וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לשליט צ'אד לשעבר בגין פשעים נגד האנושות

30.5.2016 / 16:37

בית משפט בסנגל הרשיע את היסן הברה בגין הוראתו לענות ולהרוג עשרות אלפי מתנגדי משטר בשנות ה-80', כמו גם באונס ובשעבוד מיני. הברה סירב להכיר בלגיטימיות של ההליך וכינה אותו "פארסה"

שליט צ'אד לשעבר היסן הברה בבית משפט בסנגל, 30 במאי 2016. AP
הברה בבית המשפט, היום/AP

שליט צ'אד לשעבר היסן הברה נשלח היום (שני) למאסר עולם בגין ביצוע פשעים נגד האנושות. זאת, לאחר שבית המשפט המיוחד שהוקם בסנגל בשיתוף האיחוד האפריקני הרשיע אותו בגין הוראתו להרוג ולענות אלפים ממתנגדיו במהלך שמונה שנות שלטונו שהחל ב-1982, כמו גם באונס ובשעבוד מיני.

"היסן הברה, בית משפט זה רואה בך אשם בפשעים נגד האנושות, באונס, בכפיית עבדות, בחטיפה, ובפשעי מלחמה", אמר גברדאו גוסטבה קאם, נשיא בית המשפט המיוחד. "אנו גוזרים עליך מאסר עולם בכלא", הוסיף.

הברה סירב להכיר בלגיטימיות של בית המשפט ובמהלך משפטו הוא הפריע פעמים רבות להליך, שאותו כינה "פארסה". הוא אף הוכנס בכוח לאולם לאחר שסירב להופיע בו. הוא נעצר במדינה ב-2013, שאליה נמלט לאחר שהודח בהפיכה צבאית ב-1990. באותה שנה הוא נשפט בהיעדרו בצ'אד לעונש מוות.

גזר הדין היום הביא לסיומו מאבק שנמשך 16 שנה, שבמהלכן ניסו קורבנות משטרו ופעילי זכויות אדם להעמידו למשפט. זאת הייתה הפעם הראשונה שבית משפט שנתמך בידי האיחוד האפריקני מעמיד לדין שליט לשעבר של אחת ממדינות היבשת בשל הפרות זכויות אדם.

עוד כתבות מהעולם:
"איש לא רוצה בו כשכן": התבטאות נגד שחקן שחור מסעירה את גרמניה
עם תמיכה אווירית אמריקנית: צבא עיראק חדר למעוז דאעש בפלוג'ה
בתום מבצע מיוחד: חולץ הכדורגלן המקסיקני שנחטף מחוץ למסיבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully