וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס: הנשיא החדש של ברזיל היה מודיע של ארצות הברית

אתר ההדלפות פרסם כי לקראת הבחירות לנשיאות שנערכו בשנת 2006, מישל טמר סקר את המצב הפוליטי בברזיל בפני גורמים אמריקניים. באותה עת הוא כיהן כחבר פרלמנט, והשבוע מונה לנשיא עם השעייתה של דילמה רוסף

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

אתר ההדלפות "ויקיליקס" פרסם היום (שישי) בחשבון הטוויטר שלו כי הנשיא בפועל של ברזיל, מישל טמר, היה מודיע של ארצות הברית. לפי המסמכים שנחשפו, טמר היה בקשר עם שגרירות ארצות הברית בברזיל באמצעות מברקים בעת שכיהן כחבר פרלמנט, ובהם סקר את המצב הדיפלומטי במדינתו לקראת הבחירות שנערכו בשנת 2006. טמר מונה לתפקיד הנשיא בפועל ביום חמישי, בעקבות השעייתה של הנשיאה דילמה רוסף, לאחר שכיהן כסגנה.

לפי ויקיליקס, המברקים סווגו "רגישים", והאתר חשף שניים מהם – מה-11 בינואר 2006 ומה-21 ביוני של אותה שנה. הם מכילים סיכומים של שיחות של טמר עם גורמים אמריקניים. אחד מהם נשלח מסאו פאולו שבברזיל ויועד לכמה נמענים, בין היתר לפיקוד הדרומי של צבא ארצות הברית במיאמי. במברק זה טמר התייחס למצב הפוליטי בתקופת כהונתו של הנשיא שקדם לנשיאה רוסף, לואיז אינסיו לולה דה סילבה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
האצבעות לא מופנות לישראל: מי סגר חשבון עם "הפלייבוי של חיזבאללה"?
"מה לי ולמטענים?": ההסתבכות של ריקו שירזי עם משפחת אבוטבול
פעוט בן שנתיים נפגע ממכונית בצפון השומרון; מצבו קשה

נשיא ברזיל בפועל מישל טמר מציג את ממשלתו החדשה, ברזיליה, 12 במאי 2016. רויטרס
טמר לאחר הצגת ממשלתו, אתמול/רויטרס

ביחס לבחירות בשנת 2006, שבסופן דה סילבה נבחר לכהונה נוספת, טמר תיאר מצב היפותטי שבו מפלגתו, התנועה הדמוקרטית של ברזיל (PMDB), תזכה. הוא סירב לשער את תוצאות המרוץ אך אמר כי יהיה סיבוב שני, ואז "הכול יכול להשתנות". הוא חזה שבאותה שנה למפלגתו יהיה את הייצוג הגדול ביותר בסנאט, ולכן "כל מי שייבחר לנשיאות יצטרך את תמיכתנו עבור כל מהלך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דילמה רוסף במסיבת עיתונאים, 3 בדצמבר 2015. רויטרס
הודחה ופינתה מקום לטמר. רוסף/רויטרס

אמש ניסה טמר להרגיע את הרוחות לאחר הדחת רוסף וקרא למדינה להתאחד מאחורי ממשלת "הישועה הלאומית" שבראשותו. טמר, בן 75, ביקש מהברזילאים "לתת אמון" בממשלת המעבר בראשותו בהתמודדות עם המיתון הכלכלי, עם הסערה הפוליטית ועם אין-ספור פרשות השחיתות בהנהגת הכלכלה הגדולה בדרום אמריקה.

"חשוב להרגיע את האומה במהירות ולאחד את ברזיל", קרא טמר לאחר טקס החתימה על מינוי ממשלתו. הוא הוסיף: "מפלגות פוליטיות, מנהיגים, ארגונים והעם הברזילאי ישתפו פעולה על מנת לחלץ את המדינה מהמשבר החמור הזה". בכך, הגיע לסיומו שלטון של 13 שנים של "מפלגת הפועלים", שזכתה לאחרונה לביקורת קשה בשל המדיניות הכלכלית שהובילה רוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully