וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: סיכלנו 15 מתקפות טרור שתוכננו ליורו 2016 בצרפת

ארבעה ימים לפני פתיחת טורניר אליפות אירופה בכדורגל, הודיעו שירותי הביטחון במדינה כי פעיל ימין קיצוני מצרפת שנעצר כשניסה להבריח חומרי נפץ ונשק לפולין - תכנן לפגוע במטרות יהודיות ומוסלמיות

עריכה: יאיר דניאל

אוקראינה סיכלה 15 מתקפות טרור שתוכננו בצרפת לקראת פתיחת טורניר אליפות אירופה בכדורגל בסוף השבוע ובמהלכו - כך הודיע היום (שני) ראש שירותי הביטחון במדינה. לפי ההודעה, פעיל ימין קיצוני מצרפת, שנעצר כשניסה להבריח חומרי נפץ וכלי נשק מחוץ למדינה לפולין, תכנן לפגוע במטרות מוסלמיות ויהודיות כמו גם במבני ממשל במהלך המשחקים שמושכים אליהם מיליוני תיירים.

ראש שירות הביטחון הלאומי, ואסילי גריצק, אמר כי החשוד יצר קשר עם ארגוני מורדים באוקראינה ורכש מהם כלי נשק וחומר נפץ. "הוא דיבר באופן שלילי על הממשלה, על ההגירה על ההמונית, על התפשטות האסלאם והגלובליזציה וכן על התכניות שלו להוציא לפועל שורת מתקפות טרור", מסר גריצק בתדרוך. לדבריו, היו ברשותו כלי נשק, נפצים ו-125 ק"ג חומר נפץ.

עוד בוואלה! NEWS:
ירדן: חמישה אנשי ביטחון נהרגו במתקפת חמושים חריגה במחנה פליטים
דיווח בבריטניה: כוחות מיוחדים נלחמים בסוריה נגד דאעש
דיווח בטורקיה: נעצר יישום הסכם הפליטים עם האיחוד האירופי

מצבור נשק שתפסה אוקראינה אצל פעיל ימין קיצוני מצרפת, יוני 2016. AP
מצבור הנשק שנתפס אצל החשוד, היום/AP

אתמול הודה נשיא צרפת פרנסואה הולנד כי אי אפשר להמעיט באיום הטרור שנשקף למדינה במהלך היורו, אך אמר כי לצרפת אסור להיכנע. "האיום הזה יימשך זמן רב, לצערי", אמר לתחנת הרדיו הציבורית. "ולכן עלינו לעשות הכל כדי להבטיח שיורו 2016 יהיה מוצלח".

צרפת נמצאת בכוננות עליונה מאז מתקפת הטרור בנובמבר האחרון, אז נהרגו 130 בני אדם בסדרת פיגועים ברחבי פריז שעליהם קיבל דאעש אחריות. מאז נעצרו חשודים רבים בתכנון פעולות טרור נוספות. בנוסף לכך, המדינה משותקת בימים האחרונים בעקבות שיטפונות עזים שפקדו חלקים נרחבים ממנה, כולל את הבירה פריז, ובעקבות הפגנות אלימות של ארגוני עובדים נגד רפורמה בחוקי העבודה שמקדם הנשיא הולנד.

מפכ"ל משטרת פריז מישל קדו הכריז היום על הצבת 3,000 שוטרים נוספים, בנוסף לכ-10,000 שכבר מוצבים באזור הבירה, לקראת אירוע הספורט. "אני לא יכול להגיד שהאווירה שלווה לחלוטין, כי אנחנו בתקופה מתוחה של כוננות ביטחוניות גבוהה", הוסיף קדו, על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מעצר אזרח צרפתי שתכנן פיגועים במהלך "יורו 2016" בצרפת, אוקראינה, 6 ביוני 2016. רויטרס
מעצר החשוד, היום בגבול פולין-אוקראינה/רויטרס
מעצר אזרח צרפתי שתכנן פיגועים במהלך "יורו 2016" בצרפת, אוקראינה, 6 ביוני 2016. רויטרס
מעצר החשוד, היום בגבול פולין-אוקראינה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully