וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים למורה: "רוצה ללמד את הילדים שלנו? אל תיכנסי להיריון"

5.6.2016 / 16:25

מורה מאזור המרכז שיתפה בעמוד הפייסבוק שלה את הפניות שקיבלה מהורי התלמידים שלה בעקבות רצונה להקים משפחה. לאחר שהמנהלת סירבה להיענות לבקשתם ולא לאפשר לה ללמד, פנו ישירות אליה. "אלה אימהות ששכחו שגם הן נשים שרצו לפתח קריירה לצד הקמת משפחה"

אישה בהיריון. ShutterStock
"אף אחד לא הכין אותי להתעסקות עם הורים שלא יודעים גבולות"/ShutterStock

ארבע שנים לאחר שהחלה לעבוד במשרד החינוך, קיבלה מור, מורה באזור המרכז, הודעה מאחת האימהות ובה היא מבקשת ממנה למסור הבהרה לתלמידים בנוגע לכניסתה להיריון ולהמשך לימודיהם בבית הספר. מור, שסיפרה בגילוי לב על החוויה בעמוד הפייסבוק שלה, הבהירה כי עוד בתחילת השנה ניגשו אליה כמה אימהות וביקשו שלא תיכנס להיריון כדי שתוכל להמשיך ללמד את ילדיהן. עם קבלת ההודעה, כתבה היום (ראשון) מור: "אף אחד לא הכין אותי לכך שחלק נכבד מהעבודה הוא ההתמודדות עם ההורים. הורים, שחושבים שהם המעסיקים שלך, מתערבים, חצופים וכאלה שלא יודעים גבולות".

לדברי המורה, עוד בטרם פנו אליה האימהות, הן ניגשו למנהלת וביקשו שלא תחנך את הכיתה מאחר שהיא "צעירה שעומדת להתחתן ובוודאי תרצה ילדים". משסירבה המנהלת להיענות לבקשתן מאחר שבין היתר, מדובר באפליה, הן פנו אל מור. "הייתי המומה ולא כל כך ידעתי איך להגיב, ושתקתי", כתבה היום. בעקבות פרסום הפוסט, זומנה מור לשיחה עם המפקחות שלה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"הצבא לא מאמין בממשלה": הסכסוכים ערב מלחמת ששת הימים נחשפים
"סיפק מידע רב על מוקדי חפירה": נעצר פעיל חמאס במערך המנהרות
נשיא הפיליפינים הנבחר לציבור: "עזרו לי, צאו להרוג פושעים"

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
"הייתי שמחה אם הילד היה שומע זאת ממך, אבל זה כבר אבוד"/ראובן קסטרו

בהודעה שקיבלה מאחת האימהות, היא נתבקשה לעדכן את התלמידים בנוגע להמשך עבודתה. "חייבת לעדכן אותך שהיום עדכנו אותנו בקבוצת ההורים שאת בהיריון וצריכה ללכת בספטמבר", כתבה לה אחת האימהות בצילום מסך שהעלתה מור לעמוד הפייסבוק שלה, ובו טשטשה את פרטיה המזהים. "עדכנתי את בני לגבי זה כי לא רציתי שישמע מאחרים, הבנתי שהורים אחרים סיפרו לילדיהם, והייתי כן שמחה אם היה שומע זאת ממך, אבל זה כבר אבוד.

"הייתי שמחה מאוד לדעת מה יקרה עם הכיתה בשנה הבאה. שוב מחנכת חדשה? אני מניחה שכן, כי את צריכה ללדת בספטמבר... האם יודעים מי זו תהיה? אני מקווה שאת מבינה את החשש, כי מכיתה א', כמעט בכל שנה יש להם מחנכת חדשה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"מניעת תפקיד מאישה כי היא רוצה להיכנס להיריון זו עבירה על החוק"

בהתייחס לפנייה אליה, כתבה המורה כי "מעבר לחוצפה, אני חושבת שאותן אימהות שכחו שגם הן נשים, שרצו לפתח קריירה לצד הקמת משפחה". היא הוסיפה: "אני רוצה להזכיר להן שמניעת תפקיד מאישה רק בגלל היותה אישה שרוצה להיכנס להריון זו אפליה ועבירה על החוק. חשוב לי להבהיר שאני מחויבת להודיע על ההיריון למעסיק שלי (מה שעשיתי) ולא להורים או לילדים. אני לא אחראית לשיבוץ של המורה לשנה הבאה ובטח שאני לא אשמה בכך שרציתי להקים משפחה".

לסיום, שיתפה בתהייה: "זוהי דוגמה אחת מרבות אחרות, לפעמים, שבהן אני שואלת את עצמי אם כדאי לי להמשיך במקצוע".

ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון (כולנו), יו"ר השדולה לקידום מעמד המורה וההוראה בישראל, התייחסה לפוסט. "אם בתוך מערכת החינוך לא ניתן לגיטימציה לאישה להיכנס להריון, אז איפה כן? מצד אחד, אנחנו רוצים לחנך את הילדים שלנו לשוויון ולזכות של כל אישה להגשים את עצמה בתור אמא, ומצד שני, בתוך מערכת החינוך עצמה, יוצאים ההורים נגד הזכות הבסיסית של אמהות וקריירה", אמרה. "המעורבות ההורית כבר מזמן הפכה להתערבות, וההורים חצו מזמן את הגבול הזה. במקומות רבים, ההורים מנסים בעצמם לנהל את המערכת ושוכחים לתת לאנשי המקצוע לעשות את עבודתם. ההורים הם גורם חשוב במשולש של הורים-מורים-מערכת החינוך, אך יש צורך להגדיר מחדש את גבולות הגזרה של כל אחד מהמעורבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully