וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימנע מטראמפ להיות נשיא? נחשף שמו של מועמד עצמאי אפשרי לנשיאות

1.6.2016 / 8:05

אף שהספקולציות לגבי זהות מועמד עצמאי שיצטרף למרוץ נטו לטובת מיט רומני, שורה של כלי תקשורת דיווחו כי מדובר דווקא בעורך דין שמרן, אלמוני ברמה הלאומית. את המועמד הרפובליקני הוא כבר הספיק לכנות "רעיל"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(טראמפ מטיח ביקורת בתקשורת: "רדודים, לוזרים", אתמול)

בימים האחרונים ניסו קבוצה של שמרנים המתנגדים למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לדוג בחכתם מועמד עצמאי לנשיאות שיתמודד מולו ומול המועמדת הדמוקרטית המובילה הילרי קלינטון. הלילה (רביעי) דווח בשורה של כלי תקשורת במדינה כי האיש שצפוי להצטרף בקרוב מאוד למרוץ הוא דייוויד פרנץ', עורך דין וסופר בעל השקפת עולם שמרנית, ששירת בעברו כלוחם בעיראק.

פרנץ' נחשב למבקר חריף של טראמפ, וכינה אותו בין היתר "מועמד רעיל" ו"שקרן סדרתי". רק בשבוע שעבר הוא פנה בעצמו למי שהיה המועמד הרפובליקני בשנת 2012, מיט רומני, וביקש ממנו לרוץ כדי למנוע את בחירתו של טראמפ לנשיאות.

את המאמצים למצוא מועמד חלופי בעל השקפת עולם שמרנית מוביל העיתונאי והפובליציסט היהודי ביל קריסטול, שמנסה זה חודשים למצוא מועמד בעל שיעור קומה ומוכרות ציבורית שיוכל להוות משקל נגד לטראמפ ולקלינטון. ביום ראשון האחרון הוא הרים את רף הציפיות לגבהים חדשים, כאשר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "תתכוננו. הולך להיות מועמד עצמאי. אדם מרשים עם צוות חזק וסיכוי ממשי לנצח". הציוץ המסתורי גרם ללא מעט בני אדם בארצות הברית לתהות אם מאמציו הממושכים של קריסטול נשאו פרי ורומני אכן השתכנע.

לקריאה נוספת:
אחד רדוד, השני לוזר: טראמפ במתקפה נגד הכתבים הפוליטיים
ישיג יותר מאחוז אחד של תמיכה? מועמד נוסף לנשיאות ארצות הברית
סיבה לדאגה בקרב קלינטון וטראמפ? למרוץ עשוי להצטרף מועמד שלישי

דייוויד פרנץ', עורך דין שמרן שייתכן שירוץ לנשיאות ארצות הברית, 2005. AP
יצטרף למרוץ? פרנץ'/AP

קורי לוודונסקי, מנהל הקמפיין של טראמפ, אף בחר להתייחס מיוזמתו לאפשרות שהמועמד יהיה מיט רומני, ואמר בראיון לרשת "פוקס": "מיט רומני נכשל בהתמודדות בעבר, ואם ייכשל שוב הוא יאפשר לדמוקרטים למנות חמישה שופטי עליון ולחסל את התיקון השני לחוקה. אם מיט רוצה לעשות את זה, התוצאה תהיה כישלון", אמר.

אלא שהלילה אותת המועמד הרפובליקני לשעבר כי אין בכוונתו להיכנס למרוץ. הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מכיר את דיוויד פרנץ' כאדם מכובד, פטריוט ואינטלגנט, ואני מצפה לשמוע מה יש לו לומר".

הציוץ של מיט רומני:

פרנץ' נחשב לאדם אלמוני למדי ברמה הלאומית בארצות הברית, ואם אכן הוא יכריז על התמודדות, ספק גדול אם יצליח לשנות את תמונת המרוץ לנשיאות. בימים האחרונים, במיוחד לאחר שקריסטול העלה את רף הציפיות לגבי זהות המועמד שבכוונתו לגייס, ניצת קרב ציוצים חריף בינו לבין דונלד טראמפ. לאחר שהמועמד הרפובליקני המיועד כינה את הפובליציסט "לוזר" ולעג לחוסר היכולת שלו לגייס מועמד בעל פרופיל ציבורי גבוה, צייץ הערב קריסטול בתגובה: "אני מבין שטראמפ מכנה אותי לוזר. לפעמים הפסדתי, לפעמים ניצחתי, אבל תמיד השתדלתי שלא להיות חמור צעקני".

ביום ראשון בחרה המפלגה הליברטריאנית מועמד מטעמה שיתחרה במרוץ לבית הלבן. צירי המפלגה נקבו בשמו של מושל ניו מקסיקו לשעבר, גרי ג'ונסון, ובחרו בו כמועמד שלדעתם הוא בעל הסיכוי הגדול ביותר להגיע לחדר הסגלגל. צירי המפלגה מאמינים כי ג'ונסון יוכל לאתגר את המועמדים המסתמנים של המפלגה הדמוקרטית והרפובליקנית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, בשל הפופולריות הנמוכה יחסית שלה הם זוכים. עם זאת, ככל הנראה שני המועמדים המסתמנים לא צריכים לחשוש – כבר יותר משלושים שנה לא זכה הנציג ליותר מאחוז אחד מקולות הבוחרים.

דונלד טראמפ, וושינגטון. במאי 2016. רויטרס
טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully