וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איוב קרא על המגעים הקואליציוניים: "הפקירו אותי כמו מדחת יוסוף"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית, יניר יגנה ואלי אשכנזי

28.5.2016 / 13:40

סגן השר טען כי "ראש הממשלה הבטיח לי תפקיד שר, אבל במקומי מונו שרים בוגדניים", והבטיח: "לא אהיה מדחת יוסוף של הפוליטיקה". ח"כ שלח: "מינוי ליברמן שולח מסר חמור ביותר למערכת הצבאית"

צילום: יותם רונן, עריכה: אוהד פיטר

סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא, טען היום (שבת) באירוע שבתרבות בבאר שבע בהנחיית רועי כ"ץ כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס אליו כמו לחייל הדרוזי מדחת יוסוף, שמת לאחר שנפצע ולא חולץ בזמן ממתחם קבר יוסף בשכם באינתיפאדה השנייה. לטענתו של קרא, "לא אהיה מדחת יוסף של הפוליטיקה. מפקירים אותי כמו שהפקירו אותו בקבר יוסף".

בהתייחסות למגעים האחרונים להרחבת הממשלה, טען קרא כי "ראש הממשלה הבטיח לי תפקיד שר או במעמד שר, אבל במקומי מונו שרים בוגדניים. אני לא בוגדני, אלא נאמן לעם ישראל לנצח". לדבריו, אביגדור ליברמן "לא יהיה שר ביטחון טוב. צריך מישהו עם ניסיון קרבי שמבין בנשק". יתרה מכך, איים קרא לפרוש מהממשלה, ואמר: "מבחינתי, כעת כל הדרכים כשרות ולגיטימיות".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו הציע פשרה לבית היהודי; בנט: "לא מוכן שימותו חיילים"
יעלון על התפטרות גבאי: "מעריך אותו, הוכיח שאפשר אחרת"
סקר: מפלגה בראשות יעלון, סער וכחלון תנצח את הבחירות

סגן השר איוב קרא באירוע שבתרבות בבאר שבע 28 מאי 2016. דוברות עיריית באר שבע,
"כל הדרכים כשרות ולגיטימיות". קרא, היום/דוברות עיריית באר שבע
גלאון: "אני ובנט באותה דעה. יש לעשות הכול כדי למנוע את המחדל הביטחוני הבא"

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) התייחס אף הוא למינוי ליברמן למשרד הביטחון, וטען באירוע שבתרבות בנווה מונוסון כי "מה שמדאיג במינוי ליברמן הוא המסר ששולח ראש הממשלה למערכת הצבאית". לדבריו, המינוי בעת "המתקפה הפוליטית של קיצוני הימין" מעביר "מסר חמור ביותר". שלח הוסיף כי השר היוצא משה יעלון "הגן על יכולתה של המערכת שעליה הופקד לעבוד".

הוא הוסיף כי "בשבוע אחד שניים מהשרים ההגונים והענייניים ביותר הממשלה התפטרו, על רקע התנהלותו חסרת האחריות של ראש הממשלה". לטענת שלח, יעלון ואבי גבאי, השר להגנת הסביבה היוצא, "הבינו שהקו המפריד בפוליטיקה הישראלית עובר היום בין האנשים ההגונים לאלה שלא, ולא יכלו יותר לעמוד באותו צד עם בנימין נתניהו. זו הצבעת חוסר אמון מובהקת, שהתשובה היחידה של ראש הממשלה כנגדה היא עוד פילוג ועוד הסתה".

כמו כן, שלח הביע תמיכה בדרישותיו של שר החינוך נפתלי בנט לשינויים בקבינט המדיני-ביטחוני, שהוצגו בפני ראש הממשלה. גם יו"ר מרצ זהבה גלאון מסרה כי "אני תומכת בשינוי נוהלי הקבינט כפי שמציע בנט, וקוראת לו לא להתפשר. ביטחון ישראל חשוב יותר מכל דיל פוליטי. בנושא הזה אני ובנט באותה דעה ויש לעשות הכול כדי למנוע את המחדל הביטחוני הבא".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו בחתימה על ההסכם הקואליציוני, מאי 2016. יותם רונן
"צריך מישהו עם ניסיון קרבי שמבין בנשק". ליברמן ונתניהו, השבוע/יותם רונן

באירוע שבתרבות בהרצליה, הוסיף ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) כי "יש סירחון שאפילו השר להגנת הסביבה לא יכול לנקות אחריו, ומה שהיה בפוליטיקה לאחרונה זו דוגמה לכך, עם הקרבה של שר ביטחון רק מפני ששמר על הקוד הערכי והמוסרי של צה"ל". לטענתו, "מאכזב שכחלון בוחר לשתוק ולא לגבות את השר שלו, ומעדיף להישאר בממשלה - רק אלוהים יודע למה, הרי זה לא שעד כה הצליח באופן מסחרר בהורדת מחירי הדיור".

גם יו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני תקפה את שר האוצר משה כחלון (כולנו) ואמרה אתמול בוועידת המרכז הרפורמי בשפיים כי על אף העובדה שלכחלון "אמר שישמור על בית המשפט", אין הדבר מספיק כדי "שיעשו לו הנחות". לדבריה, "אנחנו לא נעשה לכם הנחות. יש ערימת חוקים שמגיעה עכשיו לכנסת - מחוק ההדחה ועד חוק העמותות - וזה גם המבחן שלך. זה המבחן לכולנו".

שר האוצר משה כחלון, סיעת כולנו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"מאכזב שכחלון בוחר לשתוק ולא לגבות את השר שלו". כחלון/נועם מושקוביץ

ח"כ אייל בן ראובן (המחנה הציוני) טען היום באירוע שבתרבות ברמת ישי כי: "יש פוליטיקאים, כולל אביגדור ליברמן, שלא החזיקו בחיים מקל ביד ונותנים הנחיות לרמטכ"ל לגבי הנחיות פתיחה באש. הצבא היום הוא הגורם המרסן של הדרג המדיני. יעלון היה היתד המרסן של הממשלה, ועל מה הוא הודח? על זה שהוא דיבר על ערכים עליונים". לטענתו, "יש אנשים במחנה הציוני שיורים לתוך הנגמ"ש, וזו הבעיה של מפלגת העבודה, ולא במחנה שלי, של ציפי לבני".

ח"כ קיש: "הימין צריך להציג אלטרנטיבה לחזון שתי המדינות"

ח"כ יואב קיש (הליכוד) חשף באירוע שבתרבות בבאר שבע כי הוא עמל על תכנית מדינית שתהווה תחליף לפתרון שתי המדינות. "הפתרון הנכון ביותר לא נמצא כרגע על השולחן", טען. "בין חזון שתי המדינות לבין תפיסת העולם המקדשת את רעיון המדינה האחת ישנו מרחב תמרון גדול. אומת הסטרטאפ צריכה להוסיף אלמנטים יצירתיים למשוואה המדינית ולפעול בהתאם".

קיש הוסיף כי "בשנה האחרונה אני מקיים פגישות תכופות בנושא יחד עם אנשי ביטחון מכל המסגרות, אנשי מקצוע בתחום החדשנות המדינית ובכירים נוספים בתחום הדיפלומטיה והמדיניות". לדבריו, "ניהול הסכסוך במתכונתו הנוכחית אינו משרת את האינטרס ההתיישבותי הציוני. אני פועל להעמיד חלופה מדינית הכוללת את נושאי הליבה שעומדים על סדר היום האסטרטגי של מדינת ישראל. הימין בישראל צריך לאתגר את עצמו ולהעמיד אלטרנטיבה".

(עדכון ראשון: 12:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully