וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מיוחד: מערכת "חץ דורבן" מיירטת טיל - בעודו באוויר

5.6.2016 / 10:15

המערכת, שיודעת להתמודד עם מגוון רחב של טילי נ"ט, תשולב כמרכיב מרכזי בתכנית הדגל של צבא ארה"ב. היא מצוידת במכ"ם שיודע לזהות במדויק את רגע יציאת הטיל על ידי המשגר ולשבש את מעופו. צפו בסרטון

צילום: תע"ש, עריכה: שניר דבוש

צבא ארצות הברית בחר במערכת ההגנה האקטיבית של "תעש מערכות", מערכת "חץ דורבן", כמרכיב מרכזי בתכנית הדגל שלו - כך הודיעה היום (ראשון) התעשייה הצבאית. המערכת יודעת להתמודד עם מגוון רחב של טילי נ"ט, בהם טילי "קורנט" המתקדמים. המערכת מצוידת במכ"ם שיודע לזהות את רגע יציאת הטיל על ידי המשגר ולשבש את מעופו. בסרטון שתיעדה חברת "תעש מערכות" נראה ניסוי שבוצע לפני כמה חודשים על גבי כלי רכב של התעשייה הצבאית, שעל גגו מותקנת המערכת.

מערכת "חץ דורבן" קיימת בשתי גרסאות, גרסה כבדה של 300 ק"ג, והגרסה המתקדמת ביותר, ה-IFLC, במשקל של מאה ק"ג, שאותה ניתן להתקין על כלי רכב קלים ולא בהכרח ממוגנים. במקרה שבו הטיל עדיין ממשיך לנוע אל עבר כלי הרכב, מערכת "חץ דורבן" משגרת לעברו מיירט ופוגעת בו - אך לא משמידה בפיצוץ את הראש הקרבי שלו במטרה למזער נזק סביבתי. כלומר, גל ההדף שמייצר המיירט חוצה לשניים את טיל הנ"ט המאיים על הכלי ולבסוף הוא מוטל על הקרקע.

ייחודה של המערכת הוא שהיא קלה במיוחד, ניתנת להרכבה על כל כלי רכב, דורשת רק חיבור לחשמל ומסוגלת להתמודד גם עם פגזי תותח ללא רתע המאיימים על הכלי. בנוסף לכך, המערכת יודעת להימנע מיירוט אם היא מזהה כי טיל הנ"ט במעופו לא מהווה סכנה לכלי הרכב המוגן.

עוד בוואלה! NEWS:
התחזית: הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת, אך השרב עדיין כאן
זעם על הרצוג בעבודה: "בקצב הזה נהיה אלטרנטיבה לעלה ירוק"
הפקדתי שומרים: איך מרגישים החיילים שמגנים על ירושלים?

הישג לתעשייה הצבאית: צבא ארצות הברית רכש את מערכת ההגנה "חץ דורבן". ספק 500
מערכת קלה במיוחד/ספק 500
"חץ דורבן", מערכת הגנה נגד טילים. תע"ש, מערכת וואלה! NEWS
הטיל משייט לעבר המטרה/מערכת וואלה! NEWS, תע"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully