וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקומי מנהרות ושיטות עבודה: נער מחמאס חשף מידע פנימי מהארגון

10.5.2016 / 13:46

בן 17 שנעצר לאחר שחדר לשטח ישראל, סיפק לשב"כ פרטים בנוגע לפעילות המנהרות ושיטות ההסוואה. בין היתר, הוא סיפר כי החופרים מחויבים להתקלח במנהרות. היום הוגש נגדו כתב אישום

צילום: דובר צה"ל, עריכה: אוהד פיטר

(חשיפת מנהרת הטרור בדרום רצועת עזה, בשבוע שעבר)

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש היום (שלישי) כתב אישום נגד נער בן 17 ממחנה הפליטים ג'בליה שברצועת עזה, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, שנעצר לאחר שחצה את גדר המערכת והסתנן לישראל בחודש שעבר. במהלך חקירתו בשב"כ חשף הנער מידע רב על פעילות חפירת המנהרות של הארגון כדי לחדור לשטח ישראל, כולל מיקום מנהרות, שיטות העבודה ואופן הסוואתן.

מחקירתו של הנער עלה כי הוא גויס לחטיבת צפון רצועת עזה של חמאס זמן קצר לפני מבצע "צוק איתן". לאחר גיוסו הוא עבר קורסים והכשרות מטעם הזרוע הצבאית, ואף ביצע פעילות צבאית ענפה שכללה, בין היתר, מארבים ותצפיות נגד כוחות צה"ל, סיורים וחפירת מנהרות לעבר ישראל. כמו כן, עבר אימונים בין היתר לחדירה לשטח ישראל, לכניסה למבנים, לפיצוץ מטענים. בחקירת הנער התברר כי הוא היה שותף להטמנת מטענים במנהרות ובסביבתן מחשש לכניסת כוחות צה"ל, ואף החזיק בביתו מטעני חבלה.

הנער סיפר לחוקרים על תוואי מנהרות של יחידת העילית של חמאס, שנועדו לשימוש בשעת חירום, וכן מסר מידע בנוגע למיקומם של פירי מנהרות רבים בשטח הרצועה. כמו כן, עלו בחקירה פרטים על שיטות העבודה של החופרים, האמצעים שבהם הם משתמשים והנהלים שלהם. בין היתר, הוא מסר כי במטרה להסוות את פעילותם, נוקטים החופרים שיטות שונות, כגון איסור יציאה מהמנהרה בבגדי עבודה וחובה להתקלח ולהחליף בגדים בתוך המנהרה. בחקירה התברר עוד כי חמאס ממשיך בחפירת המנהרות חרף פעילות ישראל לאיתורן.

עוד ידיעות על מנהרות:
המנהרה שצה"ל חשף: הוקמה לפני צוק איתן, ותוחזקה אחריו
רכש מנהרה והניח מטענים נגד חיילים: אישום חריג נגד פעיל חמאס

מנהרה נחשפה סמוך לסופה, 5 במאי 2016. דובר צה"ל
המנהרה שנחשפה בדרום הרצועה, בשבוע שעבר/דובר צה"ל

כתב האישום שהוגש היום נגדו מייחס לו 6 אישומים בגין ביצוע עבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לפשע (רצח ו/או חטיפה), ניסיון רצח, מסירת ידיעות לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, עבירות בנשק (החזקה ונשיאת נשק) ועוד.

לפי כתב האישום, שהוגש לביהמ"ש המחוזי בב"ש, הנאשם השתייך לחמאס ובמסגרת פעילותו, השתתף באימוני חמאס, קשר קשר לגרום למות חיילים, ביצע תצפיות על מוצבי צה"ל בכוונה לפגוע בביטחון המדינה וב-2015-2014 השתתף הנאשם בחפירת מנהרות התקפיות שנועדו לשמש את חמאס לחטיפת חיילים, לביצוע פיגועי התאבדות, ולהסתננות לשטח מדינת ישראל לצורך ביצוע פיגועים. עוד עולה כי הנאשם נטל חלק בהטמנת מטענים במנהרות ובסביבתן

המנהרות כוללות חדרי מנוחה ופינות אכילה

ביום חמישי האחרון הותר לפרסום כי פעיל טרור ביחידת המנהרות של חמאס, המשתייך לזרוע הצבאית של הארגון בעשור האחרון, עצור בישראל. הפעיל, מחמוד עטאונה, הצביע בחקירתו על מוקדי חפירה רבים וכן על פירי מנהרות האמורים לשמש את פעילי יחידת העילית של חמאס להתקפות בעת לחימה עם ישראל.

עטאונה, בן 29 מג'בליה, סיפק לחוקריו מידע רב על תוואי המנהרות בצפון רצועת עזה, על טכניקות החפירה של חמאס, על השימוש שעושה הארגון בבתים פרטיים ובמוסדות שמהם הוא חופר את המנהרות וכן על האמצעים והחומרים שבהם משתמשת הזרוע הצבאית. לדבריו, חמאס הקים ברצועה רשת מסועפת של מנהרות להעברת לוחמים ואמצעי לחימה, והיא כוללת אף חדרי מנוחה ומאובזרת במקלחות ובפינות אכילה, כדי לשפר את תנאי השהייה.

באותו יום חשפו כוחות צה"ל מנהרה התקפית בדרום רצועת עזה, בסמוך לגדר המערכת בצד הישראלי. המנהרה, בעומק של 28 מטרים, אותרה במרחק של כמה קילומטרים מפתח המנהרה שאותר בחודש שעבר, באזור שבין כרם שלום לחולית. קצין בכיר בצה"ל מסר כי איתור המנהרה הגיע "בעקבות מאמץ טכנולוגי, מודיעיני ומבצעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully