וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הופך את הבטן": הכנסת תדון במאבק של ניצול השואה בהוצאה לפועל

27.5.2016 / 0:25

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS על משה פריד בן ה-101, שהפך לשותף לחוב עתק של בנו ועתה עומד בפני פינוי, קרא ח"כ שמולי לדיון דחוף: "עוולה שזועקת לשמיים". ח"כ נורית קורן: "מזועזעת"

צילום: יותם רונן וניב אהרונסון

הכנסת תקיים בשבוע הבא דיון בעניינו של משה פריד, ניצול שואה בן 101 שמנהל מאבק נגד ההוצאה לפועל וכונס הנכסים הרשמי על מכירת ביתו – זאת בעקבות חשיפת סיפורו אתמול (חמישי) בוואלה! NEWS. ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), שמשמש יו"ר שדולת הגימלאים וניצולי השואה בכנסת, הגיש בקשה לכנס דיון דחוף בנושא וזאת אושרה.

לדבריו, "המקרה האישי של משה הופך את הבטן. כיצד יכולים לעצום את עיניהם בלילה פקידים שגוזלים מניצול שואה את ביתו? כיצד אפשר לתת יד לעוולה כזו שפשוט זועקת לשמיים?". חבר הכנסת קבע להיפגש עם פריד מחר כדי להכיר אותו ולשמוע את סיפורו מקרוב ולחשוב יחד עמו איך לפתור את בעייתו.

עוד בוואלה! NEWS:
"מתוסכלים שהחוק לא נאכף": מאות דונמים נשרפו בי-ם בעקבות ל"ג בעומר
צעירה ושלוש נערות טבעו בחוף אכדיה בהרצליה; אחת מהן במצב אנוש
קשר השתיקה נסדק: פרשות מין פרצו את מחסום התקשורת החרדית

משה פריד, ניצול שואה בן 101 שביתו מוצע למכירה על ידי כונס נכסים. מאי 2016. יותם רונן
ח"כ שמולי: "מקרה שהופך את הבטן". משה פריד/יותם רונן

גם ח"כ נורית קורן (הליכוד), יו"ר השדולה לקידום הליכי גבייה הוגנים בהוצאה לפועל, הודיעה כי תפעל מול ההוצאה לפועל כדי לעצר את הליך מכירת ביתו של פריד. בנוסף לכך, היא תנסה להביא להורדת הריביות הגבוהות שהצטברו במשך השנים שלא כחוק על חובו של בנו המשויך אליו.

"אני מזועזעת, זה רק מראה כיצד פתיחת תיק בהוצאה לפועל היא תכנית החסכון הטובה ביותר במדינה. איך אפשר להגיע מסכום של 64 אלף שקלים לסכום של 1.2 מיליון שקל?" שאלה קורן. "בימים הקרובים אגיש הצעת חוק בעניין הורדת הריביות וביום ראשון הקרוב אפנה אל מנכ"ל ההוצאה לפועל תומר מוסקוביץ, כדי לראות כיצד ניתן לסייע למר פריד ולעצו באת כונס הנכסים מלמכור את ביתו".

מההוצאה לפועל נמסר בעקבות פרסום הכתבה כי "הפינוי נעצר וכי מתקיים דיון בסוף החודש. החייב מוזמן לפנות לרשות וננסה לסייע לו ככל שניתן".

(עדכון ראשון: 22:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully