וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן הבהיר: "מתייחס באופן שווה למשפחות שכולות חד-מיניות"

1.6.2016 / 20:25

שר הביטחון הנכנס חזר על הצהרתו של קודמו יעלון, והדגיש כי משרד הביטחון לא מפלה את קהילת הלהט"ב. עם זאת, אנשי המילואים המובילים את המחאה בנושא קראו להפוך את ההצהרות לחקיקה

צילום: דו"צ, עריכה: אביב אירגז

(דברי ליברמן מול פורום מטכ"ל, אתמול)

שר הביטחון הנכנס אביגדור ליברמן הורה היום (רביעי) על הוצאת מסמך רשמי מטעם משרד הביטחון, ובו הצהיר כי המשרד "מתייחס באופן שווה למשפחות שכולות חד-מיניות ולמשפחות שכולות הטרוסקסואליות, ופועל בהתאם, כך שאין כל הבדל בהכרה ובמתן הזכויות". בדברים אלה הדגיש ליברמן למעשה כי מדיניותו של קודמו בתקפיד משה יעלון, שאמר דברים דומים, לא תשתנה. ההצהרה מגיעה גם על רקע מחאת המילואימניקים הגאים, כמו גם פנייתו בנושא של יו"ר שדולת המילואים בכנסת, ח"כ איתן כבל.

יומיים לפני מצעד הגאווה בתל אביב, כינס היום ח"כ כבל את שדולת המילואים לדיון מיוחד לקידום מאבקם של חיילי וחיילות מילואים להט"בים, שטוענים כי יש לשנות את חוק "משפחות חיילים שנספו במערכה", כך שיכיר במשפחות שכולות מקהילת הלהט"ב, כדי שהדבר לא יהיה תלוי בזהות השר העומד בראש המשרד.

"לפני יום הזיכרון ביקרתי במאהל המחאה שהוקם מחוץ לביתו של ראש הממשלה כדי להביע תמיכה במאבק לשוויון", אמר כבל בדיון. "בעקבות הרעש הציבורי שר הביטחון לשעבר, משה יעלון הוציא הצהרה שבה נטען כי משרד הביטחון מתייחס באופן שווה למשפחות שכולות חד-מיניות יעלון עזב את המשרד, ומכיוון שההתייחסות הייתה רק במתן הצהרה בפייסבוק, סברתי שמן הראוי לבחון את העניין כדי לראות אם הצהרה זו תקפה עדיין, תחת כהונתו של שר הביטחון החדש".

עוד בוואלה! NEWS:
נציג מצ"ח: "טעינו בכך שלא חקרנו הנהג שהזיז הסכין לעבר המחבל בחברון"
כחלון קרא למחנה הציוני: "הצטרפו לממשלה, יש חלון הזדמנויות היסטורי"
למרות אזהרת ארדואן: מרקל תומכת בהכרה ברצח העם הארמני

שר הביטחון אביגדור ליברמן והאלוף יאיר גולן – טקס הכניסה לתפקיד של ליברמן. ראובן קסטרו
חזר על הצהרתו של יעלון. ליברמן בטקס הכניסה הרשמי לתפקידו כשר ביטחון, אתמול/ראובן קסטרו

"לשמחתי הרבה הוא נענה לבקשתי, והעביר אלי לראשונה מסמך רשמי בנושא". כבל ציין כי הדיון בשדולה, שבו השתתפו מארגני מחאת המילואימניקים, חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה ונציגי משפחות שכולות גאות, עסק גם בהיבטים הציבוריים והמשפטיים של אי-תיקון החוק, והדרכים שבהן ניתן להמשיך את העשייה הציבורית והפרלמנטרית כדי להביא לשינויו.

סגן עומר נחמני, מיוזמי המחאה, הודה לליברמן על ההצהרה, אך הבהיר: "הקהילה הגאה איננה יכולה להסתמך על הצהרות של שרי ביטחון מתחלפים. עם פתיחתו של חודש הגאווה אנו מקווים כי מסמכים רשמיים אלו יהפכו לחקיקה רשמית. אני מזמינים את ליברמן להפוך הצהרות לחוקים ולהגיש הצעת חוק ממשלתית עם כניסתו לקואליציה. אנחנו מזמינים את שר הביטחון לצעוד איתנו בשישי במצעד הגאווה כדי לתמוך בחיילים צה"ל מקהילת הלהט"ב".

עידו וולקן ועומר נחמני, מחאת מילואימניקים. מאי 2016. ראובן קסטרו
"לא יכולים להסתמך על הצהרות". מובילי מחאת המילואימניקים הגאים עידו וולקן/ראובן קסטרו

אדיר שטיינר, אלמן, סיפר בדיון כי הוא לא זוכה לטיפול ממשרד הביטחון. "כל עוד בן זוגי דורון מייזל היה בין החיים זכיתי לליווי של הצבא", אמר שטיינר והוסיף: "מיד לאחר מותו זכיתי להתעלמות מוחלטת ואפילו כשניסיתי להיכנס לטקס של חללי ענף הרפואה מנעו ממני להשתתף. כיום אני לא זוכה להכרה או לטיפול כלשהו באגף ההנצחה של משרד הביטחון".
ח"כ אמיר אוחנה, המשתייך לקהילה הגאה, התייחס למקרה של שטיינר וקרא למשרד הביטחון לדון בו מחדש ולהכיר בו כאלמן צה"ל. "אני בטוח שהמאבק יגיע להכרעה טובה וצודקת. המאבק הוא לא שאלה של אם, אלא של מתי".

ח''כ מיכל רוזין (מרצ), יו''ר שותפה בשדולה הגאה של הכנסת, אמרה כי "הממשלה חייבת לתת זכויות שוות לכל אדם ואישה ולכל זוג של אזרחים בישראל. לא כתנאי על סיכון חיים בקרב או על שירות במילואים - זכויות ניתנות מעצם היותנו אזרחי המדינה. אני מברכת על יוזמתו של ח"כ איתן כבל והבהרתו של שר הביטחון כי המערכת לא תפלה, אך מזכירה כי החוק הוא ההכרה האמיתית של המחוקק בזכות השווה. בפתח חודש הגאווה הגיע הזמן ששוויון זכויות לקהילה הגאה יהפוך מחלום רחוק למציאות, גם בספר החוקים".

איתן כבל. ניב אהרונסון
"סברתי שמן הראוי לבחון אם הצהרת יעלון תקפה". כבל/ניב אהרונסון

ח"כ רויטל סויד, שיזמה והגישה את הצעת החוק לתיקון חוק משפחות חיילים שנספו במערכה, אמרה כי "חייל גאה שווה בשביל להגן על ההתנחלות של סמוטריץ', אך לא שווה בשביל שסמוטריץ' יכיר בזכויותיו. שכול ואבל מאחדים את החברה הישראלית. זו זכותם של משפחות חד מיניות ששוכלות את ילדיהם או בני זוגם לקבל הכרה ושוויון מלאים למעמדם ולאובדנם בחקיקה".

לדברי סויד, הצעת החוק שהגשתי נפלה אך הרימה גל מחאה. אמשיך במאבק, גם בתיקון חוק נפגעי פעולות האיבה והטרור. אף הטרור אינו בוחר את קורבנותיו על פי העדפתם המינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully