וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד היפני שננטש ביער נמצא בריא ושלם; הוריו: "הבנו שהגזמנו"

3.6.2016 / 9:12

ימאטו טנוקה, שהיעלמותו בשבת הסעירה את המדינה והקפיצה כוחות גדולים לחיפושים אחריו, אותר בבניין בבסיס צבאי. "הלכתי דרך ההרים", סיפר בן השבע. הוריו, שהותירו אותו בשולי הדרך בתור עונש: "ניתן לו יותר תשומת לב עכשיו"

צילום: רויטרס

אחרי כמעט שבוע של חיפושים בעקבות ההיעלמות שהסעירה את יפן, נמצא היום (שישי) בריא ושלם הילד בן השבע שננטש על ידי הוריו ביער באזור הוקאידו. ימאטו טנוקה התגלה בבניין בבסיס צבאי, ארבעה קילומטרים מהמקום שבו נראה לאחרונה בשבת. אז הותירו אותו הוריו בשולי הדרך כעונש על כך שהשליך אבנים על מכוניות.

"אחד החיילים התכונן לתרגיל הבוקר ופתח את דלת הבניין בבסיס, והוא היה שם", סיפר חייל בכוחות הצבא היפני לטלוויזיה הממלכתית ביפן. "כשהוא נשאל 'האם אתה ימאטו?' הילד השיב כן. אחר כך הוא אמר שהוא רעב, אז החייל נתן לו קצת מים, לחם וכדורי אורז". ימאטו נלקח לבית חולים לבדיקות, שבהן התברר כי בריאותו טובה מלבד לטמפרטורת גוף נמוכה. הרופא שטיפל בו סיפר במסיבת עיתונאים כי הוא יישאר בבית חולים להשגחה ללילה.

אביו של הילד, טאקיוקי טנוקה, הודה למחלצים על מאמציהם והתנצל על הטרחה שגרם. "הרהרנו במה שעשינו והבנו שזה היה מוגזם", אמר טנוקה בקול רועד. "אנחנו אהבנו אותו לפני, אבל אני מקווה לתת לו יותר תשומת לב עכשיו", אמר.

לקריאה נוספת:
"חשש שלא שרד": צבא יפן מצטרף לחיפושים אחרי הילד שננטש בידי הוריו
יפן: ילד נזרק ביער על ידי הוריו בתור עונש - ונעלם

ימאטו טנוקה, הילד בן השבע שנעלם, נמצא בריא ושלם בבניין בבסיס צבאי, 3 במאי 2016. באדיבות המצולמים
"הלכתי דרך ההרים", ימאטו טנוקה/באדיבות המצולמים
ימאטו טנוקה, הילד בן השבע שנעלם, נמצא בריא ושלם בבניין בבסיס צבאי, 3 במאי 2016. רויטרס
הבניין בבסיס הצבאי שבו שהה/רויטרס

הוריו של ימאטו סיפרו לראשונה כי הוא נעלם בעודו מחפש אחר צמחי מאכל. רק לאחר מכן הודיעו למשטרה כי השאירו אותו בדרך משום שהשליך אבנים לעבר בני אדם ומכוניות. הם אמרו שהם נסעו חזרה למקום כמה דקות לאחר שהילד נעלם. אולם האזור כל כך מרוחק שתושביו מעידים כי הם עוברים בו רק לעתים נדירות.

לא ברור כיצד הצליח הילד, שהיה לבוש בחולצת טי וג'ינס, לשרוד כמעט שבוע ביער הסבוך, שם הטמפרטורות צונחות לשבע מעלות וגשם כבד יורד לפרקים. ימאטו סיפר כי "הלך דרך ההרים" עד שמצא את הבניין, שהיה נעול. הוא שתה מים מברז סמוך וישן על מזרנים שהיו על הרצפה.

ימאטו טנוקה, הילד בן השבע שנעלם, נמצא בריא ושלם בבניין בבסיס צבאי, 3 במאי 2016. רויטרס
"הגזמנו". אביו של הילד/רויטרס

המצוד אחר ימאטו הסעיר את יפן השבוע. בשיאם של החיפושים הם כללו מאה מחלצים שקראו אחריו ביער והכו בשיחים הסבוכים, כמו גם חיילים רכובים על אופנועים ושוטרים על סוסים. כלי התקשורת דיווחו תדיר על החיפושים וכשהוא נמצא הטלוויזיה הממלכתית אף פרצה לשידור הרציף.

בינתיים, ברשתות החברתיות ביפן, ביקרו רבים את ההורים על חוסר האכפתיות שלהם. ביום שישי, רוב הגולשים הביעו הקלה. "אם לומר את האמת, הייתי בטוח שהסוף יהיה עצוב. כהורה לילד בן שבע בעצמי אני יכול לומר שאני מאוד מאוד שמח", כתב גולש.

ימאטו טנוקה, הילד בן השבע שנעלם, נמצא בריא ושלם בבניין בבסיס צבאי, 3 במאי 2016. רויטרס
המזרנים שעליהם ישן הילד בבסיס/רויטרס
ימאטו טנוקה, הילד בן השבע שנעלם, נמצא בריא ושלם בבניין בבסיס צבאי, 3 במאי 2016. רויטרס
"ניתן לו יותר תשומת לב". האב במסיבת עיתונאים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully