וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שמכונת ההצפנה הנאצית שוחזרה, בבריטניה מחפשים את המנוע החסר

לאחר שמכונת "לורנץ" הושאלה למוזיאון הבריטי למחשוב ממוזיאון באוסלו, ומכונת ההדפסה התואמת אותרה בשיטוט מקרי באינטרנט, הצוות מקווה להשלים את החלק החסר במכונה שימשה את צמרת ההנהגה הנאצית

מכונת ההצפנה "לורנץ", ששימשה את צמרת ההנהגה הנאצית. המוזיאון הבריטי למחשוב, אתר רשמי
"המוזיאון מתכנן להשיב את המכונה לפעולה". לורנץ SZ42/אתר רשמי, המוזיאון הבריטי למחשוב

לאחר שכמעט הושלמה התמונה של שיא טכנולוגיית ההצפנה של שנות ה-40, המוזיאון הלאומי למחשוב של בריטניה יצא אתמול (ראשון) בקריאה לציבור לסייע לו לאתר את המנוע החסר של מכונת ההצפנה "לורנץ", ששימשה את ההנהגה הנאצית להעברת מסרים חשאיים. שבירת הקוד המסובך של לורנץ, שנחשב מורכב בהרבה יותר מזה של האניגמה המוכרת, אפשר לכוחות בעלות הברית להשיג גישה למסרים המסווגים ביותר של ההנהגה הגרמנית בשנת 1944.

מכונת לורנץ SZ42 הושאלה למוזיאון הבריטי ממוזיאון כוחות הביטחון הנורבגיים באוסלו, והיא אחת מארבע מכונות כאלה שקיימות כיום. היא השלימה את שאר הציוד שקיים בידי המוזיאון, כולל מכונת ההדפסה שהוצמדה למכונת ההצפנה, והעבירה את המסרים מגרמנית לקוד מוצפן.

עוד בוואלה! NEWS:
החורים בסיפור על ששת המיליונים: כך לומדים הערבים על השואה
פורים שנה אחרי השואה - יהודים בתחפושות של היטלר ואסירי מחנות
שומר באושוויץ התנצל בבית המשפט: "אני מתבייש במעשיי"

מכונת ההצפנה "לורנץ", ששימשה את צמרת ההנהגה הנאצית. המוזיאון הבריטי למחשוב, אתר רשמי
"הנה שטר של עשר – תשמרי את העודף!". מכונת ההדפסה/אתר רשמי, המוזיאון הבריטי למחשוב

מכונת ההדפסה אותרה רק לאחרונה, לפני כחודשיים, על ידי צוות המוזיאון באתר המכירות הפומביות eBay. ג'ון ווטר, מתנדב במוזיאון, סיפר לרשת BBC כי לאחר שזיהו תמונה של "מה שעשוי להיות מכונת ההדפסה", הוא הגיע לביתה של האישה שהציעה אותו למכירה. לדבריו, הפריט ההיסטורי נשמר באריזה המקורית. "אמרנו, 'תודה רבה, בכמה את מוכרת את זה?', והיא אמרה, 9.50 לירות שטרלינג'", סיפר. "אז אמרנו לה, 'הנה שטר של עשר – תשמרי את העודף!'".

כעת, מכונת ההצפנה האסטרטגית, שכל חלקיה במוזיאון נשמרו במצב טוב, מוכנה לפעולה – כמעט. "המוזיאון מתכנן להשיב את המכונה לפעולה", נמסר בהודעה שפרסם. "ניתן להשלים את מרבית הרכיבים האלקטרוניים יחסית בקלות, אך את המנוע החסר יהיה הרבה יותר קשה להשיג".

המוזיאון פרסם את המפרט הטכני של אותו מנוע, שיוצר על ידי חברת לורנץ בברלין, וקרא לציבור לסייע באיתורו של תחליף. להערכת צוות המוזיאון, איתור מנוע מקורי לא סביר, אולם הם מקווים לשים את ידיהם על מנוע דומה שהיה בשימוש במכשירים אחרים של החברה שיוצרו בין השנים 1935 ו-1948.

(עדכון ראשון: 23:28)

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מכונת ההצפנה "לורנץ", ששימשה את צמרת ההנהגה הנאצית. המוזיאון הבריטי למחשוב, אתר רשמי
"קשה להשיג". מנוע דומה ממכונת הצפנה שמוחזקת בארצות הברית/אתר רשמי, המוזיאון הבריטי למחשוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully