וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בפרו: קרב צמוד בין בת השליט המושחת והכלכלן האליטיסט

תוצאות חלקיות מראות כי פדרו פבלו קוצ'ינסקי ניצח בפער זעום של אחוז אחד את יריבתו קייקו פוג'ימורי, בתו של הנשיא לשעבר שנושא עונש מאסר בגין הפרת זכויות אדם. עם זאת, המרוץ טרם הוכרע והתמונה עשויה להשתנות

צילום: AP, עריכה: מתן חדד

אזרחי פרו יצאו אתמול (ראשון) לקלפיות בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות, על מנת להכריע במרוץ הצמוד בין מועמדת הימין קייקו פוג'ימורי, בתו של הנשיא לשעבר, לכלכלן הבכיר פדרו פבלו קוצ'ינסקי. תוצאות חלקיות מראות כי קוצ'ינסקי מוביל בפער זעום על יריבתו, והשיג 50.58% מהקולות, בעוד פוג'ימורי גרפה 49.42%. עם זאת, המרוץ טרם הוכרע. המדגמים שפורסמו עם סגירת הקלפיות לא היו חד משמעיים: שני מדגמים העניקו לקוצ'ינסקי יתרון קל מאוד על פני פוג'ימורי, ואילו מדגם אחד קבע כי פוג'ימורי קיבלה את מרב הקולות.

בסיבוב הראשון, הובילה פוג'ימורי את המרוץ, אולם היא זכתה רק ב-38% תמיכה. בסקרים האחרונים שפורסמו, הפער בינה לקוצ'ינסקי, שקיבל בסיבוב הראשון 24.5% מהקולות, הצטמצם ונמחק כמעט לחלוטין. בחלק מהסקרים מועמד השמאל מוביל, והתמונה תתבהר רק עם פרסום תוצאות האמת.

פוג'ימורי, בת 41, עמלה בחמש השנים האחרונות על מנת להשיג תמיכה מחוגים שונים, מלבד אלה שנאמנים לאביה, הנשיא לשעבר אלברטו פוג'ימורי, שנושא עונש מאסר של 25 שנים בגין שחיתות והפרת זכויות אדם. במערכת הבחירות של שנת 2011, היא הפסידה בפער זעום למועמד השמאל אוינטה אומלה.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ פרסם תמונה של משפחה שחורה ש"תומכת בו" - ועורר סערה
נשיא הפיליפינים הנבחר לציבור: "עזרו לי, צאו להרוג פושעים"
משאל העם נפל: אזרחי שוויץ דחו את ההצעה לקבל משכורת מהמדינה

המועמדת לנשיאות פרו, קייקו פוגי'מורי, מצביעה בלימה, 5 ביוני 2016. רויטרס
"היא מוכנה, מגיע לה סיכוי לנקות את שם אביה". פוג'ימורי, היום/רויטרס

"היא מוכנה, מגיע לה סיכוי לנקות את שם אביה", טען סנטיאגו סלס, נהג מונית בן 70. עם זאת, גם ההתנגדות לפוג'ימורי נשמעה היטב בתקופה האחרונה. לפני כשבוע, כמאה אלף אזרחים צעדו בבירה לימה במחאה נגד מועמדותה, באירוע שנחשב לאחת מההפגנות הגדולות במדינה זה שנים רבות.

"אני זוכרת את אביה, אני חושב שהיא תהיה אותו דבר", טענה אנחלה אגרלה, שהביעה תמיכה בקוצ'ינסקי, בן 77. לדבריה, פוג'ימורי "שלט בכלי התקשורת והיה מושחת לחלוטין". כמו כן, ביקורת רבה הוטחה בפוג'ימורי הבת, שמזוהה עם פופוליזם שמרני, בגין מדיניותה הסביבתית. עם זאת, היא נהנית מתמיכה נרחבת במעמד הביניים ובמעמד הפועלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
המועמד לנשיאות פרו, פדרו פבלו קוצ'ינסקי, מצביע בלימה, 5 ביוני 2016. רויטרס
"מקווה שהדמוקרטיה והאחדות ינצחו". קוצ'ינסקי בעמדת ההצבעה בלימה, היום/רויטרס

פוג'ימורי, ששבה והדגישה כי הדמוקרטיה "לא תהיה בסכנה" תחת שלטונה, טענה כי יריבה אינו מחובר לעם הפרואני. קוצ'ינסקי, ראש הממשלה לשעבר שמגיע ממשפחה ידועה בפרו ומרקע אמיד, ניסה להציג את עצמו כפוליטיקאי כן ומנוסה, שמסוגל להחיות את הצמיחה הכלכלית האיטית. "אני מקווה שהדמוקרטיה והאחדות ינצחו", טען היום.

אולם אם קוצ'ינסקי, שבשנת 2011 הביע תמיכה במועמדותה של פוג'ימורי, ינצח בסיבוב השני, הוא יאלץ להתמודד עם רוב מוחלט למפלגתה של יריבתו בקונגרס, לצד קואליציה של מפלגות שמאל, שכבר הבטיחו שלא לעמוד לצד אף אחד משני המועמדים. להערכת נטליה סוברבייה, מומחית לפוליטיקה פרואנית באוניברסיטת קנט הבריטית, מצביעים רבים מגושים שונים יתמכו בקוצ'ינסקי בקלפי. "נראה כי מצביעים מהשמאל ומתלבטים מתאגדים מאחורי קוצ'ינסקי", הסבירה לרשת "פראנס 24".

(עדכון ראשון: 21:45)

מצביעים בבחירות לנשיאות פרו, לימה, 5 ביוני 2016. רויטרס
מצביעים בלימה, היום/רויטרס
מצביעים בבחירות לנשיאות פרו, לימה, 5 ביוני 2016. רויטרס
מצביעים בלימה, היום/רויטרס
מצביעים בבחירות לנשיאות פרו, לימה, 5 ביוני 2016. רויטרס
מצביעים בלימה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully