וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הציע פשרה לבית היהודי; בנט: "לא מוכן שימותו חיילים"

אמיר תיבון וטל שלו

28.5.2016 / 0:13

בניסיון לפתור את המשבר מול מפלגת הבית היהודי, הדורשת למנות מזכיר צבאי לקבינט, מינה ראש הממשלה צוות שיבחן את הדרכים להעברת מידע לשרים. אלא שבבית היהודי דחו את התכנית, ובנט הבהיר: "הקבינט לוקה בעיוורון מכוון בשל אגו"

צילום: רוני כנפו, עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה אתמול (שישי) צוות שימליץ על הדרכים להעברת מידע לשרי הקבינט המדיני-ביטחוני, והכנתם לישיבות תוך שמירה על ביטחון המידע. זאת, במטרה לפתור את המשבר מול מפלגת הבית היהודי ויושב ראשה נפתלי בנט, הדורש לקיים שינויים בנהלי העבודה של הקבינט ולמנות מזכיר צבאי שיהיה אמון על עדכון השרים החברים בו בנעשה בזירה הביטחונית. עם זאת, עם פרסום דבר הקמת הצוות הגיבה מפלגת הבית היהודי לתכנית וכינתה אותה "חד-צדדית וחסרת משמעות", ובנט עצמו הבהיר: "שבענו ועדות".

בראש הצוות שאותו מינה נתניהו יעמוד ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, אלוף (במיל') יעקב עמידרור, וחברים בו אלוף (במיל') יוחנן לוקר, המזכיר הצבאי לשעבר, ויוסף צ'חנובר, שכיהן כיועץ המשפטי למערכת הביטחון וכמנכ"ל משרד החוץ. הצוות אמור להגיש את המלצותיו בתוך שלושה שבועות.

"לא מוכן שימותו חיילים בגלל קבינט הלוקה בעיוורון מכוון בשל אגו של מישהו", מסר יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לפעילים וחברים במפלגתו, במה שנראה כהחרפה של הטון בעימות המתמשך. בנט הבהיר כי דרישתו "עומדת בעינה", והוסיף: "אין שם כלום. הקמת ועדה. שבענו ועדות. ועדת לוקר שמונתה על ידי ראש הממשלה בעצמו פעלה שנה והדוח נגנז ולא נדון פעם אחת. איבדנו חיילים בגלל קבינטים מנוטרלים, באתי לפוליטיקה אחרי מלחמת לבנון השנייה בדיוק כדי למנוע הישנות של זה. כפי שאסור לכסות עיני נהג אוטובוס, כך אסור לכסות עיני קבינט - כך מסכנים חיי אדם".

עוד כתבות בנושא:
המכשול בדרך להרחבת הממשלה: רה"מ יצטרך לפתור את המשבר עם בנט
קיצור הדרך לעונש מוות למחבלים וזכות הצבעה בחו"ל: עיקרי ההסכם
נתניהו וליברמן חתמו על ההסכם הקואליציוני: "שותפים חדשים-ישנים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשבר טרם נפתר. נתניהו ובנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר התייחסה לתכנית של נתניהו מפלגת הבית היהודי, ודחתה אותה בתוקף. "שום ספין של ראש הממשלה לא יציל חיי אדם, ובטח לא עוד הקמת ועדה חסרת חשיבות, כפי שהוא נוהג להקים מעת לעת", נמסר. "מומלץ לשאול את יוחנן לוקר היכן מונח דוח הוועדה שעליו שקד במשך שנה, כמה פעמים נדון בקבינט, ומה מתוכו יושם עד היום", הוסיפו בהתייחס לוועדה לבחינת תקציב הביטחון שבראשה עמד לוקר.

"אנו מציעים שבמקום לעסוק בפוליטיקה קטנה ובתדרוכים כל היום נגד הבית היהודי, שראש הממשלה יפתח פשוט את דוח 'צוק איתן', שם ימצא מסקנות הכתובות בדם, שזועקות למימוש. נטרול הקבינט מסכן חיי אדם באופן ברור ומידי, ושום ספין לא יכסה על כך. הדרישה לתיקון כשלי צוק איתן ותיקון הקבינט עומדת בעינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו בארוע פרידה מראש המל"ל היוצא, יעקב עמידרור. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא שמעתי אף פעם תלונה מאחד השרים שחסר לו מידע". עמידרור/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

כיום, מי שאחראי לתדרך את שרי הקבינט הם אנשי המועצה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה (מל"ל), שבראשו עמד בעבר חבר הוועדה החדשה עמדירור. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר אתמול עמידרור: "כל פתרון שנוגע לעבודת הקבינט חייב להתבצע אך ורק דרך המל"ל. הרי בדיוק בשביל זה הקימו את הגוף הזה בזמנו". עמידרור אמר כי אין לו עמדה חד-משמעית לגבי הדרישה של בנט למינוי מזכיר צבאי לשרי הקבינט, אבל "גם אם יוחלט בסוף למנות קצין בדרגת אלוף-משנה, למשל, שזו תהיה אחריותו, תהליך העבודה והעדכון עצמו חייב להתבצע דרך המל"ל, שכן הוא גוף עצמאי ונפרד משאר חלקי מערכת הביטחון ויש לו את היכולת להסתכל על כלל השיקולים והעמדות השונות".

עמידרור, שנחשב גם כיום מקורב לראש הממשלה, כיהן כראש המל"ל בין 2011 ל-2013 והחודשים האחרונים לכהונתו חפפו את הקמת ממשלת נתניהו השלישית, שבה שימש בנט שר וחבר בקבינט. לדבריו, "לא שמעתי אף פעם תלונה מאחד השרים שחסר לו מידע. כל השרים ידעו, ולהערכתי עדיין יודעים, שאם הם רוצים להעמיק את הידע שלהם בנושא מסוים, הם פונים למל"ל ותמיד יקבלו מענה רציני. אפשר לארגן השתלמויות, ביקורים ושיחות עם אנשי המקצוע. אני זוכר פעם אחת ספציפית שאחד השרים פנה אליי בבקשה מסוימת, הכנו לו דוח ואני ישבתי ועברתי אתו בצורה מסודרת על הדברים. לא נתקלתי בשר שאמר שהייתה לו בעיה לקבל את כל מה שהוא צריך".

עמידרור הוסיף כי עם השבעת הממשלה החדשה ב-2013 "עשינו להם סדרת השתלמויות שהמל"ל ארגן, כולל ביקורים ותדרוכים שהם עצמם ביקשו. לצערי, בחלק מאותן השתלמויות, חלק ניכר מהשרים לא הגיעו. לזכותו של בנט ייאמר שהוא היה 'תלמיד' מאוד שקדן בנושא הזה. השרים מתעסקים בסופו של דבר בניהול המשרדים שלהם, בעניינים פוליטיים וכדומה, אבל אין מצב שבו שר רוצה לקבל תדרוך או מידע מסוים ואין לו איך לקבל מענה".

(עדכון ראשון: 16:13)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully