וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לדאעש בעיראק: "מפקד הארגון בפלוג'ה נהרג בתקיפה"

דובר צבא ארצות הברית אמר כי מהר אל-בילאווי נהרג באחת המתקפות הנערכות במסגרת המבצע לכיבוש מחדש של העיר. כמו כן, עד כה נהרגו יותר מ-70 לוחמים. "החיסול לא יוביל לכניעה, אך מדובר במכה". במקביל נמשכות התקיפות במעוז הארגון א-רקה

צילום: AP, עריכה: יאיר דניאל

סטיב וורן, דובר צבא ארצות הברית, הודיע היום (שישי) כי מהר אל-בילאווי, מפקד כוחות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיר פלוג'ה שבעיראק, נהרג יחד עם 70 לוחמים נוספים באחת ממתקפות מטוסי הקואליציה ותקיפות הארטילריה של צבא עיראק בעיר בארבעת הימים האחרונים. התקיפות מגיעות כחלק ממתקפה שנפתחה השבוע לכיבוש מחדש של העיר האסטרטגית.

"הרגנו יותר מ-70 לוחמים, בהם אל-בילאווי, מפקד דאעש בפלוג'ה", אמר וורן והוסיף: "הדבר באופן טבעי לא יגרום לאויב להפסיק את לחימתו, אך מדובר במכה לארגון. החיסול יוצר בלבול ומצריך את סגנו של המפקד לרשת אותו".

עוד כתבות בנושא:
המדינה האסלאמית נאבקת על חייה: החרב מתקרבת לצווארו של דאעש
דאעש תחת לחץ: הכורדים פתחו במבצע לשחרור בירת הארגון בסוריה
תמונות לוויין חושפות: "דאעש השמיד כלי טיס ורכב רוסיים בסוריה"

לחימה בין צבא עיראק לדאעש באזור פלוג'ה, יולי 2015. AP
הקרבות באזור פלוג'ה/AP

כוחות צבא עיראק והמיליציות השיעיות הנאמנות למשטר פתחו בתחילת השבוע במבצע לכיבוש מחדש של פלוג'ה, הנמצאת כ-50 קילומטרים ממערב לבגדאד. זאת, תוך סיוע של מטוסי הקואליציה בהובלת ארצות הברית. בין 500 לאלף לוחמים נמצאים בעיר, כמו גם 50 אלף אזרחים שלכודים בתוכה. היום מסר האו"ם כי תושבי העיר שמנסים להימלט מוצאים להורג או מוכים בשוט, וכך גם גברים ונערים המסרבים להילחם בשורות הארגון.

לדברי וורן, המטוסים האמריקניים פיזרו עלונים בעיר כדי להתריע בפני האזרחים על תקיפות קרובות. "העלונים קראו לאזרחים שלא יכולים לעזוב את העיר לשים סדינים לבנות על גגות בתיהם כדי לסמן את מיקומם. צבא עיראק פועל כדי לפתוח נתיבי הימלטות, וממשלת המחוז כבר הקימה מחנות לפליטים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הכוחות הסוריים הדמוקרטיים משגרים פצצת מרגמה לעבר לוחמי דאעש באזור א-רקה שבסוריה, מאי 2016. רויטרס
נמשך המבצע לכיבוש העיר. פצצת מרגמה משוגרת לעבר כוחות דאעש בא-רקה/רויטרס

נוסף על המתקפה בפלוג'ה, הארגון מתמודד גם עם ניסיון של המורדים מ"הכוחות הסוריים הדמוקרטיים", הנתמכים בידי ארצות הברית, לכבוש את בירת הארגון א-רקה שבמזרח סוריה. היום דווח כי מטוסי הקואליציה ערכו 150 תקיפות אוויריות מאז יום שלישי, אז החל המבצע. הכוחות בשטח, המורכבים בעיקר מלוחמים כורדים ומאומנים בידי חיילים אמריקניים, מתמקדים כעת בצפון העיר.

"הייתה התגברות משמעותית בתקיפות האוויריות בא-רקה, והן היו משמעותיות ביותר ביומו הראשון של המבצע", מסר ראמי עבד אל-רחמן, יו"ר הארגון הסורי לזכויות האדם שמושבו בלונדון. לפי הארגון, הכוחות התקדמו בשלב זה לעבר שטח כפרי הממוקם כ-60 קילומטרים מצפון למעוז דאעש. כמו כן נמסר כי עד כה נהרגו 31 לוחמי דאעש בתקיפות. "כמעט ואין אזרחים בכפרים שבהם נערכים הקרבות, ועל כן ככל הנראה נהרגו רק לוחמי דאעש", הוסיף עבד אל-רחמן.

מפקד ב"כוחות הסוריים הדמוקרטיים", בארא אל-ראנם, אחר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "שחררנו את הכפרים פתיסח, נמרודייה ווסטה, כמו גם כמה שטחים פתוחים. הקרבות הבאים יירשמו הפתעות רבות".

כוחות סורים מתאמים לצד חיילים אמריקנים בצפון סוריה, מאי 2016. AP
חיילים אמריקניים מאמנים לוחמים כורדים בסוריה/AP

למרות הלחימה הקשה בשתי החזיתות, הבוקר דווח כי לוחמי דאעש כבשו מידי המורדים אזור בצפון סוריה הסמוך לגבול עם טורקיה, ונמצאים לקראת חסימת כל דרכי הגישה לעיירה מארע הנמצאת בידי האופוזיציה. לפי ארגון זכויות האדם הסורי, הלוחמים השתלטו על כמה כפרים הנמצאים מצפון לעיר חאלב, וכמעט כיתרו באופן מלא את מארע. לפי הארגון, ההשתלטות מביעה את הארגון קרוב לעיירה אעזאז, הנמצאת במרחק של שישה קילומטרים בלבד מגבול טורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully