וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: שר המאבק בשחיתות התפטר - אחרי שנחשף ששיבש חקירה בעצמו

פביאנו סילביירה מונה על ידי הנשיא הזמני כדי להילחם במגיפת השחיתות, אך שיחה מוקלטת שלו עם שני פוליטיקאים שנמצאים בחקירה, שלהם ייעץ כיצד להתחמק ממנה, הובילה לפרישתו

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

השר הממונה על השחיתות בברזיל התפטר אמש (שני) מתפקידו – אחרי שהקלטה של שיחה שלו דלפה ובו נחשף כי פביאנו סילביירה ייעץ לשני פוליטיקאים בכירים כיצד להתחמק מחקירה סביב מעשי שחיתות בחברת הנפט הממשלתית "פטרובראס". זהו השר השני ממשלו של הנשיא הזמני החדש מישל טמר שמתפטר בתוך שבוע מתפקידו בגין מעשים דומים.

סילביירה ושר התכנון רומרו ז'וקה נכנסו לתפקידם לאחר שהנשיאה דילמה רוסף הושעה מתפקידה על ידי הקונגרס. היא מואשמת בעיוות נתוני התקציב לפני שנבחרה שוב לתפקידה ב-2014. רוסף, שמשפטה יתנהל בחודשים הקרובים בסנאט, מכחישה כי עברה עבירה כלשהי וטוענת כי הליך ההדחה נגדה נועד לעצור את חקירת פרשת השחיתות הנרחבת ב"פטרובראס".

בשיחה המוקלטת שפורסמה בטלוויזיה, נשמע סילביירה משוחח עם יו"ר הסנאט רנאן קאלהירוס ועם הסנאטור לשעבר סרז'יו מקאדו על מעורבותם בסקנדל בחברת הנפט הממשלתית, שאליו נקשרו שמותיהם של בכירים רבים במדינה הדרום-אמריקנית. הוא תועד גם מבקר את החקירה, שכבר הובילה למאסרם של אנשי עסקים בכירים. מקאדו, שהיה בעבר נשיא של חברת בת של פטרובראס ונחקר בגין מעשי שחיתות, הקליט שיחות שערך עם פוליטיקאים בכירים במסגרת עסקת טיעון.

לקריאה נוספת בנושא
ויקיליקס: הנשיא החדש של ברזיל היה מודיע של ארצות הברית
לאחר הדחת רוסף: הנשיא החדש מבקש "להרגיע ולאחד את ברזיל"

צוות מהמשרד למלחמה בשחיתות בברזיל מנקה את דלת חדרו של השר במחאה על מעורבותו בשחיתות, 30 במאי 2016. AP
עובדי המשרד למלחמה בשחיתות מוחים נגד השר, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully