וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנתיבות זועמים על דרעי: "מעכב חתימה חשובה משיקולים פוליטיים"

גורמים בעיר טוענים כי נאמני שר הפנים לוחצים על ראש העירייה לפטר את סגנו, המזוהה עם תומכי אלי ישי. בשל כך, הוא דוחה חתימה על מסקנות ועדה על העברת שטחים מהמועצות האזוריות לתחום נתיבות. "ההמלצות אושרו, הוא מתעכב בגלל מלחמות רבנים"

אריה דרעי. ראובן קסטרו
"לא חותם בגלל מלחמות פוליטיות". דרעי/ראובן קסטרו

גורמים בנתיבות טוענים כי שר הפנים אריה דרעי מעכב את החתימה הטכנית על החלטת ועדת הגבולות בעיר מאז כניסתו לתפקיד משיקולים פוליטיים. על פי הגורמים, מפעילים אנשיו של דרעי לחץ כבד על ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, שיפטר את סגנו יעקב מעלימי, נציגו של הרב יורם אברג'ל המנוח, שתמך בבחירות האחרונות לכנסת במפלגתו של אלי ישי. "השר לא חותם בגלל מלחמות פוליטיות בין הרבנים בעיר", אמרו.

לפני כשנה, בעקבות פנייה של ראש עיריית נתיבות למשרד הפנים, החליט שר הפנים דאז סילבן שלום להקים ועדה מקצועית שתבחן את האפשרות של הקמת ועדת גבולות בין נתיבות לבין המועצות האזוריות שדות נגב ומרחבים. בסיום עבודתה, המליצה הוועדה להעביר שטחים מהמועצות האזוריות אל העיר נתיבות, ובהם גם פארק נועם, שהיה עד אז מחולק באופן שווה בין המועצות. לפי החלטת הוועדה, הפארק יעבור לתחום השיפוט של העיר ובשל כך תעלה הארנונה שתקבל העיר באופן משמעותי ביחס לשכנותיה.

עוד בוואלה! NEWS:
תם המשבר בקואליציה: הממשלה תאשר היום את מינוי ליברמן לשר הביטחון
נדחה החוק לביטול ועדות קבלה בקיבוצים: "אפליה בחסות החוק"
חיזוק מהמשטרה: ניצב בדימוס יואב סגלוביץ' מצטרף ליש עתיד

ראש עיריית נתיבות: "תבדקו מה הקשר בין הרנטגן לדומרני". עומר מירון
גורמים בעיר טוענים כי מופעל עליו לחץ לפטר את סגנו. ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר/עומר מירון

לאחר פרישת השר לשעבר שלום, חתם ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההמלצות בשבתו כשר פנים. משנכנס דרעי לתפקיד, טען כי ישנו צורך בחלוקה שוויונית בין המועצות האזוריות לבין עיירות הפיתוח, אך הוא מעכב את החתימה על כך. לדברי הגורמים, "הדרג המקצועי במשרד אישר כמה פעמים את ההמלצות, אבל משום מה השר מעכב את חתימתו".

כאמור, כעת עולות טענות בעיר כי מופעל לחץ על ראש העירייה זוהר לפטר את סגנו, מעלימי, היושב בתפקיד מטעם שס"ג, רשימה משותפת לש"ס ויהדות התורה, ונחשב לאחד מאנשיו של הרב אברג'ל שתמך במפלגת יחד בבחירות האחרונות. בעקבות תמיכת הרב במפלגתו של אלי ישי, הידרדרו היחסים בינו ובין דרעי, שלו נאמנים אנשי חצרות "הרנטגן" והבאבא ברוך בנתיבות. כעת, מנסים נאמניו של דרעי ללחוץ על בכירים בעירייה להזיז את מעלימי מתפקידו, זאת עקב נאמנותו למחנה אברג'ל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

דרעי: "מדובר בניסיון להגיע להסכמה בין ראשי המועצות"

מלשכתו של דרעי נמסר כי עם כניסתו לתפקידו בינואר השנה ולאחר שנתניהו חתם על המלצות הוועדה, החליטו ראשי המועצות האזוריות מרחבים ושדות נגב להגיש קדם עתירה לבג"ץ עם טענות קשות נגד ההליך. "לטענת שני ראשי המועצות האזוריות, ההחלטה בנוגע לגבולות התקבלה משיקולים פוליטיים ולא משיקולים עניינים", נמסר. "שר הפנים דרעי, שרצה לאמץ את מסקנות הוועדה לטובת העיר נתיבות, זימן את ראשי שתי המועצות האזוריות כדי לנסות ולהגיע להסכמה ללא ההגעה לבג"ץ. לאחר הפגישות הורה השר דרעי לפקידי משרד הפנים ליישם את ההסכמות שהושגו על מנת למנוע עתירות".

עוד נמסר כי "קידום הפריפריה בכלל ונתיבות בפרט הוא יעד חשוב ביותר לשר דרעי בשני המשרדים שעליהם הוא מופקד. עם זאת, חשוב שגם המועצות האזוריות הגובלות עם נתיבות יזכו להתחשבות ויחס הוגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully