וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר ראשון אחרי קריסת המו"מ: יחימוביץ' ומרגלית צמודים, הרצוג צולל

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

26.5.2016 / 19:07

על רקע הביקורת הקשה על יו"ר המפלגה בשל המגעים הכושלים להצטרפות לקואליציה, סקר חדש מראה כי אם היו נערכים פריימריז היום, הוא היה זוכה רק ל-15% תמיכה. לפי הסקר, יחימוביץ' זוכה ל-24% מהקולות, ואילו מרגלית ל-21%

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

ברקע השבועיים הפוליטיים הסוערים בשורות מפלגת העבודה, מראה סקר חדש שפורסם היום (חמישי) כי אם היו נערכים היום פריימריז לראשות המפלגה, חברי הכנסת שלי יחימוביץ' ואראל מרגלית היו מובילים והפער ביניהם היה קטן. לפי סקר של מכון "פאנלס", שנערך עבור ערוץ הכנסת בקרב מצביעי מפלגת העבודה, יחימוביץ' זכתה בתמיכת 24% מהקולות בעוד מרגלית ל-21%. יו"ר המחנה הציוני המכהן, יצחק הרצוג, היה זוכה ל-15% תמיכה בלבד. אחריו היו"ר לשעבר עמיר פרץ עם 13% מהקולות וח"כ עמר בר לב עם 5%. מהסקר עולה עוד כי לו היו מתקיימות היום בחירות לראשות המפלגה, הרצוג אפילו לא היה עולה לסיבוב השני, שהיה נערך שכן אף אחד מהמועמדים לא מקבל יותר מ-40% תמיכה.

הביקורת הקשה על הרצוג בעקבות המגעים הכושלים לצירוף המחנה הציוני לקואליציה הובילו גורמים במפלגת העבודה ללחוץ עליו לקבוע תאריך לקיום פריימריז לראשות המפלגה. הסקר הוכיח כי הביקורת על הרצוג משפיעה על תומכי המפלגה כשתוצאותיו הצביעו על כך שאם הבחירות היו מתקיימות, הרצוג היה סופג נפילה קשה בתמיכה, ויורד למקום השלישי ואילו ח"כ מרגלית היה רושם זינוק למקום השני. מרגלית, שבשבועות האחרונים הוביל קמפיין תקיף ומיליטנטי נגד ממשלתו של בנימין נתניהו ואף התנגד בקולניות לרצונו של הרצוג להצטרף לממשלה, זכה בסקר קודם שנערך בתחילת אפריל באחוזי תמיכה בודדים בלבד - 4% - וכעת הוא עובר את הרצוג ונצמד ליחימוביץ'.

לקריאה נוספת:
ח"כ יונה על המגעים בין הרצוג לנתניהו: "התוצאות היו מביכות"
מאות פעילי העבודה באירוע מחאה נגד הממשלה: "הפשיזם כבר כאן"
ביקורת חריפה נגד הרצוג בישיבת הסיעה: "הוצאת אותנו טיפשים"

ח"כ יצחק הרצוג, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
קורס בסקר. הרצוג/נועם מושקוביץ

הרצוג עצמו ממשיך להגן על החלטתו לקיים מגעים לכניסה לממשלה. בנאום שנשא אתמול בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה" של המכון הישראלי לדמוקרטיה אמר: "הייתי מוכן לשלם מחיר ולסכן את כיסאי ואת עתידי הפוליטי כדי להושיט יד למנהיג שמנגד, למהלך פוליטי דרמטי שמבוסס על מהלך מדיני אזורי חשוב ונדיר, שאני לא יודע אם ישוב".

הוא שב ופירט על המתווה המדיני האזורי שהצטרפותו לממשלה הייתה אמורה לקדם, "שהיה מבוסס על הבנות עם מנהיגים חשובים ברחבי העולם ובאזור. "ייתכן שאם היינו מממשים את המהלך אולי לא הייתי פה היום – אלא הייתם רואים אותי כנראה באירוע נדיר מסוגו, ככל הנראה בקהיר, שם היינו מקרינים לצעירים ולתושבי האזור שיש תקווה ויש כיוון אחר", אמר והוסיף: "צר לי שנתניהו בחר בסוף למצמץ ולקחת את ההגה של ממשלתו, עם ליברמן ובנט, לכיוון קיצוני ומסוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully