וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב טוען שבנו הורעל: בדיקת המשטרה אישרה חריגה בהורמונים בדמו

7.6.2016 / 9:28

אב מהמרכז התלונן לפני כחודש כי אשתו לשעבר מרעילה את בנם האוטיסט, ובבדיקת דם של המשטרה אכן נמצאה חריגה ניכרת מהרמות הנורמליות של הורמונים, מה שמעלה חשד סביר להרעלה. המשטרה סירבה להתייחס לממצאים

אילוסטרציה. ShutterStock
בדיקת המשטרה אישרה כי ריכוז ההורמונים בדמו של הילד חריג/ShutterStock

המשטרה חוקרת תלונה שהגיש לפני כחודש אב לילד אוטיסט מאזור המרכז, ולפיה אשתו לשעבר מרעילה את בנם בן ה-12 בחומרים מסוכנים, ובהם ההורמון הנשי אסטרוגן וחומר מתכתי החשוד ככספית. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי במסגרת החקירה נשלח הילד לפני כשבועיים לבדיקות דם כדי לקבל תוצאות מעודכנות, ונמצא בדמו ריכוז גבוה של הורמון DHEA, בכמות חריגה של כמעט פי שמונה מהרמה המקסימלית הנורמלית לגילו, מה שמעלה חשד סביר לכך שהורעל.

DHEA הוא הורמון המופרש מבלוטת יותרת הכליה ובהמשך מביא לייצור הורמונים זכריים ונקביים, אך נמכר גם כתוסף תזונה שיכול לייצר הורמונים אלה. הוא ניתן במקרים רבים למניעת השמנה או להתמודדות עם תסמיני גיל המעבר, אך אינו מיועד לשימוש לילדים.

חשדו של האב, שהתבסס גם על חוות דעת רפואיות שהגיש מטעמו במעמד התלונה, התעורר בתקופה האחרונה כשהבחין כי לבנו צמחו שדיים וכי איבר מינו התכווץ. אחות שזיהתה חשד להרעלה הציעה לו לערוך בדיקה לילד, ובה לטענתו התגלתה חריגה הורמונלית.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ניצחון לרבנות בבג"ץ: עסק יציג עצמו ככשר רק עם תעודה רשמית
הוותיקן: נזירה שבדית שהצילה יהודים בשואה הוכרה כקדושה
ליברמן משיב אש: "בנט צריך להרגיע, אנחנו לא זקוקים להצהרות"

מטה משטרת מחוז תל אביב. יותם רונן
המשטרה סירבה לאשר את תוצאות הבדיקה. משטרת מחוז תל אביב/יותם רונן

לדברי האב, לא מדובר בפעם הראשונה שבה מתגלים ממצאים חריגים אצל הילד, שמצוי במשמורת משותפת אצל הוריו שהתגרשו לפני שמונה שנים. לטענתו, באפריל 2008 נמצא בשיערו ריכוז גבוה באופן קיצוני של חומר מתכתי – יותר מפי שמונה מהסף העליון של הנורמה. מומחה שבדק את הילד מטעם האב קבע אז שלא ניתן להכריע אם החומר הוכנס לפיו של הילד, אולם התעורר החשד כי חומרים המכילים תרכובות של המתכת ניתנו לו בדרך כזו או אחרת. האב פנה למחלקת הרווחה בעירו, אך נאמר לו שהילד מטופל אצל אמו בצורה מיטבית וכי "אין מה לדאוג, הכול בסדר".

לטענת האב, אמו של בנו לוקה בתסמונת מינכהאוזן באמצעות שליח, הפרעה נפשית המביאה את הלוקה בה לגרום נזק בריאותי לילדיו על מנת להפיק רווח מסוים לעצמו, בין היתר על ידי הטיפול בו. הספרות המדעית גורסת כי התנהגות זו, של גרימת תחלואה באמצעות הרעלה, נפוצה במיוחד בקרב הלוקים בתסמונת וחוזרת על עצמה גם לאחר עונש מאסר.

ממשטרת מחוז ת"א נמסר: "לא ניתן לאשר תוצאות בדיקה רפואית בשל צנעת הפרט". עורכי דינו של האב, עמיקם הדר וחדווה שפירא, מסרו: "בדיקות הדם שנעשו לקטין מראות כי הוא עובר פגיעה. גם בית המשפט, כשראה את הממצאים שהוגשו לו, קבע דיון דחוף ואף ביקש מהרווחה להתייחס בדחיפות למקרה זה ולתת לו קדימות, לנוכח הממצאים הקיימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully