וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות פעילי העבודה באירוע מחאה נגד הממשלה: "הפשיזם כבר כאן"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

23.5.2016 / 0:56

מאות הגיעו לכנס בתל אביב שארגן ח"כ אראל מרגלית תחת הכותרת "מחליפים את ביבי, קיבינימט". אלוף במיל' עמירם לוין נשא דברים קשים: "שכרון הכוח מעביר את ההנהגה על דעתה". גם ח"כ סתיו שפיר נכחה באירוע

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

כ-500 פעילי מפלגת העבודה הגיעו אמש (ראשון) לאירוע מחאה תחת הכותרת "מחליפים את ביבי, קיבינימט", שאותו יזם ח"כ אראל מרגלית בקריאה להחליף את ממשלת "נתניהו-ליברמן-בנט". "לא לשלטון הכנופיות, לא לדרך הימין הקיצוני, לא לגזענות, לא ללה-פמיליה ולגורמים נוטפי הארס שחדרו לממשלה הזו", אמר מרגלית באירוע, שהתקיים במרכז לאמנויות הבמה "בסקולה" שבדרום תל אביב, ושאליו הגיעה גם ח"כ סתיו שפיר. "לא לממשלת נוער הגבעות ולא לשר ביטחון שקם בבוקר ואומר שיפציץ את סכר אסואן". מרגלית הוסיף כי "האופוזיציה נעלמה" והכריז ש"הערב אנחנו מקימים כאן את האופוזיציה מחדש".

באירוע נתלו שלטים שעליהם נכתב "בואי שרהל'ה הולכים הביתה" ו"האופוזיציה חוזרת". כמו כן, הוצב קיר מיוחד שהציע לבאי האירוע להביע את עמדותיהם במסגרת "אזרחים כותבים לביבי", בעודם מאזינים לצלילי הופעתו של הזמר חמי רודנר. מלבד מרגלית, באירוע נאם אלוף (במיל') עמירם לוין שנשא דברים קשים, ואמר כי "מדינה בה שכרון כוח מעביר את ההנהגה על דעתה, מדינה שבה סתימת פיות והסתה הפכה לשיטה, מדינה המתנשאת על האחר, שבה חושבים שהערבים הם מחלה - הופכת בהכרח לפשיסטית. אלו לא סימנים לא ניצנים זה הפשיזם עצמו. הוא כאן".

גם תת-אלוף (במיל') גיורא ענבר דיבר באירוע. "השימוש הציני בצה"ל ובמפקדיו לצורך מאבקים פוליטיים ולצורך ספסרות מפלגתית זה פשוט אסון. שר ביטחון מודח בגלל דבקותו בערכים של מוסר לחימה וטוהר הנשק, זו חציית קו אדום שכולנו מחויבים כאזרחים לצאת ולהילחם בה", אמר.

אראל מרגלית באירוע פתיחת הקמפיין שלו בדרום תל אביב. ניב אהרונסון
"מקימים את האופוזיציה מחדש". מרגלית, הערב/ניב אהרונסון

יהודית קרקובסקי, חברת מפלגת העבודה שהשתתפה באירוע, סיפרה לוואלה! NEWS כי הגיעה לאירוע כי היא "מיואשת מהמצב ומיואשת מהממשלה. מוכרים את המדינה תמורת כיסאות, ועוברים כל גבול". לדבריה, יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג "גם היה צריך להיות פה ולשמוע את קול השבר". נטלי צסרסקי, חברה נוספת בעבודה, אמרה כי "המפלגה צריכה לעשות משהו. לכולם נמאס מביבי. מישהו צריך לעשות צעד, צריך להתחיל איפשהו, ואראל מרגלית יכול לעשות את השינוי".

שורה של חברי כנסת מסיעת המחנה הציוני בחרו היום שלא להגיע לישיבת הסיעה שנערכה לראשונה מאז שפורסמה כוונתו של הרצוג להצטרף לממשלה וכישלון המגעים הקואליציוניים עם הליכוד, שהביאו למתיחות במפלגה. חברי הכנסת שלי יחימוביץ', שפיר, יוסי יונה ומיקי רוזנטל הודיעו כי בחרו שלא להשתתף בישיבה, שהתכנסה בתל אביב, במחאה על התנהלותו של הרצוג.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אירוע פתיחת הקמפיין של אראל מרגלית בתל אביב. ניב אהרונסון
נעדרה מישיבת הסיעה. ח"כ סתיו שפיר/ניב אהרונסון

בשבועות האחרונים מוביל מרגלית קו תוקפני ומיליטנטי נגד נתניהו, כמו גם נגד ניסיונותיו של יו"ר מפלגתו יצחק הרצוג להצטרף לקואליציה. במסגרת המאמצים לפקוד חברים למפלגת העבודה ולהתמודד בעתיד על הנהגתה, גייס מרגלית את היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט. קלוגהפט, עובד בין היתר עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ואחראי לסיסמה "לא מתנצל". מרגלית גייס גם את הפרסומאי ספי שקד שהגה את סרטון "השקופים" של ש"ס בבחירות הקודמות. במקרה של מרגלית, הקמפיין הושק בסרטון שנושא את הסיסמה "תחזירו לנו את המדינה, קיבינימט". במהלך הסרטון, שזכה לתגובות מעורבות, נראה מרגלית צועק את הסיסמה ותוקף ארגוני ימין קיצוני.

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully