וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איש לא רוצה בו כשכן": התבטאות נגד שחקן שחור מסעירה את גרמניה

30.5.2016 / 14:50

בכיר במפלגת הימין הקיצוני אמר כי רבים רואים בג'רום בואטנג, שחקנה של באיירן מינכן, כדורגלן טוב, "אך הם לא רוצים אותו בתור שכנם". הוא גרם לזעם גם במפלגתו. הממשלה: "הערותיו מרושעות"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה גרמה אתמול לסערה במדינה לאחר שבכיר בשורותיה אמר כי אף אחד לא היה רוצה את ג'רום בואטנג, שחקן כדורגל שחור המשחק בנבחרת הלאומית, בתור שכן שלהם. סטפן זייברט, דובר של הממשלה, גינה היום (שני) את דבריו של גאולנד וכינה אותם "מרושעים ומעציבים".

מגנה של באיירן מינכן, שנולד בברלין לאב מגאנה ולאם מגרמניה, הוא אחד השחקנים הבולטים ביותר בנבחרת הלאומית והוא צפוי להיות שחקן מפתח במשחקי אליפות אירופה שיתחילו בחודש הבא בצרפת. "אנשים רואים אותו כשחקן כדורגל טוב, אך הם לא רוצים אותו בתור השכן שלהם", אמר אלכסנדר גאולנד, סגן יו"ר מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה, לעיתון פרנקפורטר אלמיין צייטונג. בהמשך הוא טען כי הוא רק הביע את דעתם של אנשים מסומים ולא את דעתו האישית. ואולם, שני מנהיגי המפלגה המתנגדת להגירה התנערו מדבריו של גאולנד.

שחקן נבחרת גרמניה, ג'רום בואטנג. GettyImages
אביו נולד בגאנה. ג'רום בואטנג/GettyImages

הערותיו של הבכיר עוררו זעם גם ברשתות החברתיות וספגו ביקורת מכל הקשת הפוליטית במדינה. כמה אוהדים שנכחו באצטדיון בעיר אוגסבורג, שבו שיחקה אתמול נבחרת גרמניה נגד נבחרת סלובקיה, החזיקו שלטי תמיכה בשחקן בן ה-27 ובאחד מהם נכתב: "ג'רום, עבור לגור לידנו". לאחר המשחק, כשנשאל על כך, השיב בואטנג: "עצוב שדברים כאלו עדיין קורים היום. אני מאמין שהיו לכך מספיק תשובות חיוביות היום באצטדיון. ראיתי כמה שלטים".

התמיכה במפלגה גברה בעקבות מדיניות ההגירה של הקנצלרית אנגלה מרקל, שאפשרה לכמיליון מהגרים להיכנס לשטחה של המדינה בשנה שעברה. בנבחרת הכדורגל הלאומית נמצאים כמה שחקנים ממוצא לא גרמני, בהם מסוט אוזיל, דור שלישי למהגרים מטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully