וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיפק מידע רב על מוקדי חפירה": נעצר פעיל חמאס במערך המנהרות

5.6.2016 / 14:49

הותר לפרסום כי נער בן 17, שהיה חבר בזרוע הצבאית של הארגון, נעצר בחודש שעבר בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומשטרה לאחר שחצה את גדר המערכת. הוא סיפק מידע על יחידת העלית של חמאס כמו גם על שיטות החפירה של הארגון

עריכה: ניר חן

נער בן 17 מרצועת עזה, פעיל חמאס שעסק בעיקר בתחום המנהרות, נעצר בחודש שעבר לאחר שחצה את גדר המערכת לשטח ישראל - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. הנער, שהיה חלק מגדוד בית לאהיא, נעצר במבצע משותף לשב"כ, לצה"ל וליחידה המרכזית של המשטרה. בחודש שעבר הותר לפרסום דבר מעצרו של מחמוד עטאונה, בן 29 מג'בליה, שהיה חבר אף הוא במערך המנהרות וסיפק מידע רב עליהן.

בחקירה עלו פרטים נוספים על פעילותו בזרוע הצבאית של הארגון, בהם הליך גיוסו, הקורסים וההכשרות שאותם עבר ומידע נוסף על פעילים רבים נוספים שפעלו יחד עמו בגדודי עז א-דין אל-קאסם.

לקריאה נוספת בנושא
בניגוד לפרסומי חמאס: צה"ל מגביר הפעילות לאיתור מנהרות בשטח הרצועה
כחודש לאחר גילוי המנהרות: ישראל חוזרת להכניס מלט לרצועה
מיקומי מנהרות ושיטות עבודה: נער מחמאס חשף מידע פנימי מהארגון

מנהרה נחשפה סמוך לסופה, 5 במאי 2016. דובר צה"ל
פתח מנהרה שאותר בחודש שעבר בסמוך לקיבוץ סופה/דובר צה"ל

לפי הודעה של שב"כ, בחקירה נחשף מידע ערכי על פעילות חמאס בצפון הרצועה ובעיקר על המנהרות ההתקפיות שלו. כמו כן, נמסר כי התקבל מידע על שיטות הפעולה של הארגון בחפירת מנהרות, על דרכי התקשורת במנהרות ועל מוקדי חפירה רבים שאמורים לשמש את לוחמי הנוחבה - יחידת העלית של חמאס - בזמן מלחמה בישראל וכדי לחדור לשטחה.

עוד נמסר בהודעת שב"כ כי מהחקירה עלה שחמאס פועל להקמת מנהרות שמחוברות למנהרות לחימה בעומק שטח הרצועה וכי הוא הקים ברצועה רשת מסועפת של מנהרות להעברת לוחמים תוך שימושן בלבד. הרשת כוללת חדרי מנוחה, שנועדו לשמש את פעילי הנוחבה בחירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully