וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלקחו להם הכל, היוונים אפילו לא יכולים להתנחם בקפה ובבירה

2.6.2016 / 0:28

אחרי הקיצוצים בפנסיות וברקע אבטלה גואה, נאלצים תושבי המדינה לספוג עתה מסים חדשים, גם על סמלי התרבות שלהם. בעלי העסקים חוששים שזה יפגע עוד יותר בפעילותם החלשה. "נצטרף לשורות המובטלים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

היוונים התעוררו אתמול (רביעי) לגל חדש של עליות מחירים כחלק מהצעדים שאותם התחייבה הממשלה לנקוט בתמורה לכספי סיוע נוספים במסגרת הסדר החוב עם גוש האירו. העלייה הגדולה ביותר הביאה להאמרת מחירי המרכיבים המרכזיים של תרבות הבילויים במדינה: הקפה והבירה.

החל מאתמול, מס הערך המוסף של יוון עלה מ-23% ל-24%. בנוסף לכך, הוטלו מסים נוספים גם על האינטרנט, על הטלפונים ועל המנויים לטלוויזיה. צעדי הצנע אושרו על ידי הפרלמנט של יוון בטרם הפשירו חברות גוש האירו סיוע של 10.3 מיליארד אירו והתחילו בשיחות על הקלת תשלום החוב של המדינה. ממשלת השמאל באתונה ערכה שינויים גם במבנה הפנסיות והציבה יעדי תקציב שאפתניים.

עוד ידיעות מהעולם
"הנתיב האחרון לאירופה": הכורדים פתחו במתקפה על "כיס" דאעש בסוריה
"חשש שלא שרד": צבא יפן מצטרף לחיפושים אחרי הילד שננטש בידי הוריו

בית קפה באתונה, יוון, 2015. AP
התושבים כבר לא באים. בית קפה באתונה, בשנה שעברה/AP

בעלי עסקים ביקרו את המהלך בטענה שהוא יפגע עוד יותר בצריכה שצנחה במהלך שש שנות המשבר הכלכלי ביוון. כלכלת המדינה התכווצה ברבע והאבטלה זינקה – כיום היא נעה סביב 24%. "העלייה השישית במסים בתוך שש שנים והשנייה בעשרת החודשים האחרונים אומר שהחל מ-1 ביוני חיינו יהפכו ליקרים יותר ב-437 מיליון אירו כל שנה, כשכל עלייה למשה פוגעת בצריכה ובהכנסות המדינה", אמר ואסיליס קורקידיס, ראש הקונפדרציה ההלנית למסחר וליזמות.

קתרינה וגנה, בעלים של בית קפה באתונה, ציינה כי זאת העלייה השנייה השנה במס המוטל על הקפה. בשנה שעברה, קפץ ההיטל מ-10% ל-23%, כחלק מהסכם החילוץ הבינלאומי השלישי של יוון. "המחיר היה גבוה ממילא. זאת מדינה שבה לאנשים רבים קשה מאוד לשלם 3-3.5 אירו. לכן, זה כבר הפך לבעיה ואנשים הפסיקו לבוא ולשתות קפה", סיפרה וגנה, שבבית הקפה שלה מועסקים חמישה אנשים.

"כל מה שאנחנו עושים זה לשלם מסים", אמרה. "הם חושבים שהם ישיגו יותר מעסקים קטנים, אך רבים מהם נפתחו על ידי מובטלים. אני חושבת שרבים מאתנו ילכו ויצטרפו לשורותיהם של המובטלים".

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully