וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: חיי האישה שלא מביאה ילדים לעולם הם "אינם מלאים"

נשיא טורקיה קרא לאזרחיות המדינה להביא לעולם שלושה ילדים לפחות, והדגיש כי פיתוח קריירה לא צריך להוות מכשול בפניהן. "אישה שאומרת 'בגלל שאני עובדת אני לא אהיה אימא' מתכחשת לנשיות שבה", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארדואן בשבוע שעבר: "אף משפחה מוסלמית לא צריכה להשתמש באמצעי מניעה"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ממשיך במאמצים לעידוד הילודה: בנאום שנשא אתמול (ראשון) קרא ארדואן לנשים במדינתו להוליד לפחות שלושה ילדים, ואמר כי חיי האישה שלא מביאה ילדים לעולם הם "אינם מלאים". "דחיית האמהות משמעה דחיית ההומניות", אמר ארדואן בטקס חניכת בניין של ארגון נשים במדינה. "אני ממליץ לנשים להביא לעולם שלושה ילדים לפחות", הוסיף.

הנשיא הטורקי הדגיש כי הוא אמנם תומך בנשים בעלות קריירה, אך ציין כי הדבר לא צריך להוות מכשול בפניהן בכל הנוגע לילודת ילדים. "העובדה שלאישה יש חיים מקצועיים לא צריכה למנוע ממנה להיות אימא", אמר והוסיף כי "אישה שאומרת 'בגלל שאני עובדת אני לא אהיה אימא' למעשה מתכחשת לנשיות שבה. אישה שדוחה את האימהות, שנמנעת מלהיות בסביבת הבית, לא משנה כמה היא מצליחה בעבודתה, אינה שלמה".

עוד כתבות מהעולם:
בלגיה: שלושה הרוגים ו-40 פצועים בתאונת רכבת במזרח המדינה
שילם מיליונים על לוחית רישוי: "תמיד שאפתי להיות מספר אחת"
רגעי הכרעה בבחירות בפרו: בת השליט המושחת נגד הכלכלן האליטיסט

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אפריל 2016. AP
"דחיית האמהות משמעה דחיית ההומניות". ארדואן/AP

מדובר בחלק משורה של התבטאויות שנויות במחלוקת של ארדואן שנועדו לעודד נשים להגדיל את כמות האוכלוסייה בטורקיה, על אף שזו הולכת וגדלה בקצב סדיר. לפי לשכת הסטטיסטיקה במדינה, האוכלוסייה בטורקיה גדלה בעשרה מיליון איש ב-16 שנה – מ-68 מיליון אזרחים בשנת 2000, ל-78 מיליון השנה.

"משפחות חזקות מובילות לאומה חזקה", אמר ארדואן והוסיף כי טורקיה היא מדינה "עם מטרות גדולות, ועל כל אזרח להתגייס כדי להשיגם". הנשיא אף ציין כי מדינתו נקטה ב"צעדים חשובים" כדי לתמוך באימהות עובדות.

בשבוע שעבר אמר ארדואן כי הגבלות על הילודה ואמצעי מניעה אינם מתאימים למשפחות מוסלמיות, וציין כי יש "אנחנו צריכים להכפיל את מספר צאצאינו". הארגון "הפלטפורמה לעצירת אלימות נגד נשים" גינה את הערותיו ומסר: "אינך יכול למנוע את זכותנו לאמצעי מניעה או זכויות אחרות המגיעות לנו באמצעות הצהרותיך שמגיעות מימי הביניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully