וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האסלאמי מכחיש: "איראן לא מעבירה עשרות מיליוני דולרים"

שמעון סימן-טוב

26.5.2016 / 18:20

דובר הארגון התייחס לדיווח ולפיו טהראן שבה לתמוך בו, אולם הצהיר כי "תמיכה איראנית בארגון איננה מקור לאשמה". לטענתו, "מנסים לצייר אותנו כאילו שאנו מופעלים על ידי גורמים חיצוניים"

עריכת וידיאו: אביב אירגז

דובר הג'יהאד האסלאמי, דאוד שיהאב, הכחיש היום (חמישי) את הפרסום בעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, לפיו הארגון הפלסטיני הגיע להסכם עם איראן על העברת סיוע כלכלי קבוע בסך 70 מיליון דולרים בשנה. עם זאת, שיהאב הצהיר כי "תמיכה איראנית בארגון איננה מקור לאשמה".

בהצהרה שפרסם באתרי אינטרנט המזוהים עם הארגון, נמסר כי "מי שעומד מאחורי הפרסום מנסה לצייר את התנועה כאילו היא 'לוקחת צד' בעימותים באזור, בצל הקיטוב והסכסוכים השולטים בו כיום. דבר זה מנוגד למדיניות התנועה, שמכוונת תמיד לפלסטין בלבד".

עוד בוואלה! NEWS:
המדינה האסלאמית נאבקת על חייה: החרב מתקרבת לצווארו של דאעש
"משלחת ישראלית הגיעה לקהיר לתאם פגישה בין נתניהו לאבו מאזן"
איראן: שמרן קיצוני נבחר לעמוד בראש הגוף שיבחר את המנהיג העליון

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ומזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, רמדאן שלח נפגשים באירן. רויטרס
"התפקיד הלאומי מפריע". מזכ"ל הארגון רמדאן שלח בפגישה עם נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד ובכיר חמאס חאלד משעל, 2010/רויטרס

שיהאב הוסיף כי "עיתוי הפרסום, בזמן ביקור משלחת הארגון בקהיר, נועד לחסום את הדרך בפני מאמצי התנועה מול מצרים להקלת סבלו של העם הפלסטיני ברצועת עזה". לטענתו, "יש גורמים שהתפקיד הלאומי של התנועה מפריע להם, והם מנסים לצייר אותה כתנועה בלתי עצמאית המופעלת מצד אחרים בענייניה הפנימיים ובהחלטותיה".

אתמול דווח ב"א-שרק אל-אווסט" מפי "מקורות פלסטיניים המקורבים לתנועת הג'יהאד האיסלאמי", כי לאחר ביקור משלחת הארגון בטהראן בחודש שעבר, החליטה טהראן "לאמץ מחדש" את הארגון. היחסים בין הצדדים נותקו לפני כשנתיים, לאחר שהארגון סירב לבקשת איראן לעמוד לצדה בסכסוכים מול מדינות ערביות, ואיראן הפסיקה בחודשים האחרונים את המימון לארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אנשי הג'יהאד האיסלאמי באימונים באזור דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה, דצמבר 2014. AP
"מדיניות התנועה מכוונת לפלסטין בלבד". לוחמי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, 2014/AP

במסגרת המגעים בין הצדדים, על פי הדיווח, הוחלט לחדש את פעילות הזרוע הצבאית של הארגון, "פלוגות אל-קודס", וחאלד מנסור, הנחשב מקורב למשמרות המהפכה האיראניים, מונה למפקד הגדודים ברצועת עזה. עוד דווח כי מזכ"ל הארגון רמדאן שלח טען כי מדינות ערב אינן תומכות באינתיפאדה הפלסטינית, ואיראן היא היחידה שעושה זאת. נמסר כי ביקור משלחת בכירי הארגון באיראן הגיע לאחר מספר חודשי משבר כלכלי חמור, בו לא הצליח הארגון לשלם את משכורותיהם של פעיליו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully