וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות רומן עם מוסלמית: המון הצית בתים של נוצרים במצרים

27.5.2016 / 0:44

שמועות שהופצו על כך שגבר נוצרי ניהל רומן עם אישה מוסלמית יצרו תסיסה במחוז מינייה. כ-300 איש הציתו שבעה בתים ובזזו אותם, והפשיטו בכוח את אמו של הגבר בפומבי. "בכיתי וצרחתי", סיפרה

שריפה באזור התעשייה בהתנחלות מתתיהו שליד מודיעין עילית, 11 בינואר 2015. כבאות הצלה יו?ש, מערכת וואלה! NEWS
"הם העלו את הבית באש, נכנסו פנימה וגררו אותי החוצה". תמונת ארכיון/מערכת וואלה! NEWS, כבאות הצלה יו?ש

כ-300 מוסלמים הציתו בסוף השבוע שעבר שבעה בתים של נוצרים בדרום מצרים, הפשיטו אישה בת 70 והוציאו אותה לרחוב – כך נמסר מהכנסייה המקומית ומעדי ראייה. ככל הנראה, הדבר נעשה משום שנפוצו שמועות שבנה הנוצרי של האישה ניהל רומן עם מוסלמית. לפני הצתה נבזזו הבתים, שנמצאים במחוז מינייה. פעיל זכויות האדם יצחק איברהים מסר כי הגבר שהופץ כי ניהל רומן עם מוסלמית נמלט יום קודם לכן עם אשתו וילדיהם, והוריו התלוננו במשטרה כי הם חוששים לחייהם.

"הם העלו את הבית באש, נכנסו פנימה וגררו אותי החוצה. הם הדפו אותי לעבר חזית הבית וקרעו את בגדיי. הייתי עירומה כביום היוולדי, בכיתי וצרחתי", סיפרה האישה שהופשטה בכוח. עורך דינה אנהב רמזי מסר כי היא אמרה שאלה שתקפו אותה הם שלושה גברים מוסלמים.

גורמים ביטחוניים מסרו כי חמישה גברים נעצרו בחשד למעורבות באירוע, וכי הפרקליטות הורתה על מעצרם של 18 נוספים. כמו כן, עשרה מחברי הפרלמנט הגישו עתירה ובה ביקשו להעמיד לחקירה נגדית את שר הפנים מגדי עבדל גהפר בנוגע לאירוע.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"מתוסכלים שהחוק לא נאכף": מאות דונמים נשרפו בי-ם בעקבות ל"ג בעומר
סקר ראשון אחרי קריסת המו"מ: יחימוביץ' ומרגלית צמודים, הרצוג צולל
טראמפ הגיע למספר הצירים הדרוש להבטחת מועמדתו לנשיאות ארה"ב

סיסי גינה את התקיפה

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, גינה את התקיפה בהודעה מטעמו שפורסמה אתמול, והורה להעמיד לדין את האחראים לה. הוא אף הורה לרשויות המקומיות ולצבא לבנות מחדש את כל הבתים שנהרסו בתוך חודש, על חשבון המדינה.

גם תאודורוס השני, האפיפיור הקופטי, מנהיג הכנסייה הקופטית שמאמיניה הם קבוצה אתנית נוצרית שמוצאה במצרים, פרסם אתמול הצהרה בנוגע לאירוע. הוא קרא לרגיעה ולריסון, ואמר שהוא דן בתקרית עם גורמים נוספים במצריים. עוד הוסיף כי שוחח עם האישה שהופשטה ועם שאר האנשים שבתיהם נשרפו ונבזזו.

הנוצרים הקופטיים מהווים 10% מאוכלוסייתה של מצרים, המונה 90 מיליון בני אדם. זוהי הקהילה הנוצרית הגדולה ביותר במזרח התיכון. הם טוענים כי קיימת נגדם אפליה במדינה במשך זמן רב.

(עדכון ראשון: 21:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully