וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "נתניהו הפך לבן ערובה של בנט, ליברמן וסמוטריץ'"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

25.5.2016 / 20:08

על רקע המגעים שכשלו עם הליכוד, אמר יו"ר האופוזיציה, "הייתי מוכן לסכן את עתידי הפוליטי כדי להושיט יד למנהיג שמנגד. גיבשנו מתווה למהלך מדיני שלו היה מתממש, היינו היום בקהיר"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

"הייתי מוכן לשלם מחיר ולסכן את כיסאי ואת עתידי הפוליטי כדי להושיט יד למנהיג שמנגד, למהלך פוליטי דרמטי שמבוסס על מהלך מדיני אזורי חשוב ונדיר, שאני לא יודע אם ישוב" – כך אמר היום (רביעי) יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג בנאומו בכנס "אלי הורוביץ לכלכלה וחברה" של המכון הישראלי לדמוקרטיה. זאת, על רקע המגעים לצירוף המחנה הציוני לקואליציה, שכשלו מחד והציתו גל ביקורת מתוך הסיעה כלפי הרצוג עצמו, מאידך.

לדברי הרצוג, "המהלך הזה קיים. הוא מול עינינו. הוא מבוסס על שורת מנהיגים ערבים צעירים, חזקים, נטולי תסביך ישראל שהיה לקודמיהם, שלמדו את הלקח של הפקרת הפלסטינים במשא ומתן בקמפ דיויד בשנת 2000 והם מבינים שעליהם להיכנס למהלך הזה תוך הושטת יד לישראל וגיבוי לפלסטינים כדי להביא את הצדדים למהלך מחודש.

"התקדמנו לא מעט", סיפר הרצוג. "גיבשנו מתווה שהיה מבוסס על הבנות עם מנהיגים חשובים ברחבי העולם ובאזור. אישית הייתי מעורב בכך אקטיבית, וייתכן שאם היינו מממשים את המהלך אולי לא הייתי פה היום – אלא הייתם רואים אותי כנראה באירוע נדיר מסוגו, ככל הנראה בקהיר, שם היינו מקרינים לצעירים ולתושבי האזור שיש תקווה ויש כיוון אחר".

עוד בוואלה! NEWS:
הפלסטינים דחו את הצעת נתניהו לפגישה: "מתחבא מאחורי מסך עשן"
"סוכן זר ישב במשרד הביטחון": עימות סוער בדיון על "חוק העמותות"
מחאה על שיתוף פעולה בין שמולי לסמוטריץ': "לגיטימציה לשנאה"

ח"כ יצחק הרצוג בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה. מאי 2016. יוסי זליגר, מערכת וואלה! NEWS
"המהלך הזה קיים, הוא מול עינינו". הרצוג בכנס אלי הורוביץ של המכון הישראלי לדמוקרטיה, היום/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זליגר

בהתייחס להסכם הקואליציוני שנחתם היום בין הליכוד לישראל ביתנו, שלפיו, בין השאר, יתוקן חוק עונש המוות באופן שיקל להטילו על מחבלים, אמר הרצוג: "צר לי שנתניהו בחר בסוף למצמץ ולקחת את ההגה של ממשלתו, עם ליברמן ובנט, לכיוון קיצוני ומסוכן. לא נראה בקבינט בנט-ליברמן שום צעד שנותן תקווה, אלא רק צעדים שידרדרו את המצב ויביאו אותנו לסבב נוסף של כאב ושכול. ליברמן מלמל כמה מילים באנגלית על הצורך במהלך מדיני, חלילה לא בעברית, ונתניהו אמר שהוא מחויב והוא רוצה. דיבר על אני ואני – אבל לא בנט, לא ליברמן ולא שותפיו.

"אזרחי ישראל צריכים להיות מודאגים מקואליציה ימנית שתוביל את המדינה למקומות מסוכנים מאוד", סיכם הרצוג. "אותם מנהיגים שהיו מוכנים לקחת אחריות ולהושיט יד, מסתכלים מסביב ולא מבינים איך ובאיזו צורה יכול נתניהו לממש את המילים האלה כשמימינו בנט ומשמאלו ליברמן.
נתניהו הפך להיות בן ערובה של בנט וליברמן, של סמוטריץ וחבריו, והחגיגה המלאכותית שראינו היום תהפוך לטרגדיה של עצב וכאב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully