וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא אישור אבו מאזן: חמאס הוציא להורג שלושה פלסטינים באשמת רצח

הארגון הוציא להורג בצעד נדיר שלושה מורשעים בעבירות שאינן צבאיות. זאת על אף שיו"ר הרשות לא נתן את האישור הדרוש לגזר הדין. בחמאס טוענים: "הכרחי לשם יצירת הרתעה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שלטונות חמאס ברצועת עזה הודיעו כי הם הוציאו להורג היום (שלישי) שלושה פלסטינים שהורשעו ברצח. עונש מוות בגין עבירה פלילית הוא צעד חריג ברצועה וביצועו בניגוד לדרישת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עורר סערה ברחוב הפלסטיני.

השלושה, עבד אל-קאדר ברהום תושב רפיח, עליאן א-תלבאני ממרכז הרצועה ופאדל אל-אסטל מחאן יונס, הורשעו בשלושה מקרי רצח נפרדים. עם סיומה של תפילת הבוקר במסגדים, הגיעו משפחותים של הנידונים למוות לבית סוהר בעיר עזה כדי לצפות בהוצאת להורג. אחת מהן בוצעה בתלייה והשניים האחרים נורו למוות בידי כיתת יורים.

עוד בוואלה! NEWS:
הדוקר מתל אביב כתב בפייסבוק: "אני רוצה למות כשהיד"
הג'יהאד האסלאמי מכחיש: "איראן לא מעבירה עשרות מיליוני דולרים"
כך ייראה יומו הראשון של ליברמן במשרד הביטחון

מאות אלפים חוגגים בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות חמאס בעזה, 8 בדצמבר 2012. רויטרס
נושא מחלוקת חדש בין הרשות לחמאס בעזה. איסמאעיל הניה וחאלד משעל/רויטרס

הוצאות להורג של תושבי הרצועה בגין בגידה או ריגול לישראל הן דבר שבשגרה ברצועה, אך ביצוע גזר דין מוות בגין עבירות אזרחיות הוא דבר נדיר הדורש את חתימתו של אבו מאזן שאותה חמאס לא קיבל, וגם לא ביקש. בתחילת השבוע שעבר הודיעו הרשויות בעזה כי בכוונתן ליישם בקרוב את פסקי הדין.
אבו מאזן, ששולט באופן רשמי על רצועת עזה אך בפועל מאז 2007 היא נמצאת בידי חמאס, הודיע כי "הוא אינו מאשר" את עונשי המוות. בעזה התעלמו מה"הוראה", ומהתובע הכללי נמסר כי גזר הדין יבוצע בכל זאת לאחר שאושר בכל הערכאות המשפטיות. לטענתו, ביצוע עונש המוות "הכרחי לשם יצירת הרתעה בשל העלייה במקרי הרצח בתקופה האחרונה".

בימים האחרונים הפכה הסוגיה לזירת מאבק נוספת בין חמאס ופתח, שעדיין לא הצליחו להגיע לפיוס חרף מאמצים של שנים. הבוקר תקף דובר פתח אוסאמה אל-קוואסמה את חמאס בשל ההוצאה להורג וההליך המשפטי שנעשה ללא שיתוף הרשות הפלסטינית. לדבריו, בפתח "אינם מתנגדים להטלת העונש המרבי על פושעים, אולם על החוק להיאכף בצורה ברורה, ולא ייתכן שהשופט יהיה גם התליין". בחמאס, מצדם, מנסים להראות כי הדבר זוכה לפופולריות ברחוב העזתי. כלי התקשורת של הארגון סיפרו בגאווה כ ברשתות החברתיות נפוצו הודעות תמיכה עם ההאשטאג "העם בעד ענישה", אולם אלו היו מעטות במיוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת האו"ם לזכויות אדם, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
בחמאס התעלמו מהתנגדותו. אבו מאזן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully