וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר: כ-60% מהאוכלוסייה – מהגרים שחיים ב"מחנות עבודה"

מרשם אוכלוסין שנערך במדינה שבמפרץ הפרסי שופך אור על ההיקף האדיר של השימוש במהגרי עבודה. בעקבות הביקורת על תנאי המגורים הקשים של העובדים שמקימים את מתחמי המונדיאל, הממשל הקים "ערי עבודה" חדשות

רויטרס

1.4 מיליון בני אדם – 58% מאוכלוסיית קטאר, המונה 2.4 מיליון בני אדם – חיים במה שמוגדר על ידי הממשלה כ"מחנות עבודה" – כך עולה ממרשם אוכלוסין שפורסם היום (ראשון) במדינה שבמפרץ הפרסי. הנתונים, שנמסרו על ידי המשרד הממשלתי לתכנון, פיתוח וסטטיסטיקה ופורסמו בסוכנות הידיעות הצרפתית, שופכים אור על היקף תופעת מהגרי העבודה בקטאר.

על פי מרשם האוכלוסין, שהנתונים בו עדכניים לאפריל 2015, רובם הגדול של אותם עובדים, כ-1.34 מיליון, הם גברים. מאז שהושלם מרשם האוכלוסין צמחה במעט אוכלוסיית המדינה, והגיעה ל-2.5 מיליון. כלומר, הנתונים שפורסמו היום עדיין משקפים את המצב באופן נאמן למציאות.

עוד בוואלה! NEWS:
שילם מיליונים על לוחית רישוי: "תמיד שאפתי להיות מספר אחת"
טורקיה: עובד ניקיון שתקף מינית ילדי פליטים נשלח ל-108 שנות מאסר
"לא תגנוב ווי-פיי": פסק ההלכה החדש בסעודיה שאוסר לגלוש מהשכן

מהגרי עבודה בדוחא, קטאר, מאי 2015. AP
11 נהרגו בשרפה במחנה בשבוע שעבר. מהגרי עבודה בדוחא/AP

השימוש במהגרי עבודה בקטאר, בעיקר לפרויקטים תשתיתיים נרחבים, נחשב כבר זמן רב לנושא שנוי במחלוקת. זאת, בעיקר בצל ההכנות לאליפות העולם בכדורגל שתיערך במדינה בשנת 2022. ארגוני זכויות אדם דיווחו על מקרים רבים של הפרות של זכויות העובדים, שהובאו על מנת להשלים את ההכנות למונדיאל.

ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" התייחס גם באופן ספציפי לתנאי המגורים הלא ראויים והצפופים של העובדים. רק בשבוע שעבר, 11 בני אדם נהרגו ו-12 נוספים נפצעו בשרפה שפרצה במחנה מגורים של מהגרי עבודה, שהקימו פרויקט תיירותי בדרום-מערב קטאר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
"עיר העבודה" שהוקמה למהגרים בדרום לדוחא, קטאר, ינואר 2016. רויטרס
מאכלסת 70 אלף בני אדם. "עיר העבודה" באזור דוחא/רויטרס

הממשל הקטארי הגיב לביקורת באמצעות הקמת מתחמי מגורים חדשים, שהמרכזי שבהם הוא "עיר העבודה" שמדרום לבירה דוחא. המתאם, אחד משבע "ערים" דומות ברחבי המדינה, הוקם בעלות של 825 מיליון דולרים, הוא כולל חנויות, בתי קולנוע ואצטדיון, ויכול לאכלס כ-70 אלף עובדים. בסך הכול, שבע ערי המגורים, שחלקן עוד בהקמה, יאכלסו 260 אלף מהגרי עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully