", אמר.

לקריאה נוספת:
בנט: "אי אפשר להיות בעד ישראל בעברית ולהקים את פלסטין באנגלית"
הבית היהודי מקדמת הצעת חוק שתכשיר הפקעת קרקעות של פלסטינים
זעם על הרצוג בעבודה: "בקצב הזה נהיה אלטרנטיבה לעלה ירוק"

ח"כ צחי הנגבי, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
התנצל בפני שלח. הנגבי/ראובן קסטרו

הקרע בין הצדדים החל בשבוע שעבר בעקבות הדוח שחיבר הנגבי. השר חיבר מסמך שמנקה את הדרג הצבאי והמדיני, ובכללו ראש הממשלה בנימין נתניהו, מהכשלים בגילוי מנהרות בגבול רצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן". שלח התייחס לעובדה שאחרי מבצע צוק איתן, ועדת החוץ והביטחון קיימה תהליך חקירה מעמיק לגבי המבצע, שהופסק בשל הבחירות, ולאחריהן, עם מינויו של הנגבי לראשות הוועדה – התהליך הופסק.

הוא האשים את הנגבי ואת ראש הממשלה בניסיון לייצר "מראית עין של מסמך חלופי, עלוב בתוכנו, שנוסח מבלי ליידע איש מחברי הוועדה, כדי להסתיר מהציבור את האמת. זה לא יעלה בידם". בעקבות כך, תקף הנגבי את שלח והאשים אותו בהדלפת הדוח.

שלח אמר אז על הנגבי כי "בדרכו לתפקיד השר בלי תיק, ניסה צחי הנגבי לתפור בחופזה תיק הגנה לראש הממשלה, נגד מה שכל אזרח יודע ואומרים גם חברי קבינט ומבקר המדינה: ישראל וצבאה הגיעו למערכה שנבנתה נגדנו במשך שנים, שבכולן היה נתניהו ראש הממשלה והאחראי הראשי והישיר לביטחון, לא ערוכים אל מול איום המנהרות ולא מוכנים להשיג נצחון במערכה".

בעקבות "מסמך הנגבי": דיון מיוחד בוועדת הכנסת

ועדת הכנסת תקיים היום דיון מיוחד על הדלפת מסמכים סודיים ביותר מוועדת החוץ והביטחון וקביעת פתרון למיגור תופעה זו. הדיון כונס ביוזמתו של יו"ר הוועדה יואב קיש (ליכוד) בעקבות פרשת מסמך הנגבי, לאחר שיו"ר ועדת חוץ וביטחון הנוכחי, ח"כ אבי דיכטר (ליכוד), דחה את בקשתו לזמן את שלח לבדיקת פוליגרף.

יו"ר הוועדה דיכטר מסר היום כי "לא יתיר ניצול לרעה של העובדה, שחבריה נחשפים לחומרים מסווגים ביותר, בתוקף ולצורך מילוי תפקידם בוועדה, ובה בלבד. בתום בדיקה יסודית של הדברים, יקבע היו"ר את הצעדים שיש לבצע כדי להבטיח עיקרון זה של עבודת הוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully