וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה בפתח לאבו מאזן: קיים בחירות חדשות לתפקיד יו"ר הרשות

לא רק חמאס: רוב חברי מועצה המהפכנית של פתח, תנועתו של אבו מאזן, חתמו על מסמך הדורש ממנו לקיים בחירות חדשות לתפקיד יו"ר הרשות ולפרלמנט הפלסטיני. כמו כן, קראו לו לתמוך בהתקוממות נגד ישראל

יו''ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן במוקטעה. אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
דרשו בחירות לתפקיד יו"ר הרשות. אבו מאזן/ראובן קסטרו

בצעד חריג דרשו חברים בכירים בפתח מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לבצע "שינויים מהפכניים" בתנועה, ולערוך בחירות לפרלמנט ולתפקיד יו"ר הרשות. סוכנות הידיעות הפלסטינית "ווטן" דיווחה הלילה (שלישי) כי 47 חברים במועצה המהפכנית של פתח חתמו על מסמך שמותח ביקורת על המצב הקשה אליה התנועה ודורש שינויים פנימיים מרחיקי לכת בתוכה.

המסמך, שהוגש לפני כשלושה שבועות למזכיר המועצה אמין מקבול, כולל שישה סעיפים העוסקים בין היתר בצורך לתמוך בכל האמצעים האפשריים ב"התקוממות העממית" נגד ישראל, וכן להגיע להסכמה עם שאר הפלגים הפלסטיניים על תוכנית עבודה מאוחדת להתקוממות זו. כמו כן, דרשו החותמים לפעול לקיום בחירות לכלל מוסדות התנועה, וכן לבחירות כלליות ברשות הפלסטינית לפרלמנט, למועצה הלאומית הפלסטינית ולתפקיד יו"ר הרשות.

עוד בוואלה! NEWS:
ללא אישור אבו מאזן: חמאס הוציא להורג שלושה פלסטינים באשמת רצח
עם תמיכה אווירית אמריקנית: צבא עיראק חדר למעוז דאעש בפלוג'ה
מגולחים ונטמעים בתוך משפחות: כך מסתננים לוחמי דאעש מלוב לאירופה

מאות אלפים ציינו את יום השנה ה-48 לתנועת פתח. רויטרס
מותחים ביקורת על מצב התנועה. חגיגות יום השנה להקמת פתח/רויטרס

המועצה המהפכנית היא גוף בין 81 חברים המייעץ להנהגת פתח, התנועה השולטת בראשות הפלסטינית בראשה עומד יו"ר הרשות אבו מאזן. החברים החתומים על המסך התרעמו על כך שהנהגת פתח התעלמו מדרישות שהועלו בכינוס המועצה לפני כחודשיים לארגון מחדש של התנועה.

התמיכה בפתח ברחוב הפלסטיני נמצאת בשפל, ועוררה עימותים פנימיים בתוך התנועה בנוגע לתפקידה בגל הטרור האחרון. בכירים בפתח קראו למאבק מזויין בכוחות צה"ל בגדה ומתחו ביקורת על כך התיאום הביטחוני שממשיך לקיים אבו מאזן עם ישראל, לאור התמיכה שהם מאבדים לטובת חמאס. חמושים מ"גדודי חללי אל-אקצא", הזרוע הצבאית של פתח (שביצעה פיגועים רבים בשנות האינתיפאדה השנייה), קראו לחדש את פיגועי ההתאבדות בשטח ישראל, ובכמה מקרים אירעו חילופי אש בינם לבין מנגנוני הביטחון של הרשות, הכפופים לאבו מאזן, במחנות הפליטים בגדה בהם שליטת המנגנונים רופפת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נציגי תנועת פתח מגיעים לוועידת הארגון השישית בבית לחם. AP
עשר שנים שלא נערכו בחירות ברשות. ועידה של פתח בבית לחם/AP

הבחירות האחרונות לתפקיד יו"ר הפלסטינית נערכו בשנת 2005, והבחירות האחרונות לפרלמנט נערכו בשנה שלאחר מכן, ובהן הובס פתח בידי חמאס. מאז השתלטות חמאס על רצועת עזה ב-2007 שהוביל לפיצול בין הגדה לרצועה, דורשים בחמאס לקיים בחירות חדשות לפרלמנט ליו"ר הרשות כתנאי לפיוס בין התנועות, אך אבו מאזן מסרב לקיימן בתואנה שהפיצול לא מאפשר זאת. כעת מצטרפים לדרישה זו גם בתנועתו שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully