וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצר "איש מנהרות" של חמאס שסיפק מידע מודיעיני

5.5.2016 / 16:30

לטענת שב"כ, מחמוד עטאונה, בן 29 מג'בליה, נעצר בישראל וסיפק מידע על המנהרות – תוואי, שיטות החפירה, שימוש בבתים פרטיים ובמוסדות ועוד. לדבריו, במנהרות קיימים חדרי מנוחה, מקלחות ופינות אכילה לנוחיות אנשי הארגון. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

פעיל טרור ביחידת המנהרות של חמאס המשתייך לזרוע הצבאית של הארגון בעשור האחרון עצור בישראל – כך הותר היום (חמישי) לפרסום. הפעיל, מחמוד עטאונה, הצביע בחקירתו על מוקדי חפירה רבים, וכן על פירי מנהרות האמורים לשמש את פעילי הנחבה – יחידת העילית של חמאס – להתקפות בעת לחימה עם ישראל.

כמו כן, עטאונה, בן 29 מג'בליה, סיפק לחוקריו מידע רב על תוואי המנהרות בצפון רצועת עזה, על טכניקות החפירה של חמאס, על השימוש שעושה הארגון בבתים פרטיים ובמוסדות שמהם הוא חופרת את המנהרות וכן על האצעים והחומרים שבהם משתמשת הזרוע הצבאית. לדבריו, חמאס הקים ברצועה רשת מסועפת של מנהרות להעברת לוחמים ואמצעי לחימה, והיא כוללת אף חדרי מנוחה ומאובזרת במקלחות ובפינות אכילה, כדי לשפר את תנאי השהייה.

לפי הודעת שב"כ, עטאונה נעצר בתחילת החודש שעבר לאחר שחצה את גדר הגבול וברשותו שני סכינים. בחקירתו עלה כי תכנן לרצוח אזרחים ישראלים או חיילים שבהם ייתקל.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נחשפה מנהרה בדרום הרצועה; פצמ"רים נורו לעבר כוח צה"ל
בפעם השנייה ביממה: חיל האוויר תקף תשתיות טרור ברצועת עזה
פצצות המרגמה הפכו את שעון החול: החלה הספירה לאחור למבצע הבא

מחמוד עטאונה. שבכ, מערכת וואלה! NEWS
חשף מידע רגיש. עטאונה/מערכת וואלה! NEWS, שבכ

פרסום דבר מעצרו של עטאונה מגיע שעות אחדות לאחר שכוחות צה"ל חשפו מנהרה התקפית בדרום רצועת עזה, סמוך לגדר המערכת בצד הישראלי. המנהרה, בעומק של 28 מטרים, אותרה במרחק של כמה קילומטרים מפתח המנהרה שאותר בחודש שעבר, באזור שבין כרם שלום לחולית. קצין בכיר בצה"ל הבהיר כי המנהרה חוצה לשטח ישראל.

פחות משעתיים לאחר חשיפת המנהרה, נורו שלוש פצצות מרגמה נורו לעבר כוח צה"ל באזור. לא דווח על נפגעים כתוצאה מהנפילות וצה"ל השיב באש לעבר נקודה חשודה מעבר לגדר המערכת. במקום מתבצעות עבודות הנדסיות לאיתור מנהרות.

הקצין הבכיר הוסיף כי איתור המנהרה הגיע "בעקבות מאמץ טכנולוגי, מודיעיני ומבצעי. ייקח לנו זמן ללמוד אותה ולהבין אותה. בהחלט מדובר בהצלחה. מדובר במנהרה שחדרה לשטח ישראל והפרה את הריבונות". לדבריו, "מוקדם מדי לקבוע אם מדובר בפיר יציאה או בנקודות עלייה של המנהרה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מנהרה נחשפה סמוך לסופה, 5 במאי 2016. דובר צה"ל
המנהרה שנחשפה בדרום הרצועה/דובר צה"ל
מנהרה נחשפה סמוך לסופה, 5 במאי 2016. דובר צה"ל
פעולות החפירה באזור גדר המערכת/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully