וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם החייל הפצוע שביתו ימומן: "העם אמר - לא מפקירים פצועים בשטח"

5.6.2016 / 11:51

אחרי שגויסו יותר ממיליון שקלים לבניית בית המותאם למגבלותיו של יהודה הישראלי, שנפצע במבצע "צוק איתן", אמו סיפרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על ההתרגשות העצומה מהתמיכה: "זה מה שנותן את הכוח הכי גדול"

עריכת תוכן: לירן מוסלי, סיגל סיריוס. הפקה: תום רוכלין. תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: ניב אהרונסון

איריס הישראלי, אמו של יהודה הישראלי, צעיר שלחם במבצע "צוק איתן" ונפצע אנושות, הגיבה הבוקר (ראשון) בהתרגשות רבה על הקמפיין שבו גויסו קרוב למיליון שקלים לצורך בניית בית שיותאם למגבלותיו של בנה. "אין מילים להביע את ההתרגשות העצומה מהתמיכה הגדולה, מהאהבה הגדולה שהרעיפו אלינו", אמרה האם בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "יש פה בעצם אמירה של העם: 'אנחנו מחזירים לוחם הביתה, אנחנו לא מפקירים פצועים בשטח'. אין דבר כזה שחייל שלחם ונתן את נפשו ושילם מחיר כבד מאוד לא יוכל לחזור הביתה. העם מבין שאין תחליף לחזרה הביתה".

לאחר חודשים ארוכים של שיקום, הישראלי מסוגל כעת לשוב לביתו, אולם משרד הביטחון אינו יכול לממן את התאמת ביתו למגבלותיו משום שהוא תושב ההתנחלות עפרה, הנתונה בתהליך של הקפאת בנייה, ולכן לא ניתן לאשר את השינויים הנדרשים בביתו. בקמפיין שנועד לגייס כספים לצורך בניית בית עבור הישראלי גויסו בפחות מיום יותר ממיליון שקלים. האם סיפרה כי את הקמפיין יזמה התנועה הציונית-לאומית "ישראל שלי", וכי בני המשפחה נדהמו מההיענות הנרחבת. "לפי מה שאני רואה ושומעת, התמיכה הגיעה מכל המגזרים, מכל חלקי העם על כל גווניו, וזה מה שנותן את הכוח הכי גדול", הוסיפה הישראלי. "זה חוצה גבולות, וזה אחד הדברים שמאוד מדהימים אותנו ומרגשים אותנו".

עוד בוואלה! NEWS:
ירושלים של בורגנים, חרדים וערבים: כך שינתה בירת ישראל את פניה
תיעוד מיוחד: מערכת "חץ דורבן" מיירטת טיל - בעודו באוויר
הצעת פשרה: "מלך השוק האפור" יזכה לדירת המריבה של ענבל אור

יהודה הישראלי, פצוע "צוק איתן" שנאבק לשוב לביתו שבעפרה. פייסבוק, צילום מסך
"מאמינים בשיקום שלו". הישראלי/צילום מסך, פייסבוק

הישראלי נפצע קרב ברפיח שזכה לכינוי "יום שישי השחור", בניסיון להחזיר את גופתו של החייל הדר גולדין שנחטף. "הוא היה לוחם בסיירת רימון של גבעתי. באותו שבוע הוא נכנס ללחימה אף שהוא היה מיועד לקורס קצינים. הוא לא יכול היה לראות את עצמו עומד מהצד", סיפרה האם. "הוא נפצע מרסיס שנכנס בין הקסדה לבין האוזן. הוא נפצע קשה מאוד בראשו". לדבריה, הוא עבר עד כה שמונה ניתוחים בראשו, ואחרי חודשיים שבהם שהה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה בבאר שבע, הוא הועבר למחלקת השיקום בתל השומר. "הוא מתקדם לאט-לאט, צעד-צעד", אמרה. "מי שמכיר פציעות ראש יודע שכל צעד קטן הוא כמו חציית ים סוף. זה מאוד קשה, ואנחנו שמחים מכל צעד".

"אנחנו מלאי כוחות ומאמינים בשיקום שלו, ועכשיו כשקיבלנו את התמיכה של עם ישראל זה נותן המון כוח, זה לא ייאמן", הוסיפה האם, וסיפרה כי לבנה יש שני ילדים, הצעיר בהם נולד שלושה שבועות בלבד אחרי שנפצע. "זו הייתה חוויה מאוד מרגשת. אנחנו מקווים שהוא יוכל לחזור להיות אבא בפועל, כמו שצריך. מתפללים ומאמינים לזה", אמרה הישראלי.

האם סיפרה כי בכסף שגויס אין בכוונת משפחת הישראלי לבנות בית חדש, אלא להרחיב את הבית הקיים. "הטיעונים של משרד הביטחון הם שאין אישור בנייה חוקי כי אין תב"א (תכנית בניין ארצית – ה"ק). זה לא שאין אישור בנייה בכלל, יש אישור בנייה מהמועצה. אנחנו לא חיים במערב פרוע, אנחנו מקבלים הדרכות איך בונים, והמועצה מפקחת על זה. רק האישור הסופי חסר, ופה אני חושבת שהיו צריכים קצת להתרומם מההסתכלות של ראש בקיר ולעשות משהו, ואני חושבת שהעם אמר את זה".

עוד באותו נושא

מדינה שלמה נרתמת: יותר ממיליון שקל גויסו לבניית בית לפצוע "צוק איתן"

לכתבה המלאה
יהודה הישראלי, פצוע "צוק איתן" שנאבק לשוב לביתו שבעפרה. פייסבוק, צילום מסך
שלט מקמפיין גיוס הכספים למען הישראלי/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully