וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל ניו יורק נגד ה-BDS: "נחרים את מי שמחרים את ישראל"

אנדרו קואומו הכריז על הרכבת רשימה של חברות וארגונים המזוהים עם תנועת החרם, והורה על כל סוכנויות הממשלה בניו יורק להימנע משיתופי פעולה עם גופים אלה. "אסור לנו לתת למתקפה הכלכלית נגד ישראל לקרות"

תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכה: לירן מוסלי, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דוח מבקר המדינה קובע כי "מערכי ההסברה נעדרים יכולת ממשית")

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו הורה היום (ראשון) לסוכנויות הממשלתיות הכפופות לו להימנע משיתוף פעולה עם חברות או ארגונים שמזוהים עם תנועת החרם נגד ישראל, BDS – כך דווח בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס". קואומו הכריז על החלטתו בנאום שנשא בפני בכירים בקהילה היהודית ומחוקקים במנהטן, והגדיר את ה-BDS כ"מתקפה כלכלית" נגד ישראל.

"אסור לנו לתת לזה לקרות", אמר. "אם תחרימו את ישראל, נחרים אתכם". למרות הצעות חוק בבתי המחוקקים בניו יורק, הקוראות לצעדים דומים, קואומו הבהיר כי הוא חיפש "פעולה מיידית" נגד ה-BDS, ולכן הפעיל את סמכויותיו המנהליות. כמו כן, הוא קרא למושלים במדינות נוספות להכריז על צעדים דומים.

עוד בוואלה! NEWS:
"נכנסים לזירה כדי להיאבק – ולנצח": כנס נגד ה-BDS באו"ם
כסף לא חסר: מדוע ישראל נכשלת בהסברה בחו"ל ובמאבק נגד החרם?
"מגנים את החרם": עיריית פריז אסרה על פעילות תנועת ה-BDS

מושל ניו יורק אנדרו קואומו. מאי 2013. GettyImages
"נמשיך לפעול בשקט ובחוכמה". קואומו/GettyImages

על פי ההחלטה, מנהל השירותים של מדינת ניו יורק ירכיב רשימה של עסקים וארגונים המזוהים עם חרם נגד ישראל, "באופן ישיר או דרך חברת אם או חברת בת". הרשימה תורכב כל בסיס "מידע אמין שזמין לציבור", וכל סוכנויות הממשלה בניו יורק ומשרדי הממשלה, כמו גם חברות ציבוריות, יידרשו להפסיק שיתופי פעולה עם החברות והארגונים המופיעים ברשימה.

לטענת עומר ברגותי, ממייסדי תנועת ה-BDS, החלטתו של מושל ניו יורק אינה מפתיעה, והיא "חלק מהלוחמה החוקתית נגד ה-BDS". לדבריו, "לאחר שישראל הפסידה כל כך הרבה קרבות על לבם של האזרחים הפשוטים, ישראל אימצה החל משנת 2014 אסטרטגיה חדשה, של הוצאה מחוץ לחוק של תמיכה ב-BDS, תוך הסתייעות בגורמים בכירים, באופן שמגן על ישראל מקבלת אחריות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש לנו חברי אמת בארצות הברית". דנון וחבר מועצת העיר ניו יורק מתיו יוג'ין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיד לאחר הכרזתו, השתתף קואומו בצעדה השנתית למען ישראל בניו יורק. שגריר ישראל באו"ם דני דנון, שהשתתף גם הוא בצעדה, מסר: "מחמם את הלב לראות עשרות אלפי אמריקאים יוצאים לרחובות ניו יורק, להראות את התמיכה הבלתי-תלויה שלהם בישראל". הוא הוסיף: "יש לנו חברי אמת בארצות הברית".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיב להחלטתו של קואומו, ומסר כי "הצעד החשוב יסייע מאוד למדינת ישראל במאבקה מול תנועת החרם". לדבריו, "רק בשנה האחרונה ההשקעות הזרות בישראל גדלו בעשרות אחוזים, בזמן שארגוני החרם ניסו לגרום למגמה הפוכה של משיכת השקעות מישראל". הוא הוסיף: "נמשיך לפעול בשקט ובחוכמה כנגד אותם ארגונים שמנסים לפגוע במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully