וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

57% מהישראלים ויתרו על נסיעה לירושלים בשל המצב הביטחוני

5.6.2016 / 22:20

מסקר של מכון סמית עולה כי יותר ממחצית מאזרחי המדינה ויתרו בשנה החולפת על ביקור אחד לפחות בבירה. מצביעי ישראל ביתנו הכי חוששים, ו-73% מהיהודים העידו כי ירגישו בטוחים יותר אם תהיה הפרדה מהכפרים הפלסטיניים

עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין וניצן ליבנה, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: גדעון צנטנר, לשכת העיתונות הממשלתית, ארכיון צה"ל במשרד הביטחון ו"במחנה", בני הדר, אלכס אגור, אפרים קדרון, מיקי אסטל

ריאיון עם שמעון כהנר (ק'צה), סמג"ד בצנחנים במלחמת ששת הימים, לאולפן וואלה! NEWS

57% מאזרחי ישראל ויתרו בשנה האחרונה לפחות פעם אחת על נסיעה לירושלים לטיול או בילוי בגלל המצב הביטחוני – כך עולה מסקר חדש של מכון סמית. מהסקר עולה כי מצביעי ישראל ביתנו הכי חוששים ו-85% מהם נמנעו מלהגיע לבירה. עוד עולה מהסקר כי 73% מהיהודים ירגישו בטוחים יותר אם הכפרים הפלסטיניים במזרח העיר יופרדו מירושלים.

על פי הסקר שנערך בקרב 500 נשאלים, יהודים וערבים, רוב הציבור מקרב הישראלים שאינם תושבי ירושלים, הביע חשש מביקור בעיר הבירה לאור המצב הביטחוני וטרור הסכינים שגבר השנה בירושלים. 57% ציינו כי הם ביטלו לפחות פעם אחת ביקור בירושלים למטרות בילוי או חופשה בגלל המצב הביטחוני.

עוד בוואלה! NEWS:
אלפים צעדו ברובע המוסלמי תחת אבטחה כבדה: "כל ירושלים שייכת לנו"
"הצבא לא מאמין בממשלה": הסכסוכים ערב מלחמת ששת הימים נחשפים
"תתייצב, המלחמה פרצה. זה הצ'אנס שלנו לקחת את ירושלים"

פיגוע דקירה ברחוב יפו, ירושלים. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"המצב מצריך פעולה יזומה להגברת הביטחון". שוטרים ברחוב יפו בירושלים. נובמבר 2015/נועם מושקוביץ

הסקר פילח את המשיבים על פי המפלגה לה הצביעו בבחירות האחרונות, ועולה כי בקרב מצביעי ישראל ביתנו, מפלגתו של שר הביטחון החדש אביגדור ליברמן, 85% ביטלו לפחות פעם אחת נסיעה לירושלים. השיעור הנמוך ביותר היה דווקא בקרב מצביעי מרצ, שם רק 41% נמנעו מלהגיע לירושלים.

עוד עולה מהסקר כי נשים חוששות להגיע לירושלים יותר מאשר גברים. 64% מהנשים שהשתתפו בסקר הביעו חשש להגיע לבירה לעומת 49% מהגברים. בפילוג על פי דת עולה כי 61% מהציבור החרדי והדתי חששו לנסוע לירושלים בשנה החולפת לעומת 58% מהציבור החילוני ו-53% מהציבור המסורתי. כמו כן, 61% מהיהודים ציינו שבשנה האחרונה לפחות פעם אחת החליטו שלא לבקר במזרח ירושלים, כולל העיר העתיקה, עקב המצב הביטחוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר בדק גם את דעת הציבור בנוגע להפרדה בין הכפרים הפלסטיניים בירושלים ובין השכונות היהודיות. לפי הסקר 73% במגזר היהודי ציינו שירגישו יותר בטוחים אם תתקיים הפרדה בין הכפרים הפלסטיניים בירושלים ובין השכונות היהודיות. הסקר הוזמן על ידי תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל", המקדמת את תכנית "ביטחון תחילה", הקוראת להפרדה מנהלית בין השכונות הפלסטיניות לשכונות הישראליות בירושלים.

"ירושלים היא מוקד נפיץ של הזנחה וייאוש"

אמנון רשף, יו"ר ומייסד תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" אמר כי "תוצאות הסקר מוכיחות כי המצב הביטחוני בירושלים מצריך פעולה יזומה להגברת הביטחון האישי". הוא הוסיף כי "ירושלים היא מוקד נפיץ של הזנחה וייאוש העלול להתפתח לכדי התקוממות עממית בקרב 320 אלף תושביה הפלסטינים. להתקוממות שכזו יהיו השלכות ביטחוניות ומדיניות חסרות תקדים".

לדבריו, "המפתח למניעת התפרצות זו ולהרגעת השטח הוא ליזום מהלכים להגברת הביטחון האישי בכל החלקים המוניציפליים של העיר, לרבות השכונות הפלסטיניות. זאת, בד בבד עם שיפור משמעותי במצבם הסוציו-אקונומי של תושבי העיר הפלסטינים והמרת הייאוש בתקווה לעתיד טוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully