וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הבטיח את מועמדותו לנשיאות: "העולם משקשק ממני? זה טוב"

27.5.2016 / 0:15

המיליארדר הרפובליקני צבר 1,238 צירים לאחר שכמה צירים עצמאיים הצהירו על כוונתם להצביע עבורו בוועידת המפלגה בחודש יולי. הוא חגג את ציון הדרך ולעג לקלינטון: "לא יכולה לסגור את הסיפור"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

דונלד טראמפ השיג אתמול (חמישי) באופן רשמי את מספר הצירים הדרוש על מנת להבטיח את המועמדות הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית – כך עולה מספירת סוכנות הידיעות האמריקנית אי-פי. טראמפ חצה בציר אחד את רף 1,237 הצירים, לאחר שכמה צירים עצמאיים הכריזו בשיחות עם סוכנות הידיעות על כוונתם להצביע לו בוועידת המפלגה הרפובליקנית בחודש יולי בקליבלנד.

במסיבת עיתונאים שכינס בדקוטה הצפונית, שתמיכה שהביעו כמה מציריה הבטיחו את מועמדותו, תקף טראמפ את המועמד הדמוקרטית המובילה הילרי קלינטון ואת הנשיא ברק אובמה. "אני צופה בקרב של הילרי והיא לא מצליחה לסגור את הסיפור. זה אמור להיות סיפור שקל לסגור", לעג המיליארדר לחוסר הצלחתה של שרת החוץ לשעבר להשיג את מספר הצירים הנדרש במפלגה הדמוקרטית בשל ההתמודדות העיקשת של יריבה ברני סנדרס. הוא שב על רצונו לקיים עמו עימות לפני הפריימריז בקליפורניה בחודש הבא, אך אמר: "הבעיה היא שהוא הולך להפסיד".

הוא גם התייחס לביקורת שהשמיע נגדו אובמה במהלך פסגת G7 ביפן, שם הצהיר כי מנהיגי העולם "משקשקים מפחד" מהאפשרות שטראמפ ייבחר לנשיאות. "זה נכון שהוא אמר זאת? זה טוב", אמר. "אני אוהב את המילה הזאת. הוא השתמש במילה רעה משום שהוא לא יודע שום דבר לגבי עסקים. כשאתה מפחיד מישהו, זה טוב. מדינות רבות בעולם השנה, בעולם היפה שלנו, השתמשו בנו וניצלו אותנו. אז אם הן משקשקות, בצורה חברית, הולכים להיות לנו יחסים טובים עמן".

עוד בוואלה! NEWS:
עימות מפתיע במרוץ לנשיאות: טראמפ וסנדרס ייפגשו בקליפורניה?
"לך לעזאזל": עימותים אלימים בעצרת של טראמפ בניו מקסיקו
בסרטון החדש של טראמפ: נשים שטענו כי ביל קלינטון תקף אותן מינית

דונלד טראמפ השיג את יעד הצירים להבטחת מועמדותו. רויטרס
מסתכל רחוק. טראמפ בדקוטה הצפונית, שלשום/רויטרס

בראשית המרוץ, טראמפ נאבק ב-16 מועמדים נוספים, אולם הם נשרו בזה אחר זה, עד לפרישתם הרשמית של טד קרוז ושל ג'ון קייסיק, שנותרו אחרונים. בתקופה האחרונה, חרף הערותיו השנויות במחלוקת בנושאים רבים, כולל יחסו לנשים, רבים בהנהגת המפלגה הביעו בו תמיכה רשמית, או הצהירו כי הם מוכנים לקבלו כמועמד הרפובליקני לנשיאות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

סטיב האוס, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בקולורדו, אישר גם הוא את תמיכתו בטראמפ, והוסיף כי הוא מעריך את הרקע שלו כאיש עסקים. "מנהיגות היא מנהיגות", טען. "אם הוא יכול להקיף את עצמו בכישרון פוליטי, אני חושב שהוא יהיה בסדר גמור". עם זאת, צירים אחרים הודו כי הם חוששים, אך מרגישים מחויבות לתמוך בו בוועידת המפלגה בשל תוצאות הבחירות המקדימות במדינותיהם.

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, מאי 2016. רויטרס
"מנהיגות היא מנהיגות". טראמפ בעצרת בחירות/רויטרס

קמפיין הבחירות של טראמפ החל באופן שנתפס בעיני רבים כמגוחך למדי. הוא ורעייתו, מלניה, ירדו במדרגות הנעות לאולם הכניסה של מגדל טראמפ בניו יורק ב-16 ביוני 2015, מיד לפני שהכריז רשמית על כוונתו להצטרף למרוץ. מאז, כבש טראמפ את הכותרות עם אמירות שנויות במחלוקת, שערורייתיות ופוגעניות.

בין היתר, הוא כינה את המקסיקנים "אנשים" הבטיח להקים חומה בין ארצות הברית למקסיקו והציע לאסור כניסת מוסלמים למדינה. בנוסף לכך, הוא נתפס באינספור אמירות סקסיסטיות ומעליבות כלפי נשים, ועלב ביריביו למרוץ עם כינויים שתומכיו חזרו עליהם בהתלהבות. עצרות הבחירות שלו משכו גם הפגנות של מתנגדיו, ואירוע אחד בשיקגו בוטל לאחר שאלפי מפגינים הקיפו את המקום שבו הוא היה אמור להתקיים.

(עדכון ראשון: 17:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully